EST. 2002

Kiyalami: még ne temessük a Ducatit!

Szép, magabiztos és nem utolsósorban fontos gy?zelmet arat Michel Fabrizio a Ducatival a Dél-Afrikai Nagydíj els? versenyén, amit a márkatárs Carlos Checa ezüstje tesz még értékesebbé az olaszoknak. Harmadik a vébé-sisakos Haslam, Biaggi leszorul a dobogóról. Betliznek a pole-os Yamahák.

Fabrizio villámként rajtol, az élre áll, Toseland, Checa, Haslam, Camier és Biaggi a további sorrend, és egyetlen kör elteltével már 1’2-es el?nyt tud kimotorozni a 84-es. Checa el?zi Toselandet, és rút hibája ellenére is maga mögött tudja tartani. Fabrizio félelmetes els? kört megy, álló helyzetb?l 1’42, míg a többiek rendre 1’44 környékén állítják meg a stoppert. A második fordulóra is marad a lendület, 1’38’387 a vége, pályakerord! Saját csúcsából faragott Michel, aki majd másfél másodperccel megy immár Checa el?tt – aki szintén hoz üldöz?in.

A hatodik körre megvan Fabriziónak az áhított másfél másodperces fór Checával, 2’1 Toselanddel szemben, akit Haslam szorongat. A két apriliás is igen közel egymáshoz. 1’39 alatt mennek az els? hetesfogat tagjai, de a vezet? kvartett bizony 1’38 alja körül teljesít. Átlagban Checa a leggyorsabb a pályán, aminek köszönhet?en csökken is valamelyest lemaradása, a kilencedik körben már csak 1′ körüli, és tovább apad. Biaggi ekkor ugorja át Camiert és ver rá rövid id? alatt fél szekundumot. Ráadásul elkezd közelíteni a Kalóz Haslamékra, féltávnál abszolút l?távon belül vannak a britek Biagginak.

JT és Haslam nem kímélik egymást, de jön Biaggi és rájuk akaszkodik. Az el?l motorozó suzukis hamar felméri, hogy itt csak egy esély van a menekülésre: el?re. Rákapcsol, míg az olaszt alaposan megfogja Toseland. A tizennegyedik körben Fabrizio egymaga vezet és okosan gazdálkodik 1’3 körülire visszatornázott el?nyével. Checa mögött Haslam, majd egy 2’3-as szünet után jönnek Biaggiék. Toseland egy ideig tartja magát, de aztán kénytelen behódolni Maxnak. Érkezik Camier Apriliája is, és szintén megtalálja a rést James pajzsán – a zongorista ekkor már a Crutchlow-val szemben való védekezésre kell, hogy összpontosítson.

Érdemes megemlékezni Hagáról, aki progresszívan esik vissza szinte az egész versenytávon. A tizennyolcadik körben a 14. helyen közlekedik, még az Aprilia új embere, Morais és Luca Scassa is el?tte vannak. Fabrizio és közte körönként jó egy másodperc a különbség. Rea viszont begyorsul a végére, és mivel az élen haladó tempóját hozza, beéri az ötödik helyért verseng?k kis csoportját, három körrel a leintés el?tt megel?zi Crutchlow-ot, majd megcsinálja azt a csodát, hogy küls? íven megy el az egymással hadakozó Toselandnek és Camiernek, megszerezve az ötödik pozíciót.

Megkezd?dik az utolsó kör és Fabrizio zavartalanul motorozik a kockás zászló felé, Checa a második az Althea Ducatival. Haslam ritmusváltásának köszönhet?en harmadik, 2’8 mp-es el?nyt összehozva Biaggi el?tt. Rea befutóban tartja meg az ötödik helyet Camierrel szemben, majd pedig, 16′-ra az elejét?l érkezik Toseland, Crutchlow és Smrz. Scassa némi meglepetésre 11., Corser el?tt, akinek halványabb teljesítménye arról árulkodik, hogy a BMW-nek még van mit fejl?dnie ezen a ringen. Sykes kívül a pontszerz? zónán a Kawasakival, Haga meg pláne. Mi lehet vele? Visszatér-e valaha mondjuk a tavalyi formájához?

SBK Kiyalami, els? verseny, végeredmény

1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 39’48.343 (153,602 kph)
2 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.098
3 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 5.049
4 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 6.974
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 13.710
6 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 13.848
7 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 16.064
8 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 16.231
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 16.580
10 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 23.100
11 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 24.561
12 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 25.504
13 32 Morais S. (RSA) Aprilia RSV4 Factory 27.073
14 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 27.273
15 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 30.692
16 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 34.008
17 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 35.948
18 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 44.030
19 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 48.382


Supersport


Három kört engedélyezett Kenan Sofouglunak a rajtot követ?en a hatszázasok Dél-Afrikai Nagydíján a gy?ztes ír Eugene Laverty. A negyedikben el?zött, tisztán, bels? íven, és ott nagyjából el is d?lt minden. Az írnek ez volt szezonbéli negyedik gy?zelme.

A töröknek ugyan volt még egy kísérlete, hogy visszakapaszkodjon a márkatársra, de mivel Laverty is képes volt nagyjából ugyanazt a tempót motorozni amikor kellett, a várva várt párbaj elmaradt. Az üldöz?ket viszont sikerült elég rendesen leszakítani.

