A szoros technikai verseny eredményeképpen, manapság a motorok hengereib?l
kiáramló robbanást már úgy kell tudniuk elnyelni a kipufogó-rendszereknek, hogy
a szükséges hangtompítás mellett a motorok teljesítménye csak minimálisan csökkenjen.
A technikai kihívások ezért a kipufogó-tervezés folyamatos professzionálását
vonják maguk után.
A ‘Leovincsi’ (Leo Vince) közel ötven éve jól cseng? név a motorosok fülében.
Az évtizedes verseny-tapasztalatait saját fejlesztéseivel és laboratóriumi
kísérleteivel tökéletesít? olasz cég mára multinacionális nagyvállalattá fejl?dött,
verseny-színvonalú kipufogó-rendszerek különféle megoldásait kínálva minden
ismertebb típusú motorkerékpárhoz.
A legnagyobb kihívást mindig is a superbike-versenyzés jelentette az olasz
gyártó számára. A rendkívül magas teljesítményt nyújtó, versenygépekre tervezett
nyitott kipufogó-rendszerek mellett, ezekt?l alig eltér?, velük azonos technológiával
gyártott utcai változatokat is készítenek. Az SBK sorozat kialakításánál optimális
egyensúlyra törekedtek a teljesítmény-növekedés és a felhasználhatósági mutatók
(zaj, élettartam) között. Az utcai változatokhoz tartoznak a kb. 5 % teljesítmény-
és nyomatéknövekedésr?l gondoskodó, a gyári csövekhez csatlakoztatható végdobok,
valamint a kb. 10 % teljesítmény- és nyomaték-növekedést eredményez? rendszerek.
Ezek nem csak normál vonalvezetéssel, hanem nagyobb kanyar-bed?lést is lehet?vé
tev?, emelt kialakítással is kaphatóak. Mindkét megoldás a jelenleg elérhet?
legigényesebb anyagokból készül: a csövek rozsdamentes acélból vagy titánból,
az ovális vagy kerek keresztmetszet? dobok pedig alumíniumból, titánból vagy
karbonból, a vásárló igényei szerint. A dobok üvegszálas anyagból készült nyomatéknövel? bélése
elhasználódás esetén bármikor kicserélhet?. Az olasz versenystílust alkalmazó,
sportos vonalvezetés? SBK csövekkel és dobokkal szerelt gépeket karakteres hangjuk
teszi jól felismerhet?vé az utakon.
A túrásokat, krosszosokat, és endurósokat kiszolgáló X3 sorozat a superbike
kategória jellemz?it viseli magán. Ennek megfelel?en lehet itt is végdobok illetve
komplett rendszerek közül választani, valamint az anyaghasználati és a technikai
jellemz?k is a superbike-os tendenciákat követik.
A Silver-Tail elnevezés? chopper-rendszerek hagyományos amerikai stílusban
készülnek.
A krómozott acélból el?állított, de a hengereknél sem elszínez?d?
KO2 sorozat számos klasszikus végz?déssel egészíthet? ki, a ‘2 in 1’
megoldást alkalmazó, rozsdamentes anyagú, sportosan felcsiszolt felület? Pro-S
sorozat pedig modernebb hatást kölcsönöz a choppereknek.
Mindkét változat gondoskodik
a robosztus hanghatásról, a kb. 10 %-os teljesítmény-növekedésr?l, és kizárólag
komplett rendszerként kapható.
A Scoot néven forgalmazott, robogókhoz gyártott kipufogókat különösen nagy
választékban állítja el? az olasz gyártó. A csövek rozsdamentes acélból vannak,
a dobok pedig készülhetnek alumíniumból, karbonból vagy titánból. Külön megoldások
születtek a 2- és 4 ütem? robogókra, valamint a kis (50-70 ccm) és nagy (100-500
ccm) henger-?rtartalmú gépekre. Vannak csendes városi, és kevésbé csendes, enyhén
illetve nagyon sportos megoldások, de még katalizátoros változat is készül.
A hangképzés és a teljesítmény-növelés természetesen már a robogóknál is fontos
szerepet játszik.
Deme
Legutóbbi hozzászólások