A Mission One elektromos superbike lehet, hogy csak a negyedik helyen ért célba a Man-sziget nullemissziós versenyén, de már hivatalos AMA sebességrekorder. Az ülésben Jeremy Cleland, a Mission One termékmenedszere ült.
Hol máshol, mint a legendás Bonneville sóstó medrében lehet egy ily’ tettet véghez vinni; vastag, hófehér rétegekben só borította cip?talpak nélkül már el sem lehet képzelni egy sebességi rekord megd?lését.
Szeptember elseje óta hivatalosan 150,059 mph, azaz egészen pontosan 241,496 kilométer óránként az elektromos motorkerékpárok sebességrekordja – tehát a One mégsem megy 250-et, mint ahogy bereklámozták azt még az év elején.
S?t, olyannyira nem, hogy a képeken látható áramvonalidom (Hayabusa els? sárvéd?vel kiegészülve) még véletlenül sem az, amivel az ígéretek szerint ‘hamarosan’ bemutatkozhat az els?, pénzért megvásárolható, minden nap használható elektro-superbike, és a különbségek itt még nem érnek véget.
Cleland szerint a Mission One egyedi megjelenését kölcsönz? idomzat légellenállása alig rosszabb a rekordfelállításhoz használt versenyidoménál, de az, hogy a Marchesini kerekek helyett használt, ultra-könnyített Performance Machines felniken egy darab féktárcsa, vagy féknyergecske nem volt, valamint hogy a gyári hátsó fogaskeréknél öt foggal kisebbet használtak (tehát súlyban és áttételben elfaragtak a végletekig), na az már megcáfolhatatlan bizonyíték: a Mission One-on van még mit fejleszteni, ha tartani akarják az ígéreteket.
Akárhogy is, a 240 km/h egy gyönyör? eredmény, egy történelmi h?stett, de valahogy az az érzésünk, inkább el?bb, mint utóbb fog ez a rekord megd?lni, és nem is biztos, hogy pont a Mission One által.
De amikor egyetlen sebességi fokozatban ilyen gyorsak ezek a szinte hangtalan, pokolfajzat gépezetek, akkor jaj nekünk, és jaj dédelgetett benzinev? brümmög?ink évszázados dics?ségének, ha egyszer váltót kap egy 16 ezret forgó, álló helyzetb?l azonnal maximális forgatónyomatékot produkáló eletrko-superbike!
És miért ne kaphatna? A Mission One mérnökei még javában fejlesztenek. A rekordgép akkumulátorait ugyan nem módosították, de a vezérlés és meghajtás még közel sem végleges – állítják Mission Motors-ék – fognak még ?k gyorsulni!
Legutóbbi hozzászólások