EST. 2002

Kipróbáltuk a Honda RC211V-t!

Egy kis technika

Az RC211V motorjának térfogata 990 köbcentiméter, melyet öt hengerre osztottak
szét, ezek közül hármat az elöl, kett?t a hátul helyeztek el. Ezek egymással
75,5 fokot zárnak be. Ezt a megoldást azért választották, hogy helyet takarítsanak
meg, így a motort egy meglehet?sen kis méret? vázba is be tudták szorítani.
Minden henger négyszelepes, ezek közül azok, melyeken beáramlás történik egy-egy
csappantyús szelep lát el, melyeket két injektor táplál, melyek egymás felett
helyezkednek el. Ez azért van, hogy az üzemanyag-ellátás terén egyenl?ség alakulhasson
ki úgy a magas, mint az alacsony fordulatszámokon, amikor is a motor félig zárt
csappantyús szeleppel ‘iszik’.

A dugattyúk átmér?jét, így
méretét és súlyát is meglehet?sen visszafogták, hogy a motoron belüli rezgéseket
a minimálisra csökkentsék. A forgattyúszekrény jól szigetelten el van választva
az olajtartálytól, ezt a megoldást tehát félszáraz karternek nevezhetjük.
A kerekek a szokásos 16,5 hüvelykes átmér?j?ek, a dupla els? tárcsák 310 milliméteresek,
a hátsó 290 milliméteres. Az elüls? satu sugárirányban szorít, melynek, bár
nagyobb a fékez?ereje, könyebben deformálódik is. Mindkét felfüggesztés Showa
gyártmány, az elüls? upside down tipusú.

Forrás:

www.motonline.com

ugrás fel