Az európai motorgyárak szövetsége (ACEM) elnökén, Stefan Piereren át azonnali beavatkozást kért az Európai Bizottságtól és az Unió vállalatokért, fejlesztésért és iparért felel?s biztosától, Günter Verheugent?l. Az intervencióra haladéktalanul szüksége van a szektornak, és ezeket a motorgyártók hasonlóképpen képzelik el, mint amit az autóiparnak nyújtott válságkezel? dotáció.
Az ACEM jegyzéke felhívja a figyelmet a kontinens-szinten visszaesett újmotor-eladások drasztikus visszaesésére: Európában 34%-kal kevesebb új motorkerékpárt helyeztek forgalomba 2008 utolsó harmadévéhez képest. A recesszió nem csak a gyárakat érinti, de végigsöpörhet – minden elképzelhet? negatív hozadékával – az iparágon, az alkatrész-beszállítóktól kezdve a viszonteladókig.
2009 els? négy hónapjában Európában 39%-kal esett vissza az új motorok és robogók forgalma, ugyanebben az id?szekban az autóipar ‘csak’ 17,2%-os mínuszt könyvelt el. Verheugen biztos úr egyetért abban, hogy a kétkerek?ek szektorának ment?övet kell dobni, nagyjából ama koncepció mentén haladva, mint tették az autógyárak és -piac esetében.
Ez, egyebek mellett két f? vonulatot jelenthet: egyrészt kereslet-élénkít? programok támogatását, másrészt a gyártó, beszállító és keresked? vállalatok hitelhez jutásának megkönnyítését. Másfel?l a konstrukt?röknek foglalkozniuk kell olyan, uniós kutatás-fejlesztési projektek által már pedzegetett megújuló és alternatív energiát felhasználó járm?vek gyártásával, amelyek révén gyakorlatba ültethet? a ‘környezetbe való befektetés’.
Stefan Pierer, az ACEM elnöke és a KTM ügyvezet?je elmondta: ‘A gyártók úgy néznek szembe a válsággal, hogy közben igyekeznek minimalizálni a krízis emberekre gyakorolt hatásait. De a helyzet túlságosan nehéz, és a kívülr?l jöv? támogatás nélkülözhetetlen. Nagyra értékeltük Verheugen úr pozitív válaszát.’
Legutóbbi hozzászólások