Szép, magabiztos és nem utolsósorban fontos gy?zelmet arat Michel Fabrizio a Ducatival a Dél-Afrikai Nagydíj els? versenyén, amit a márkatárs Carlos Checa ezüstje tesz még értékesebbé az olaszoknak. Harmadik a vébé-sisakos Haslam, Biaggi leszorul a dobogóról. Betliznek a pole-os Yamahák.
Fabrizio villámként rajtol, az élre áll, Toseland, Checa, Haslam, Camier és Biaggi a további sorrend, és egyetlen kör elteltével már 1’2-es el?nyt tud kimotorozni a 84-es. Checa el?zi Toselandet, és rút hibája ellenére is maga mögött tudja tartani. Fabrizio félelmetes els? kört megy, álló helyzetb?l 1’42, míg a többiek rendre 1’44 környékén állítják meg a stoppert. A második fordulóra is marad a lendület, 1’38’387 a vége, pályakerord! Saját csúcsából faragott Michel, aki majd másfél másodperccel megy immár Checa el?tt – aki szintén hoz üldöz?in.
A hatodik körre megvan Fabriziónak az áhított másfél másodperces fór Checával, 2’1 Toselanddel szemben, akit Haslam szorongat. A két apriliás is igen közel egymáshoz. 1’39 alatt mennek az els? hetesfogat tagjai, de a vezet? kvartett bizony 1’38 alja körül teljesít. Átlagban Checa a leggyorsabb a pályán, aminek köszönhet?en csökken is valamelyest lemaradása, a kilencedik körben már csak 1′ körüli, és tovább apad. Biaggi ekkor ugorja át Camiert és ver rá rövid id? alatt fél szekundumot. Ráadásul elkezd közelíteni a Kalóz Haslamékra, féltávnál abszolút l?távon belül vannak a britek Biagginak.
JT és Haslam nem kímélik egymást, de jön Biaggi és rájuk akaszkodik. Az el?l motorozó suzukis hamar felméri, hogy itt csak egy esély van a menekülésre: el?re. Rákapcsol, míg az olaszt alaposan megfogja Toseland. A tizennegyedik körben Fabrizio egymaga vezet és okosan gazdálkodik 1’3 körülire visszatornázott el?nyével. Checa mögött Haslam, majd egy 2’3-as szünet után jönnek Biaggiék. Toseland egy ideig tartja magát, de aztán kénytelen behódolni Maxnak. Érkezik Camier Apriliája is, és szintén megtalálja a rést James pajzsán – a zongorista ekkor már a Crutchlow-val szemben való védekezésre kell, hogy összpontosítson.
Érdemes megemlékezni Hagáról, aki progresszívan esik vissza szinte az egész versenytávon. A tizennyolcadik körben a 14. helyen közlekedik, még az Aprilia új embere, Morais és Luca Scassa is el?tte vannak. Fabrizio és közte körönként jó egy másodperc a különbség. Rea viszont begyorsul a végére, és mivel az élen haladó tempóját hozza, beéri az ötödik helyért verseng?k kis csoportját, három körrel a leintés el?tt megel?zi Crutchlow-ot, majd megcsinálja azt a csodát, hogy küls? íven megy el az egymással hadakozó Toselandnek és Camiernek, megszerezve az ötödik pozíciót.
Megkezd?dik az utolsó kör és Fabrizio zavartalanul motorozik a kockás zászló felé, Checa a második az Althea Ducatival. Haslam ritmusváltásának köszönhet?en harmadik, 2’8 mp-es el?nyt összehozva Biaggi el?tt. Rea befutóban tartja meg az ötödik helyet Camierrel szemben, majd pedig, 16′-ra az elejét?l érkezik Toseland, Crutchlow és Smrz. Scassa némi meglepetésre 11., Corser el?tt, akinek halványabb teljesítménye arról árulkodik, hogy a BMW-nek még van mit fejl?dnie ezen a ringen. Sykes kívül a pontszerz? zónán a Kawasakival, Haga meg pláne. Mi lehet vele? Visszatér-e valaha mondjuk a tavalyi formájához?
SBK Kiyalami, els? verseny, végeredmény
|
|
1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 39’48.343 (153,602 kph) |
Supersport
Három kört engedélyezett Kenan Sofouglunak a rajtot követ?en a hatszázasok Dél-Afrikai Nagydíján a gy?ztes ír Eugene Laverty. A negyedikben el?zött, tisztán, bels? íven, és ott nagyjából el is d?lt minden. Az írnek ez volt szezonbéli negyedik gy?zelme.
