Szöveg: Szekeres Zsolt, Fotók: berán
Sajnálatos módon a Husqvarna 2010-es modelljeit bemutató hivatalos tesztnapon egyéb elfoglaltságaim miatt nem tudtam részt venni, de pár napra rá ellátogattunk a tokodi krosszpályára, hogy tet? alá hozzuk a [motorinfo.hu] sajátbejáratú Husqvarna bemutatóját. Nem akartunk lemaradni a 2010-es Huszkikról, f?leg nem a vadonatúj TC 250-r?l, amit már hónapokkal a bemutatása el?tt úgy reklámozott a gyár, mint a világ legkönnyebb 250-es 4T blokkal szerelt krosszmotorját.
Különcnek különc, de kétség kívül gyönyör? a kis Husqvarna. 2010-re er?sebb, dombor-dekoros m?anyagokat, és 48 mm-es KYB villát kapott.
A terület adottságait tekintve a tokodi pálya egy „Isten által motorozásra teremtett” terület. A környezet csodálatos, a táj változatosabb nem is lehetne, a pályában folyton egy kis fölfelével, majd egy kis lefelével találkozik az ember: állítom, szinte minden terepmotoros igényt kiszolgálható itt. Van krosszpálya, endúrópálya, s?t, a területet határoló meredek, sziklás hegyoldalban még triálozni is kiválóan lehet. Éghajlatát tekintve viszont sajnos a sanyarú sorsú pályák közé tartozik, el?szeretettel kerüli el ezt a vidéket az es?. A teszt el?tt reménykedve hallgattam az id?járás jelentést, es?ben bíztam, de sajnos nem jött az égi áldás.
Itt még berúgó kar nélkül nincs élet, pedig még nem is injektoros, nem úgy, mint ugyanez a motor lámpákkal és dudával, azaz a TE 250.
A helyszínre érkezve már ott vártak a motorok (a TC 250 mellett az új TE 250 és WR 300 – teszt róluk is hamarosan), átöltözés el?tt gyorsan körbejártam, megnézegettem ?ket. Els? ránézésre olyanok, mint a 2009-es modellek voltak, csak apróbb design-béli változtatásokat lehet látni rajtuk. Nagyon tetszett a két darabból összeilleszked? h?t?szárny, szép formája van az oldalsó rajtszámtábláknak és sárvéd?knek, ráadásul az egész motor roppant keskeny, ami azért tetszik, mert így nincs olyan érzésem, hogy terpeszben ülök a nyeregben. Az ülést egyébként egyetlen nagy szárnyas csavart fogja a helyére, így a légsz?r? igen könnyen hozzáférhet?. Különleges, de funkcionális formaterv, szép megmunkálás, kellemes anyagok találkozása ez a Husqvarna.
Braking, Brembo, Excel – az európai szokáshoz h?en mindenb?l csak a legjobbat kapjuk.
Amikor ráültem a motorra, már akkor éreztem, hogy ez valami különleges, nem megszokott gépsárkány lesz. Azonnal kézbevételkor felt?n?en könny?nek t?nik, ami nem is csoda, hiszen az bajor tulajdonban lév? olasz gyárnak sikerült kétütem?, 125-ös súlyban, négyütem? 250-es motort alkotni. A blokk csupán 22 kilogramm, a TC 250 száraz súlya így sikerülhetett mindössze 97 kilóra! Nagyon apró, kompakt a blokk, de az endúró változattal (TE 250) ellentétben még nem befecskendezéses, inkább a jól bevált Mikuni karburátorra bízták a jószág etetését, így a legfinomabb a gázreakció.
Nincs száz kiló, ami ott repül – érezni is rajta!
Miután felmértem a pálya állapotát, következhetett a barátkozás magával a motorral, még ha a rendelkezésre álló id? behatároltsága miatt még oly rövidre is sikeredett az ismerkedés. Kiváló súlyelosztásának köszönhet?en olyan könnyedséggel motorozható a 250-es TC, mintha csak egy 85 köbcentisen ülnénk, a talaj egyenetlenségit el?l az 48 mm-es Kayaba villa, hátul pedig a Sachs rugóstag kiválóan kisimítja, a rugózó elemek gyári beállításával egy pillanatra sem volt gondom.
A kipufogóra elkelne egy nagyobb h?véd?.
Ugrattam vele kicsit, nagyot, még nagyobbat, de a leérkezéseknél nem találkoztam zavaró körülménnyel, próbáltam teligázon „átveretni” egy amerikai sítlusú rampli-soron is, többféle képen, de itt sem találkoztam lassításra késztet? tényez?vel. Akár kettesével ugráltam, akár csak az elejét átemelgetve haladtam, sosem éreztem, hogy a gázt valamiért el kellene vennem.
Tempótól, akadálytól és tudástól függetlenül gyerekjáték a kis 250-es Huszki terelgetése.
Ahogy azt az európai motorokon megszokhattuk, a Husqvarna „könny? vasdarabának” lassításáért Brembo fékek felelnek, bele sem mennék b?vebben, hiszen már oly’ sokszor áradoztam az olasz fékek hatékonyságáról. A baloldalon elvezett kipufogó els? ránézésre szokatlan, problémám csak annyi volt vele, hogy a h?véd? lemeze túl kicsi, nem fedi le eléggé a forró kipufogót, így a nadrágomat sikeresen ki is égette az. Ennek ellenére a blokk karakterisztikájáról csakis pozitívan tudok nyilatkozni, nagyon jól bel?tték. Könny? forgótömege miatt gyorsan és könnyedén veszi a fordulatot, és még berúgni is felt?n?en könny?. De az alacsony forgótömeg ellenére megmaradt a nyomatéka, még poros mandinerekb?l is tempósan ki lehet l?ni vele.
Nem optikai csalódás, a TC 250 valóban apró termet?. Leng?villája rövidebb, mint volt, hogy még fürgébb lehessen.
Kifejezetten kellemeset motoroztam a kis „pehelysúlyú” TC 250-es Husqvarnával, számítottam rá, hogy könny? kis játékszer lesz, de hogy eközben ekkora móka is, az szinte már meglepetésként ért. De a képek szerintem magukért beszélnek…
Jungle boogie…
Ajánlott ken?anyag
|
|
|
Husqvarna TC 250 2010 – TECH
|
|
Motorblokk Váz, felfüggesztés, méretek |
Legutóbbi hozzászólások