Jorge Lorenzo, az idei MotoGP szezon egyik f?szerepl?je a Laguna Seca-i rund el?tt szponzori kötelezettségeinek eleget téve meglátogatta a San Fransiscói Dainese motoros boltot. A lehet?séget kihasználva az amerikai Ultimate Motorcycling munkatársai t?zték tollhegyre a 22 éves spanyolt.
– A tavalyi volt az els? évadod a királykategóriában, hirtelen egy olyan világba csöppentél, ami az újoncokat közel sem fogadja mindig otthonosan. Mégis azonnal pole pozíciók és dobogós helyezések tarkították már legels? lépteidet. Mint 2006-os és 2007-es GP250 világbajnoknak, mik voltak az els? benyomásaid a 800-as kategóriáról, mi volt a legnagyobb különbség?
– Minden nagyobb! De a legnagyobb különbség a motorok teljesítménye. Az összes motoré. A MotoGP-ben nem szabad hibázni sohasem…
– Te vagy a valaha élt legsikeresebb spanyol motorversenyz? a 250-es kategóriában, több gy?zelmet számlálsz, mint Daniel Pedrosa és Sito Pons együttvéve. Érzel valamiféle nyomást, bizonyítási kényszert emiatt jelenlegi helyeden, vagy már csak szép emlékekként tekintesz azokra a 250-es az id?kre?
– Nem szabad és nem is lehet mindig azt nézni, hogy ki mit mond rólad, vagy ki mit gondol. Két elképeszt? évem volt akkor a 250-ben, de a MotoGP-ben tiszta lappal indulsz. Ez egy más világ, egy igazi, különálló világbajnokság, nem nagyon lehet összehasonlítani a kisebb kategóriákkal. Casey például világbajnok lett a MotoGP-ben, míg másik kategóriákban nem sikerült neki.
– Ugyanazon a versenyen érted el ötvenedik dobogós helyezésedet, amelyiken Rossi megnyerte századik nagydíját. Nem érezted, hogy árnyékot vet egyéni eredményedre Rossi minden kétséget kizáróan történelmi pillanata?
– Fontos mérföldk?nek tekintem az 50. dobogómat, de ez persze közel sem akkora eredmény, mint száz gy?zelem. Ez is megvan, mondtam magamban, de máris el?re nézek: a legfontosabb, hogy ezen az ösvényen haladjunk tovább. A csapatomnak is ez a legfontosabb.
– 2008 év végén kilépett a Michelin a MotoGP-b?l, és a Bridgestone vált az egyedüli gumibeszállítóvá. Mi a véleményed, milyen módon befolyásolta ez a versenyzést?
– A néz?knek jobb így. Idén eddig az összes verseny izgalmas és érdekes volt, tavaly unalmasak voltak a futamok, de én nem értek egyet az egygumis rendszerrel. Hiszem, hogy a márkák közti egészséges konkurálásból csakis jó sülhet ki. De az idei versenyeket nézve már belátom, helyes volt a Dorna döntése.
– Mi a véleményed a 250-es kategória megsz?nésér?l?
– Szerintem a Moto2-ben van a jöv?! Új motorok, alacsonyabb költségek – ez az összes csapatnak és szponzornak csak jót jelent.
– A barcelonai futam utolsó néhány köre hatalmas csatát hozott csapattársaddal, Valentino Rossival, az idei szezon eddigi legizgalmasabb pillanatait élhettük át. Milyen a viszonyod Valentinóval a pályán kívül? Szoktatok barátkozni, vagy a munka végeztével mindenki megy a maga dolgára?
– Nagyon tiszteljük egymást, és egy ilyen csapatban, mint a miénk, ez a legfontosabb…
– Rossi számtalanszor elmondta már, szerinte a motorokban található high-tech elektronikák és kipörgésgátlók idejében, a modern MotoGP érában kihalt az izgalom a versenyekb?l. Neked mi a véleményed err?l, mekkora szerepet játszik az elektronika a MotoGP-ben?
– Én egy teljesen elektronikamentes MotoGP-t szeretnék! Úgy sokkal inkább kiütköznének a különbségek, tényleg látni lehetne a különbséget motoros és motoros között, megcsillanhatnának az igazi tehetségek.
– A superbike sorozatban szerepl? amerikai pilóta, Ben Spies elképeszt? eredményeket ér el els? évében. Szoktad követni a superbike versenyeket, és ha igen, mi a véleményed Ben eddigi teljesítményér?l?
– Magazinokban szoktam olvasgatni Benr?l. Kiváló szezonja volt eddig, bár Haga jobban kezdett nála. De most el?tte a lehet?ség, hogy világbajnok legyen.
– Te vagy a legfiatalabb MotoGP versenyz?, akinek sikerült a dobogóra állni els? három versenyén. Ezt a rekordot Dani Pedrosától bitoroltad el, ráadásul mindössze egyetlen nappal. Tényleg olyan hatalmas köztetek a rivalizálás, mint hallani lehetett, vagy már kezdetek netán megbarátkozni egymással?
– Idén tiszteletteljes a kapcsolatunk egymással. Alapvet?en egy udvarias srácnak tartom magam, nincs kedvem bárkivel is harcolni a pályán kívül. Szerintem túltettük magunkat a régi sérelmeinken.
– A szezon folyamán milyen gyakran vagy otthon, és mit szoktál csinálni szabadid?dben?
– Szerencsére az év felét otthon tudom tölteni Barcelonában, úgyhogy nem olyan rossz a helyzet. Szeretem a számítógépeket, szeretek a barátaimmal videó játékokat játszani, olvasni. Sokat sportolok is, bármiféle testmozgás jöhet, foci, tenisz, satöbbi.
Jorge Lorenzo
Született: 1987. május 4.
Születési hely: Mallorca
Nemzetiség: spanyol
Testmagaság: 170 cm
Súly: 55 kg
Családi állapot: egyedülálló
Hobbi: Zene, videó játékok, internet
Versenyek száma: 111 (17 x MotoGP, 48 x GP250, 46 x GP125)
Gy?zelmek száma: 22 (1 x MotoGP, 17 x GP250, 4 x GP125)
Pole pozíciók száma: 30 (4 x MotoGP, 23 x GP250, 3 x GP125)
Dobogók száma: 44 (6 x MotoGP, 29 x GP250, 9 x GP125)
Világbajnoki címek: 2 (GP250 2006 és 2007)
Els? Grand Prix: 2002 Jerez, GP125
Legutóbbi hozzászólások