Suzuki GSF 600 Bandit
A kilencvenes évek közepétol Európában
megdöntötte az eladási csúcsokat, és a Naked
típus szimbólumává lett. 2000-ben újraalkották.
A legújabb modell ismét nagy jövovel kecsegtet.
A Suzuki volt az elso, amely a reneszánsz Naked irányzatoknál
maradt, és a nyolcvanas évek második felétol
különféle modelljei segítségével jogosan
megszerezte magának a legjobb pozícióját. A megihletett
motorok free-ride rendszerben terjedtek a hetvenes években a japán
cégek katalógusaiban. Valójában minden igényt
kielégítettek. Például a ‘családi ‘kategóriában
a típusa, az ára és a használata mind lehetové
tette a Suzuki számára, hogy kategóriájának
példaképévé emelkedjen.
A GSF Bandit, amelyet 1991-ben 400-as japán motorként dobtak piacra,
nyomban több négyhengeresként került a napvilágra,
mégis távol maradt a rivalda fénytol, Európában
kb. 10 évre a fiókban rejtegették. A legdivatosabb modell
kontinensünkön a felso tízezer családjainál
vált népszeruvé.
Miután 2000 folyamán számos nagyon fontos eleme fel lett
újítva, kiállításra került az áramvonalasabb
S-típus.
Ez versenyképes eladási ár ellentétbe hozható
a maxiscooterével, amelyet egyszeru használat, technikai
minoség és biztonság jellemez, valamint ‘hírhedt’
a használók elégedettségérol. Nagyon
sok felhasználónak és vásárlónak különleges
pillanatot jelent a motor birtokbavétele.
Elso látásra a bolt kirakata mögött vagy egy
lokál bejárata elott parkolva a Bandit nem az a típusú
motor, amely rikító színeivel vonná magára
a csodálkozó tekintetek kereszttüzét. A GSF 600-as
formailag egy tipikus, klasszikus utcai motor, amely mint egy valódi
Zorro a diszkrét mértékletesség báját
sugározza. A vonalvezetése nem az agresszív profilt képviseli,
vázhoz ‘támasztott’ tartályával, maradiságával
mérsékelt típus, legfeljebb mechanikai vonalát tekintve
nevezhetjük tökéletesnek. A motor külso jegyeiben
elbuvölo módon keverednek a klasszikus és modern
jegyek. Krómozását a kék és a fekete színek
váltakozása és egybeolvadása jellemzi, ugyanúgy
mint, ahogy a sportos és klasszikus jegyek is diszkréten váltják
egymást.
A részletes elemzés során a Suzuki Naked jó minosége
tunik ki, amely miatt nem érhet bennünket meglepetés
a használat során
‘Könnyu’ festékkezelés jellemzi, aminek
célja az eredeti állapot minél további megorzése.
A krómozott részek sajátságos kezelésének
köszönhetoen a klimatikus változások, égési
sérülések vagy az öregedés jelei sem mutatkoznak
meg rajta könnyen.
A külcsín alatt érték és tervezésben
rejlo modernitás rejtozik. Kevés újítást
vezetett be a Bandit 600-as, lényegileg a 2000. év modelljére
vezetheto vissza, de sokkal hatékonyabb a motor összeállítása.
A váz anélkül, hogy megtagadná a szerencsés
fizionómiai adottságait, kettos bölcsobe van
ágyazva az ív alakú eredeti vascsoben. Sokkal tágasabb
és robosztusabb a megerosített kormányrész,
ezzel elosegítve a stabilitást, ezáltal a motor
kedvezo pozíciót ‘harcolt’ ki magának.
A tengelysáv 1430-ról 1440mm-re növekedett, ezzel nagyobb biztonságot garantálva.
A kormány külso jegyeit tekintve úgy változott meg, hogy a meredekséget 25*6-ról
25*4-re, a járat méreteit 103.6-ról 100 mm-re csökkentették le. A felfüggesztések
azonban változatlanok maradtak, de a technikai kép szempontjából mégis változást
észlelhetünk hatékonysági szempontból. A hidraulikus villa optimálisabb kalibrálást
tesz lehetové, illetve új burkolatot alkottak a borda részen, miközben a hátsórész
meglehetosen progresszív külsot mutat, dicsérve az olajpneumatikus lengéscsillapítót.
Eloterheléses rugóval, valamint egy nagyon hatásos, belso elkülöníto rendszerrel
rendelkezik az olaj és levego különválasztására.
Az elso fékfelosztás végül 290 mm-es dupla
elso tárcsákból és úszó kétdugattyús
féknyergekbol áll össze, illetve a hátsó
240 mm-es tárcsából, amely változatlan maradt. Amennyiben
a kereket vesszük alapul azok könnyufémbol készültek(120/70-rol
120/60-ra és 150/70-rol 160/60-ra).