A töröknek ugyan volt még egy kísérlete, hogy visszakapaszkodjon a márkatársra, de mivel Laverty is képes volt nagyjából ugyanazt a tempót motorozni amikor kellett, a várva várt párbaj elmaradt. Az üldöz?ket viszont sikerült elég rendesen leszakítani.
Tóthék nem utaztak el Dél-Afrikába, erejüket inkább a Honda felkészítésére fordítják. A WSS kyalami nagydíja nem hozott különösebb izgalmakat, a bajnokság állása viszont annál szorosabb: jelenleg Sofouglu 117 ponttal vezet, Laverty 116-tal második, Lascorz 112-?n áll.
Supersport, Kyalami, végeredmény
|
|
1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 39’13.215 (149,399 kph) |
Biaggi l? ki a második verseny rajtjánál, de már az els? kanyarban ott van mellette Haslam – és ? fordul el els?ként. Kialakul a vonat, melyben Rea úgyszintén megel?zi Biaggit. A második kör végén Rea használja ki Haslam megingását, átveszi a vezetést. Egy hatos csoport jön létre az élen és egy négyf?s üldöz?boly: Rea, Haslam, Biaggi, Fabrizio, Checa, Crutchlow, Camier, Corser, Toseland és Smrz a sorrend. Az els? és a hatodik között 1 mp a distancia.
A hetedik körben Biaggi el?zi Haslamot és jön föl a második helyre, szorosan Rea mögé. Crutchlow valami hasonlót m?vel Checa kárára, átvéve az ötödik helyet. Megmutatja magát Troy Corser is, aki leggyorsabbként közlekedik a pályán a verseny e szakában. Szépen zárkózik a BMW-s ausztrál.
A kilencedik körben három tizeden belül szeli át a célvonalat Rea, Biaggi és Haslam, a Crutchlow fiú pedig megel?zi a gumigondokkal küzd? Fabriziót. Az els? verseny gy?ztese 1’7-es lemaradással ötödik, és Checa támadgatja, hogy aztán újabb három kör elteltével be is vigye a gy?ztes attakot. Eközben Crutchlow ?rületes tempójának köszönhet?en felzárkózik a vezet?kre, kvartetté duzzasztva a triót. Elesik az Aprilia dél-afrikai szabadkártyása, Morais, a lelkes kyalami közönség nagy bánatára. A 14. körben Haslam elkapja Biaggi frakkját és a harmadik helyre utasítja az olaszt.
Rea stabilnak t?nik, Haslam támadja, el?zi, de azonmód visszakapja a kölcsönt. Míg a britek év?dnek egymással, Checa talpal egy nagyot és ? is felhozza magát a vezet? bolyra. Biaggi elmegy Haslam mellett, de ? is visszakapja: fokozódnak az izgalmak. Öttel a vége el?tt Rea két tizeddel vezet Haslam, néggyel Biaggi, nyolccal Crutchlow el?tt. Bármi lehet még. Egy kicsit mindenki rápihen a végjátékra, miközben Fabrizio csatát veszít el?bb Toselanddel, aztán Corserrel szemben – és Smrz is megérkezik rá. Eltelik egy kör, és Haslam megnyitja a hajrát: megel?zi Rea-t, Biaggi megpróbálja kihasználni a pillanatot, de minden ajtót csukva talál.
Az utolsó kilométereken Haslam mindent egy lapra feltéve tépi a GSX-R szarvát, az a kis el?ny, amit össze tudott szedni, elegend?nek bizonyul a futam megnyeréséhez. Rea vissza tudja verni Massimiliano támadásáait, övék a dobogó két alsóbb foka. A Suzuki ásza így tizenöt ponttal vezet Biaggi el?tt az összetettben – egy hete még csak három volt, de ez nem jelenti azt, hogy pánikolnia kéne a Kalóznak. A Ducatiban Fabrizio és Checa tartja a lelket, bár Haga már gyors tudott lenni a második futamon, csak az eredményesség maradt el. Michel sajnálhatja az elgumizott második felvonást (a két ‘B-s’ Pirelli másoknál m?ködött, nála nem – ‘sajnos elég gyakori idén, hogy valami másodknál m?ködik nálam meg nem’ – mondta rezignáltan a leintés után az olasz). A yamahások ennél sokkal többre számítottak a szombati Superpole után, a BMW sem ment úgy, mint Assenben vagy Monzában, amin persze nem kell sokat csodálkozni. Gyászos a hangulat ugyanakkor a Kawa-boxban, pedig Vermeulenéknek sem sikerültek rosszul az edzések.
Superbike, Kyalami, második verseny: végeredmény
|
|
1. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 39’52.870 (153,312 kph), |
Legutóbbi hozzászólások