Tóthék nem utaztak el Dél-Afrikába, erejüket inkább a Honda felkészítésére fordítják. A WSS kyalami nagydíja nem hozott különösebb izgalmakat, a bajnokság állása viszont annál szorosabb: jelenleg Sofouglu 117 ponttal vezet, Laverty 116-tal második, Lascorz 112-?n áll.

Supersport, Kyalami, végeredmény

1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 39’13.215 (149,399 kph)
2 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 4.184
3 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 9.609
4 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR 12.912
5 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 23.383
6 14 Lagrive M. (FRA) Triumph Daytona 675 25.252
7 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675 25.315
8 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 27.087
9 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 32.358
10 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 32.476
11 38 Isaacs L. (RSA) Honda CBR600RR 35.347
12 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 36.882
13 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 48.961
14 8 Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1’06.978
15 19 Boscoscuro A. (ITA) Honda CBR600RR 1’29.261


Biaggi l? ki a második verseny rajtjánál, de már az els? kanyarban ott van mellette Haslam – és ? fordul el els?ként. Kialakul a vonat, melyben Rea úgyszintén megel?zi Biaggit. A második kör végén Rea használja ki Haslam megingását, átveszi a vezetést. Egy hatos csoport jön létre az élen és egy négyf?s üldöz?boly: Rea, Haslam, Biaggi, Fabrizio, Checa, Crutchlow, Camier, Corser, Toseland és Smrz a sorrend. Az els? és a hatodik között 1 mp a distancia.

A hetedik körben Biaggi el?zi Haslamot és jön föl a második helyre, szorosan Rea mögé. Crutchlow valami hasonlót m?vel Checa kárára, átvéve az ötödik helyet. Megmutatja magát Troy Corser is, aki leggyorsabbként közlekedik a pályán a verseny e szakában. Szépen zárkózik a BMW-s ausztrál.

A kilencedik körben három tizeden belül szeli át a célvonalat Rea, Biaggi és Haslam, a Crutchlow fiú pedig megel?zi a gumigondokkal küzd? Fabriziót. Az els? verseny gy?ztese 1’7-es lemaradással ötödik, és Checa támadgatja, hogy aztán újabb három kör elteltével be is vigye a gy?ztes attakot. Eközben Crutchlow ?rületes tempójának köszönhet?en felzárkózik a vezet?kre, kvartetté duzzasztva a triót. Elesik az Aprilia dél-afrikai szabadkártyása, Morais, a lelkes kyalami közönség nagy bánatára. A 14. körben Haslam elkapja Biaggi frakkját és a harmadik helyre utasítja az olaszt.

Rea stabilnak t?nik, Haslam támadja, el?zi, de azonmód visszakapja a kölcsönt. Míg a britek év?dnek egymással, Checa talpal egy nagyot és ? is felhozza magát a vezet? bolyra. Biaggi elmegy Haslam mellett, de ? is visszakapja: fokozódnak az izgalmak. Öttel a vége el?tt Rea két tizeddel vezet Haslam, néggyel Biaggi, nyolccal Crutchlow el?tt. Bármi lehet még. Egy kicsit mindenki rápihen a végjátékra, miközben Fabrizio csatát veszít el?bb Toselanddel, aztán Corserrel szemben – és Smrz is megérkezik rá. Eltelik egy kör, és Haslam megnyitja a hajrát: megel?zi Rea-t, Biaggi megpróbálja kihasználni a pillanatot, de minden ajtót csukva talál.

Az utolsó kilométereken Haslam mindent egy lapra feltéve tépi a GSX-R szarvát, az a kis el?ny, amit össze tudott szedni, elegend?nek bizonyul a futam megnyeréséhez. Rea vissza tudja verni Massimiliano támadásáait, övék a dobogó két alsóbb foka. A Suzuki ásza így tizenöt ponttal vezet Biaggi el?tt az összetettben – egy hete még csak három volt, de ez nem jelenti azt, hogy pánikolnia kéne a Kalóznak. A Ducatiban Fabrizio és Checa tartja a lelket, bár Haga már gyors tudott lenni a második futamon, csak az eredményesség maradt el. Michel sajnálhatja az elgumizott második felvonást (a két ‘B-s’ Pirelli másoknál m?ködött, nála nem – ‘sajnos elég gyakori idén, hogy valami másodknál m?ködik nálam meg nem’ – mondta rezignáltan a leintés után az olasz). A yamahások ennél sokkal többre számítottak a szombati Superpole után, a BMW sem ment úgy, mint Assenben vagy Monzában, amin persze nem kell sokat csodálkozni. Gyászos a hangulat ugyanakkor a Kawa-boxban, pedig Vermeulenéknek sem sikerültek rosszul az edzések.

Superbike, Kyalami, második verseny: végeredmény

1. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 39’52.870 (153,312 kph),
2. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 0.522,
3. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 0.601,
4. Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.991,
5. Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.479,
6. Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 13.324,
7. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 13.740,
8. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 14.250,
9. Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 15.190,
10. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 16.790,
11. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 21.101,
12. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 22.670,
13. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 24.506,
14. Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 31.301,
15. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 31.836,
16. Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 33.710,
17. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 35.203,
18. Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 55.929,
19. Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 56.074,
20. Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’08.481.

ugrás fel