Idén három éve annak, hogy a Bolognától az A14-es autópályán alig félórányira fekv? legendás olasz versenypályán székelt volna egy hétvégét a Superbike Világbajnokság. Emiatt talán gondolhatnánk, hogy a két éllovas, az amerikai újonc Spies (Yamaha), és Haga (Ducati) közül itt a japánnak van nagyobb sansza, hiszen ? járt és versenyzett is már itt, noha nyerni nem tudott. És talán gondolhatnánk azt is, hogy ezen el?nyét kihasználva képes lesz visszaszerezni a bajnoki táblázat els? helyét, de miel?tt még eltemetnénk a Big Bent, talán jobb, ha továbbgondolunk.
A bajnokságban, emlékezzünk vissza, Spies átvette a vezetést a Nürburgringen nyújtott majd’ tökéletes szereplésével, amihez persze segítségére volt Johnny Rae és Haga másodikversenyes összeakaszkodása is. A némileg felújított imolai versenypályán azonban, Spiessel és a mez?ny többi tagjával ellentétben Haga, sérülései miatt nem tesztelt júliusban, ez pedig ugye egyáltalán nem kedvez? – vajon ducatis csapattársa, az otthoni versenyére különösen felspannolt Fabrizio fog tudni és egyáltalán akarni Hagának segíteni a Ducati „pályára állításában?”
A yamahás amerikai srác 18 ponttal vezet, fenjük hát a m?holdvev?ket, izzítsuk a kincsként ?rzött live stream linkjeinket, mert ha valaki 2009-ben világbajnok akar lenni, annak mostantól mindig, mindenhol oda kell tenni apait-anyait, ez pedig általában eléggé látványos versenyzést szokott szülni a superbikeban, amit kár lenne kihagyni.
Az imolai kapuk megnyíltak, vasárnapi zárásukkor már csak négy futam marad a 2009-es szezonból, hibázni tehát nem lehet, nyerni viszont muszáj. Ugyanezt persze tudja és érzi a két favoriton kívül mindenki más is a hihetetlen szoros és kompetitív mez?nyben, Biaggi alatt egyre veszélyesebb az Aprilia RSV4, de a Hondák is rajta vannak a nyomon, Rea, Checa, Haslam, bármelyikük képes lehet robbanni.
A mez?ny második Apriliáját, mint tudjuk, Marco Simoncelli vezeti majd, az összolasz Aprilia csapat üde színfoltja lesz a mez?nynek, rengeteg érdekl?désre és hatalmas támogatásra számíthatnak olaszföldön, otthon, milyen szép lenne pont itt még egy Biaggi dobogó!
Corser szerint a BMW „már majdnem kész”, az ausztrál már a német futam el?tt azt nyilatkozta, hogy már szinte akármit képes megcsinálni az S 1000 RR-rel, kérdés, mennyire volt ez a hazai pálya el?nye, de találgatni nem érdemes, vasárnap kiderül, maradt-e a tempóból Imolára is.
A worldsbk.com oldalon ma délt?l fut az imolai live timing, aki pedig lemaradt volna az el?z? versenyr?l, az hangolódjon a hétvégi superbike-ra az alábbi, nürburgringi videó összefoglalókkal:
SBK Nürburgring – els? futam
SBK Nürburgring – második futam
SSP600 Nürburgring
Legutóbbi hozzászólások