A motor muszaki aspektusai
Mechanikai szempontból a 4 hengeres, 600-as Banditot nem szükséges
bemutatni. A pályán és az utakon leginkább ellenorzött
‘fajtáról’ van szó, amely már hosszú
ido óta a Suzuki védjegyével ellátott.
Sajátságos olaj és vízhutéses rendszerrel
rendelkezik, amelynek a neve SACS. A hajtómuve eleganciát
sugároz, és ez az, ami nem jellemzo a naked stílusra.
A vezérlés dupla vezérmutengellyel és 16 szeleppel
funkcionál egy kis rúd által irányítva, amely
sajátságos jellemzoje a sportmotoroknak. A furat,löket
közti viszony nagyon jó (62,6×48,7mm). Az olajjal történo
‘zsírozás’ és hutorendszer tekintetében
fényuzo képet kapunk. Jól látható,
de mégsem nagy kiterjedésu, külso hutovel
rendelkezik. Hat fokozatú váltóval szerelték.Eloször
van olyan karburátora, amely TPS-szenzorral rendelkezik, ami kommunikációs
viszonyt létesít a gázzal a központi elektronikus
rendszerben, másrészt pedig szabályozza az erot,
ezzel csökkentve a fogyasztásból adódó költségeket
és a környezetszennyezés okozta károkat, megfelelve
ezzel az Eur1-es szabványnak.
Kényelem és muködés
A praktikusságot szem elott tartva a motor áráról
sem feledkezhetünk meg, amely ésszerunek, kedvezonek
mondható.
A nyeregalatt egy rögzítés található, amiben
egy U-alakú helyet biztosítottak a dokumentumok számára,
illetve egy speciális záróhorgot helyeztek el még
benne, amelyre a bukósisakot lehet akasztani. A csomagok szállítására
speciális pók alakú szerkezet szolgál, aminek a
segítségével könnyen odailleszthetoek az üléshez
a csomagok.
Az úton
Szinte egy évtizede tartó szakadatlan kereskedelmi sikert tud
felmutatni ez a Suzuki, és önmagában szemlélve a ‘dolgot’
ez rózsás képet vetít elénk. Egyszeru,
világos és átlátható ellenorzési
rendszer mellett dinamikus vonalvezetés jellemzi, ugyanakkor a használók
is elégedetten nyilatkoznak róla.
Az új Suzukival való baráti viszony kialakításához
nincs szükség hosszú próbára. Akkor is, ha
a rugalmasság ebben az esetben nem elsodleges. Széles kormány
és vékony, karcsú test jellemzi. A megfelelo felfügesztések
jól bírják a rossz utakat is, a megfelelo fékrendszer
pedig lehetové teszi felhasználója számára,
hogy a félelmetes és szorító forgalomban akár
a karácsony periódusában is megfeleloen tudjon közlekedni.
Állandó és megbízható stabilitás jellemzi,
‘soha nem rugózik’, jó aszfaltfogása van nyílt
utakon is. A 600-as Bandittal a vezetés kellemes élménye
biztosított.
Használhatjuk túrázásra vagy a sportos stílusnak
hódólva párban vagy szólóban. Ahol az út
kanyargóssá válik és a sebbesség nem túl
magas, a Suzuki 600-as önnmagában képes élményekhez
juttatni minket. Jól kontrolálható és irányítható,
amikor a lendület már kissé túl eros is a kanyarban.
A villa nem túl nehézkes, ezálltal helyesen irányítható szorultabb vezetési
helyzetben is, illetve az ún. megengedheto hibák esetén biztonsággal visszaállítható
a megfelelo állapotba, így az is, aki nem a vezetés nagymestere, kamatoztatthatja
a hajtómu adta lehetoségeket
Technikai adatok
Motor
Löket térfogat ccm | 599 |
Teljesítmény LE | 77.5 |
1/min-nál | – |
Forgatónyomaték Nm | 57 |
1/min-nál | – |
Építési mód , hengerszám | sor,4 |
2 ütem?/ 4 ütem? | 4 ütem |
Furat/löket, mm | 62.6×48.7 |
S?rítés | 11.3:1 |
Gázvezérlés/szelepek hengerenként | DOHC/4 |
Karburátorok száma, torokátmér?, mm | 4, CRV Ceihin 32 |
Indítás | önindító |
Sebességek száma | 6 |
Hátsókerék-hajtás | lánc |
Váz
Váz építési módja, anyaga | Db/V |
Rugóút el?l/hátul, mm | 130/121 |
Villaszög, fok | 25 4 |
Tengelytáv, mm | 1440 |
Fékek el?l/hátul | 290/240 tárcsa |
Gumiabroncs el?l | 120/60 ZR17 |
Gumiabroncs hátul | 160/60 ZR17 |
Tank/tartalék, liter | 20 |
Ülésmagasság, mm | 770 |
Saját tömeg, kg | 204 |
Legutóbbi hozzászólások