EST. 2002

Két frontos támadás

Mindkét 450-es terepmotor er?forrásának alapja a 2002 évi SX 400 motor blokkja,melynek enduró testvérével Juha Salminen Világ bajnoki címet szerzett saját kategóriájában illetve az összevont bajnoki címet is megkaparintotta.Az alap tehát kiváló volt.
A két motor fejlesztése azonban a két kül?nböz? sportág létfontosságú követelményeinek megfelel?en egymástól független irányban folyt.

A motorblokkon eltér? változtatásoknak köszönhet?en a két paripa er?forrásának paraméterei különböznek egymástól.
Az SX 450-b?l a mérnököknek az el?z? évi 520 SX teljesítményét sikerült ki préselniük

KTM 450 SX

A cross masina új radikálisan rövid löket? 95*63.4 furat/löket arányú motorral bír.A f?tengely és a hajtókar könnyített molibdén-acél ötvözetb?l készült ,igy ezen alkatrészek összességében 1.5 kilóval könnyebbek mint a 2002-esSX 400 volt.
A modifikált hengerfej,a megváltozott bütykös tengely,a titán szelepek,a könnyebb szeleprugók és az új Keihin FCR MX 41 karburátor a szintén segítenek a nagy teljesítmény elérésében.
A motor 4 fokozatú váltót kapott és a kipufogó is könnyebb lett. Ezen fejlesztések eredménye lett a könnyen motorozható de nagyon er?s versenygép.
EXC 450 verseny enduro er?forrásának kialakításakor ,egy könnyen kezelhet?,széles fordulatszám tartományban használható, lineáris teljesítmény volt az els?dleges szempont. Ennek megfelel?en a cross modell extrém rövid löketéhez képest,az EXC 89*72-es furat/löket aránnyal bír.
Ezen kívül a karburátor is más MX FCR 39-es.Természetesen az enduró igénybevételhez alkalmazkodva ez a tipus 6 fokozatú váltót és önindítót is kapott.Speciális kiegészít? a többfunkciós sebességmér?,melynek vezérl? egysége a kormánymarkolat közelében is elhelyezhet?.

KTM 525 SX

2003-ra az MX VB tapasztalatai alapján az összes modell váz és futóm? átalakításon esett át.Hihetetlen de az SX és azEXC futóm?ve megegyezik.mindkét motor villaszöge 63.5 fok.A fékek azonosak de hátul új fejlesztés?ek.Mindkét paripa,új 48-as White Power USD els? teleszkóppal kerül forgalomba.Az els? tengely,valamint az els? és ahátsó kerékagy is vastagabb,er?sebb lett.
Az SX kónuszos Renthal,míg az EXC 12mm-es Magura kormánnyal érkezik.A várakozásoknak megfelel?en az új modellek megváltozott design-nal és m?anyag idomokkal bírnak.Szembet?n? kül?nbség azonban,hogy a 450 SX kinézete a 2002-es GP csapat jellegét idézi.A masina egyrészb?l álló hátsó résszel rendelkezik,amely magába foglalja az oldal(rajt szám) idomokat is.
Menetpróbánk során mindkét modell a várakozásoknak megfelel?en bizonyított.Vélhet?en a KTM-ek mindkét terep szakágban méltó ellenfelei lesznek az els?sorban japán konkurenciának.

Tesztpilótáink véleménye (Bitter Sándor,Tóth Ádám)megegyezett:
Az SX 450 ereje érzésünk szerint jócskán elmarad a kategóriának megfelel? japán motorokétól,a KTM viszont rendkívül könnyen kezelhet?,ezért versenyképes lehet.A fékek jók, a rugózás szintén,meglep?en könnyen kanyarodik de az egyenes futása nem túl jó.

KTM 450 EXC

EXC 450: Kimagaslóan jó enduró motor ,futóm?vének köszönhet?en a vérbeli motocross pályák sem okozhatnak neki gondot.Szerintünk ezzel a tipussal a KTM jó eséllyel pályázhat egy újabb VB címre.
M?szaki adatok: KTM 450 SX 450 EXC RACING
Lökettérfogat:449,39ccm 447,92ccm
Motor: 1 henger 4ütem 1 henger4ütem
S?rités: 12:1 11:1
Teljesítmény:53,9 LE 47,8LE
Furat/löket:95/63,4 89/72
Váltó:4 fokozat 6 fokozat
Rugóstagok:WP WP
Gumi abroncs:
80/100-21 elöl 90/90-21
110/90-19 hátul 140/80-18
Tank:7liter 8,5 liter
Össztömeg(benzin nélkül)

104,6kg 118,2kg

Ár:1750000ft 1812500ft

Ajánló:Aral 4t,Pirelli terep gumi,

Felsz:oakley,no fear-MOFO,AXO-superpole

Bitti


‘Ezúttal a csapatom nagyon jól dolgozott,
de a csapatf?n?kömmel változatlanul elégedetlen vagyok. A motorom er?forrása
– csakúgy mint eddig – telesen széria volt, ez pedig egy VB-n megengedhetetlen.
Mindenesetre maradok a csapatnál, mert úgy érzem, még ha lassan is, de
szépen fejl?dünk.’

A verseny után Bitti teljesen kimerült,
jobb tenyere a hosszú igénybevételt?l használhatatlan: tele van víz- és
vérhólyagokkal. Elárulta azt is, hogy sem mentálisan, sem fizikálisan
nem érzi magát felkészültnek. Emiatt most minimum egy hónapig orvosok
segítségével készül majd a következ? megmérettetésre.

‘Év eleje óta szállítom a nemzetközi
eredményeket, hiszen már szilveszterkor és az új év els? napjaiban is
kupákkal tértem haza Spanyolországból! Azóta folyamatosan vagy sérült
vagy beteg voltam, ami miatt nem tudtam elég fizikális munkát végezni,
ezért most 15 kiló súlyfeleslegem van, amit?l négy hét alatt kell megválnom.
Ez a probléma természetesen pszichésen is nagyon nyomaszt, így most a
lelkem is javításra szorul!’

‘Sok problémám van saját magammal,
de mindent megteszek annak érdekében, hogy a következ? 24 órás vb-re újra
fitt legyek és a számomra idén legfontosabb megmérettetésen, a Hungaroringi
Európa kupán 100%-os állapotban tudjam felvenni a versenyt váltótársammal,
Szabó Attilával az új magyar csillagok ellen!’

ugrás fel