EST. 2002

Felkavarodott az élet a Superbike-ban Nürnburgring el?tt

Finisébe fordul a Superbike világbajnokság a német futamokkal ezen a hétvégén: a tizenegyedik nagydíj jön, a vég kezdete. Sok minden eld?lhet a Nürnburgringen. Max Biaggi hatvan pontos el?nyt menedzsel, és gyakorlatilag már helyezésekkel is megelégedhet, elég azonban egyetlen hiba akár a Kalóz, akár az Aprilia részér?l, és Haslam – vagy akár egy másik üldöz? – azonnal zárkózhat.

Ráadásul a Ducati bejelentése, melynek értelmében Borgo Panigale nem indít gyári csapatot 2011-ben teljesen felkavarja az átigazolási piacot is, így aztán felkészülhetünk a piaci átrendez?dés felgyorsulására, és az ebb?l fakadó pletykák, netán bejelentések katalizálódására. Jelen állás szerint ugyanis a sorozat több meghatározó alakja van veszélyben, s?t az új helyzet nem sok jót ígér azoknak a sportolóknak sem, akiknek a MotoGP-b?l lóg ki a szénájuk, és a szériabajnokságot tekintették lehetséges alternatívának a jöv? idényre (Marco Melandri vagy Colin Edwards, hogy csak a két legjelesebbet említsük).

Az szinte biztos, hogy minden korábbi hipotézis bukik, hiszen a Ducati lépése nyomán kártyavárként omlanak össze az eddigi elméletek. Michel Fabriziónak vannak a legjobb pozíciói a csillagok állása szerint, ?t a BMW, a Honda Ten Kate és a Yamaha Sterilgarda is szívesen látná. De akármelyik is legyen a befutó, biztosan zavarba hoz egy (vagy több) kollégát. Edwards, ha már nála tartottunk, egy nyári pletyka szerint ‘szinte már mindenben megállapodott’ a gyári Ducatival, hát most már tudjuk, hogy hiába – a texasit viszont ugyancsak hírbe hozták a BMW-vel.

Ami azt illeti, a BMW-t Jonathan Rea-vel is hírbe hozták már nemrég, de Rea a Yamahára is átnyergelhet, ha sikerül tet? alá hozni a bizniszt. Illetve ne menjünk el szó nélkül az egykori stockos ász Luca Scassa álmának szertefoszlása mellett, akit ugyancsak Xerox-idomos Ducatin láttak már sokan.

És ez csak a jéghegy csúcsa… Ilyen körülmények között nem lenne csoda, ha egy alaposan felpaprikázott – és kell?en kipihent – mez?ny csapna össze remek színvonalú, kiélezett küzdelmeken. Itt már nem babra megy a játék. A pályán sem: Biaggi 373-313 arányban vezet szerzett pontok tekintetében a suzukis Leon Haslam el?tt, az Aprilia pedig 385-334-re megy a GSX-R-esek f?er?ivel szemben a konstrukt?ri összevetésben. Noale idén kilenc futamon gy?zött, mindegyiken Biaggi révén, és tegyünk még mellé hét dobogós helyezést, amib?l három a brit Camier m?ve volt. Nincs mese, Massimiliano éve ez… aki alig várja, hogy ott legyen már az 5.137 méter hosszú német pálya rajtrácsán. Tavaly lecsúszott a dobogóról, egy negyedik és egy ötödik hellyel zárt – idén alighanem elégedetlen lenne ezzel a mérleggel. Persze ha valahol, akkor ezen a helyszínen igazán bármi megtörténhet, és az id?járás is teljesen bizonytalan vasárnapra.

A Supersportban Joan Lascorz, a Kawasaki Motocard.com spanyol men?je Silverstone-ban megsz?nt 2010-es világbajnoki aspiránsnak lenni. Maradt a partiban Kenan Sofouglu (Hannspree Ten Kate Honda) és Eugene Laverty (Honda Parkalgar), az állás a Nürnburgring el?tt 203-186 a török javára. Ennek ellenére az északír nyert több futamot idén, szám szerint négyet, köztük a legutóbbi angliai felvonást. Tavaly Crutchlow nyert Németországban Laverty el?tt, Sofouglu pedig bukott… a kényszerpihen?n maradó Lascorz a történtek ellenére mindenképpen megtartja a harmadik helyet, mivel a negyedik Chaz Davies (Triumph ParkinGO) lemaradása 77 egységnyire rúg.

Ne feledjük, vasárnap MotoGP Misanóban, így aztán komplett aszfaltos hétvégére készülhetnek az ínyencek. Ha az id? ilyen marad, akkor végül is tökéletes programnak t?nik egy ilyenforma maraton… a családot/barátn?t nem árt már jóel?re másfelé animálni vagy motorsport-közvetítésre fanatizálni, a ropogtatnivaló- és szörpkészleteket pedig kíméletlen alapossággal utántölteni. A beszámolókkal természetesen iparkodunk jelentkezni mindkét széria minden kategóriájának esetében itt az [mi]-n, illetve a féjszbúkon. Lájk?

ugrás fel