EST. 2002

Technogio tuning az X-Bike-nál


Az idén 10. éve Budapesten m?köd? X-Bike motorosbolt megállapodást kötött az olasz Technogióval a jöv?beni közös munkákról.

Itt dolgozik Carlo Molinaro, az a mestertuner, aki itthon Borsay Szabolcs Hayabusa dragbike-ját készíti fel motorilag. Carlo elvetemült. Az els? szerel?k között volt, akik csak azért utaztak Európából Amerikába még a kilencvenes évek közepén, hogy kitanulják a drag-tuning minden csínját. Sokáig bírta, de a paszta hazahívta: évek múltán költözött vissza Olaszországba, és azonnal a Drag Európa bajnokságon kezdett dolgozni a Pro Stock kategóriában. És értett hozzá. Azóta is.

Carlo ás Giovanni. Kezükben a lóer?k.

A jöv?ben ? és f?nöke, a turbóspecialista Giovanni fogja az X-Bike-nak elkészíteni az egyszer? hengerfej felújítástól a komplett blokk tuningig a motorokat, legyen az Borsay-ék dragjaihoz, vagy éppen a ti, nyilván „Nem! Elég! Er?s!” motorotokba. Carlo, Giovanni és a Technogio szerel?i nem csak a szívó és kipufogó csatornákban merészek a polírpapírral, de akár a komplett égésteret is lépesek átszabni (természetesen LE-pozitív eredménnyel, értenek hozzá, nem kell félni), ha arra van szükséged. És ha egy nitrós vagy turbós motort szeretnénk sokáig nagy, nagyon nagy teljesítményen üzemeltetni, muszáj belenézni az égéstérbe, ez elengedhetetlen.

A Technogio Dynója. Kicsi, mert nem keréken, hanem lánckeréken mér.
És ezért nagyon pontos.

Jelen pillanatokban Szabolcs új drag-blokkja épül náluk, ami üszkve 30 lóer?vel lesz er?sebb a réginél. A magyarok hamar megtalálták maguknak az olajoskörm? olasz mestereket, hiszen Sz?ke Gábor turbós CBR-je is a Technogióban készül. Egy motorblokk íly mélységekbe men? átreszelése során természetesen atomjaira szedik a motort és fejest ugranak néhány reszel?vel. Amikor pedig hosszú órákkal kés?bb kimásznak, majd össze is rakják a m?vet, és kíváncsiak, megérte-e a sok er?feszítés, nem kell újabb órákat tölteni a beépítéssel.

Ilyen tuning-szinten érdemes repül? hajtókardarabok által áthatolhatatlan plexi mögé rejt?zni.

Egyszer?en ráhelyezik Dyno-padukra – és itt most szó szerint egy padról van szó – ami egyenesen a lánckeréken mér, nem a hátsó keréken, és hát amint az sejthet?, pontosabb. Az igazi szakiknak ez mindennél fontosabb. Mellesleg ezen a padon l?tték be a WRC-ben versenyz? Gigi Galli autójának komplett elektonika-térképét is. Láthatóan komolytalanok…

A kék az új zöld! A kék Hayabusa Bio-etanollal lesz hajtva.

Carlóéknál manapság rengeteg hengerfej készül négyütem? krosszmotorokhoz megrendelésre, a kontinensre szerteszét, de persze nem ment el az eszük, maradnak a gyorsulási pályáknál: legfrissebb munkájuk egy bioetanollal üzemel? nitrós Superstreet Hayabusa.

Itt történik a varázslat.

A m?helyben használt felszerelés nagyon komoly, az esztergák, a CNC marók, a vezérm?tengely köször?k – melyeken komplett új tengelyeket gyártanak gond nélkül – mind els? osztályúak. Sugárzik bel?lük az ultra-derm illatú tapasztalat. Az a tapasztalat, amit itthon még nem sokan képesek felülajánlani. Ha dolgoztatnál Carloés Giovanniékkal, mert többre, jobbra vágysz, mint amit egy Power Commander és egy kipufogórendszer tehet érted, keresd Szabolcsot az X-Bike-ban!

(Ha nincs szükséged segítségre és egyedül építesz versenymotort, akkor is keresheted Szabolcsot – JE, Wiseco dugattyúkat, Falicon, Carillo hajtókarokat fog tudni neked szerezni.)

X-BIKE

1161 Budapest, Csömöri u. 157.
T. 405-6653
www.x-bike.hu

ugrás fel