A válság eljöttével komolynak t?n? hírek kaptak szárnyra, melyek arról szóltak, hogy a KTM indiai kézbe kerülhet – a részvények 90%-át tervezte – és tervezi – felvásárolni a Bajaj Auto óriáscég, ezzel de facto megszerezve az osztrák vállalat feletti irányítást.
A korábbi elképzelések szerint az ázsiaiak két lépésben hajtották volna végre az akvizíciót, el?ször – a már meglév? 30%-os részesedésük mellé további 21%-ot hozzátéve (51%), és ezzel többségi tulajdonosi pozícióba jutva, majd pediglen lényegében felvásárolva (90%) a narancsos márkát.
KTM 125 Race Concept – a hamarosan szériában is bemutatkozó új utcai 125-ös KTM-ek kifejlesztésében nagy szerepet vállalt a Bajaj (ejtsd: Bazsazs – bár olvasás közben nem kell kiejteni a szavakat).
Igaz, hogy a KTM ‘fennállása történetének legrosszabb pénzügyi évét zárta’ 2009-ben, az idei szezont er?sen nyitja, és kilátásai állítólag mégsem oly’ borúsak. 110 millió eurós árbevétel-, és 3,6 milliós profit-növekményt várnak az els? negyedévre az elemz?k, s ebben a javulónak mondható, de még mindig roppant törékeny helyzetben adta ki a vállalat sajtóközleményét, egyben a fenti tételsorban leírt Bajaj-deal cáfolatát, melynek címe
‘A KTM osztrák marad.’
Beszédes. A kommüniké beszámol arról, hogy a KTM Power Sports AG 30-40 millió eurós t?keemelést kíván végrehajtani (a piacról finanszírozva), ami azonban összességében nem fogja jelent?sen befolyásolni a tulajdonosi szerkezetet, hiszen a Mattighofen felett gesztorkodó Cross Industries részesedése így is 50% fölött maradhat.
Az osztrákok els?dleges és rövid távú célja az eladások ismételt pályára állítása, miután a tavalyi évben mintegy 15%-os visszaesést könyveltek el (összesen 17.056 példány világszinten a hivatalos adat).
Legutóbbi hozzászólások