Szépen haladunk el?re a naptári évben: ha valakit a kinti id?járás megtévesztene, nyár van. Ennek biztos jele, hogy újmodell-bemutatók terén a jöv? esztend? krosszmotorjai, a robogó-nóvumok meg a ‘ki tudja, mikor, ki tudja, melyik piacnak’ készül? koncepciók vannak terítéken. Dívik viszont a ‘pletykarovat’, ezen a héten például az ötéves átlagot messze meghaladó mennyiség? kémfotó látott napvilágot. Ez is.
A felvételen egy Ducati motorkerékpár látható, el?készítési fázisban. Milyen furcsa, ugye? Cirkálót készítenének? Nagyon úgy t?nik… ezt a fotót nagy valószín?séggel a munkában résztvev? csapat valamely tagja(i) juttatta (-ták) el a sajtóhoz, és az internet korában nem telik bele sok id?, hogy a terv közszájon forogjon. Ami a lényeg, az látszik is a jól informáltak által ‘Vyper’-ként emlegetett gépezeten. Bologna egyel?re semmiféle hivatalos álláspontot nem vett fel, igaz, nem is az a dolga. Piaci elemz?k szerint a motort egyértelm?en az észak-amerikai (vélt vagy valós) kereslet hívja életre – egy biztos: ha elkészül, akkor a HD-nek illetve a japán power cruisereknek akár még alá is pakolhat.
A Ducati részér?l egyébként nem teljesen új ez a m?faj. 1959-ben a márka akkori államokbeli vezérképviselete – a Berliner fivérek vállalkozása – ugrasztotta bele Borgo Panigalét ilyesmibe. Az amerikaiak szerettek volna egy Harley-Davidson-riválist piacra hozni, illetve az USA rend?rségének szállítani a kétkerek?eket. Nagyon lelkesek voltak. Az olaszok már kevésbé. Éppen ezért a munka csak akkor indulhatott be, amikor Berlinerék átvállalták a fejlesztési költségek felét, 1961-ben. A V4-es keresztségben az Apollo nevet kapta, utalással az USA nagyszabású ?rmissziójára. Két prototípus készült el, plusz két blokk, de a szériagyártás sosem kezd?dött meg, mivel az olasz kormányzat a bizonytalan célpiacra hivatkozva ’63-ra kihátrált a projekt támogatása mögül.
Legutóbbi hozzászólások