EST. 2002

Viharfelh?k Zschopau felett. Megint. Még mindig…

Az MZ sajtóközleményben informál: az átvételt és a termelés beindítását támogató német bankok nem fogadták el az MZ-vezetés üzleti tervét, elállnak a finanszírozástól – ezzel nem csak a gyártás áll le, de a zschopaui üzem léte is veszélybe kerül.

Emlékszünk, tavaly augusztusban vette át Martin Wimmer és Ralf Waldmann az MZ-t a maláj Hong-Leong csoporttól – az ázsiaiak 1996 óta tartották kézben a patinás német gyár gyepl?jét több-kevesebb sikerrel – majd Martina Hägerrel és Peter Ertellel kiegészülve az új, és ismét teljesen német származású MZ-vezetés elkezdett tervezgetni.

Kezdetnek ázsiai segítséggel (értsd: kínai alkatrész beszállítással) kisköbcentis motorok és elektro-rollerek összeszerelését és eladását kívánták felfuttatni, majd jöhetett volna az új motorok fejlesztése és gyártása, köztük egy új endúróval, egy, a KTM 125-ös GP-motorjait a Red Bull Rookies Cupban kiváltó sportos kisköbös négyütem?vel, és még ki tudja mi minden mással.

Mindehhez érdekes módon támogatók is akadtak szép számmal, a kezdetben legalábbis még úgy t?nt: számos helyi német bank jelezte szándékát, hogy odaállna az MZ mellé/mögé, s?t, a német állam is figyelemmel kísérte az MZ-t, legfelülr?l is érkezett némi hátszél Waldmannék vitorlájába. De mindez, mint most kiderült, túl szép volt, hogy igaz legyen. Némi könyvvizsgálat és tervelemzés után a szimpatizáns bankcsoport március 10-ével végleg elállt a finanszírozástól, köszönik szépen, de a rizikó túl magas, a pénz marad ott ahol eddig is volt: ami nem Waldmannéknál van.

Az MZ egyel?re komoly bevétel és t?ke nélkül maradt, a jelenlegi eladások alapján pedig még esélyük sincs, hogy saját lábon sokáig fennmaradjanak. Ennek ellenére nem adják fel, hivatalos nyilatkozatuk eltökéltnek t?nik: „…alternatív megoldást kell találnunk a gyártás beindításának finanszírozására … eddigi sikeres termékeink – a Charly és Emmely elektro-motorok és az MZ mountain bike – összeszerel? üzeme jelenleg is üzemel Zschopauban, valamint a Moto2-es versenymotor fejlesztését is folytatni kívánjuk.” – szól az MZ közleménye.


Mindeközben hivatalossá vált, hogy az MZ elindul a gyorsaságimotoros vb 2010-es kiírásában: a Martin Wimmer és Ralf Waldmann igazgatta csapat frontembere nem más lesz, mint az öreg róka Anthony West.

Noha az együttes eddig majd’ az összes el?szezonbéli tesztelésen ott volt, az MZ csapatként nem szerepelt egyetlen nevezési listán sem, nevük peddig inkább mint afféle beugró-alakulat vet?dött fel arra az esetre, ha netán valamelyik már beiratkozott gárdával ‘valami’ történne. Ez a forgatókönyv be is jött, ha úgy vesszük, hiszen a Kino Racing csapat visszamondta az indulást, így szabaddá vált az út az legendás német márka el?tt.

West papa a 250 veteránja, de töltött id?t a 600-as Supersport osztályban, ahol ért el szép eredményeket, futamgy?zelemig is vitte. Kétségkívül a komplett mez?ny egyik legrutinosabb tagja lesz.

ugrás fel