EST. 2002

Triumph Speedmaster

Meglep? kanyarodás

Kanyargós utakon (dombok között és síkságon egyaránt, az aszfalt min?ségét?l
függetlenül) haladva találkozhatunk a Speedmaster legnagyszer?bb tulajdonságával.
A hivatalosan közölt 229 kg-os nettó súlyhoz viszonyítva a motor egyetlen alkalommal
sem t?nik nehézkesnek vagy akadályozottnak; a kanyarokat lendületesen véve sem
reagál nyersen, és nem kell korrigálni a kanyaríveket. Mikor egy hülyeségem
miatt (nem vettem észre a csúszós aszfaltra figyelmeztet? táblát) nagyon szélesen
érkeztem egy hármas kanyarkombinációba, lejt?n, és bizony kinézett a dologból
egy esés, a Speedmaster megmutatta, hogy ilyen körülmények között is ura a helyzetnek.

Lassan haladva man?verezni kész öröm, köszönhet?en az alacsonyan ül? nyeregnek
(720 mm) és a kiváló súlyelosztásnak, míg magas sebességnél a hosszú (1655 mm)
tengelytávolság a garancia a fantasztikus stabilitásra, ami megóv a kellemetlen
meglepetésekt?l.

Ha az embernek úgy hozza kedve, és bevállal egy esetleges trafit, akár 180
km/h-s sebességgel is haladhat: elég kihúzni az els? négy sebességet, és máris
kész a játék. Az ötödik sebességfokozat ezek után maga a relaxáció, vezet?nek
és motornak egyaránt.

A fékezés sem hagy kívánnivalót maga után: két 310 mm-es lemez el?l, egy 285
mm-es hátul. A dupla lemez nagyon érzékeny: elég egy hangyányi ujjmozdulat,
hogy nagyon sz?k helyen megálljunk. A hátulsó nem szereti annyira a habozást:
alacsony sebességnél keveset fog, míg gyorsan haladva könnyen blokkolja a kereket.

Forrás:

www.motonline.com

ugrás fel