Amerika keleti partján a Steve Jones név, annak ellenére, hogy meglehet?sen hétköznapi, sok embernek ismer?sen cseng. Az 55 éves rock sztár anno a Sex Pistols-ban gitározott, manapság saját rádióm?sorát, a Jonesy’s Jukeboxot vezeti, szabadidejében pedig el?szeretettel szépítgette Ducati Hypermotardját.
Ám a vas így, ebben az állapotában nem a zenész/életm?vész úriember keze munkáját dicséri. A kusztomizáció David Bingham nevéhez f?z?dik, a keleti part legnevesebb Ducati specialistájához, aki amikor el?ször kézhez kapta Jones Hyperjét, elkeseredett. „Amikor behozták a motort, telis tele volt mindenféle, a jó szándék által vezérelve kiválasztott utángyártott kiegészít?vel, ráadásul az eloxált darabok mind eltér? árnyalatú színekben pompáztak.” – idézi fel a munka kezdetét Bingham. „A motoron elvégzett átalakítások nagyrészt kozmetikai jelleg?ek, hiszen mindennapos használatra alkalmas kellett, hogy maradjon, és az 1100-as Hypermotard amúgy is elég er?s már széria állapotában is, nem kellett a tuning.”
Viszont az, hogy egyedi és különleges legyen a végtermék, az bizony már annál inkább kellett a tulajnak, a Ducati North America mesterei így oldották meg a feladatot: kezdetnek megvágták a szép térhálós segédvázat, lerövidítették azt, az összképbe nem éppen ill? vezetékeket és egyebeket pedig elbújtatták ügyesen. „A hátuljára felhegesztettem egy saját gyártású konzolt, az tartja a beépített indexes 1098-as hátsó lámpát és a rendszámtáblát.” – meséli tovább Bingham – „Az els? indexeket a Ducati Performance katalógusból választottuk, eredetileg Monsterre találták ki ?ket, az idom apró légbeöml?ibe integráltam ?ket. Szinte észrevehetetlenek, kivéve indexelés közben.”
Az ülés Jones és Bingham egyedi elképzelései alapján készült a Chrome Hearts-nál, de hátsó lábtartó hiányában csak Jones alfele fogja díszíteni. A megrendel? ragaszkodott a lehet? legrövidebb kipufogóhoz, Bingham egy Two Brothers dobban, és egyedi, rozsdamentes acél cs?munkában látta meg a megoldást, de hozzátette: „Jones-nak egy Leo Vince dobja is van a Hyperhez, néhány perc alatt lehet cserélni, ha úgy kívánná.”
A különleges, hatalmas, kissé ormótlan, de az egyedi stílushoz nélkülözhetetlen kerek lámpa egy 8 hüvelyk átmér?j? Baja Soltek darab, ami azonban off-road autózásra lett kitalálva, ezért, hogy képes legyen befogadni egy szabvány H4-es izzót, azt is át kellett alakítani némileg, felfogató konzolja –ami a m?szerfalat is fogja – természetesen szintén egyedi.
Jones agresszív éjfekete Motardján a többi pedig már csak színezés kérdése volt, de olyanból, mármint fényezésb?l sem azt a szokványos fajtát választotta Bingham. Míg az idomokat hagyományos festékszóróval színezték feketére, addig a blokkdekliket, a kerekeket (hogy elt?ntessék a gyári felni csíkokat) és az egyéb, feketének szánt alkatrészeket porfestették, mindet speciális Cermacoat bevonattal, ami tartóssága mellett kiváló h?elnyel? képességér?l ismert.
A Cermacoatot ipari célokra fejlesztették ki, leginkább katonai l?fegyvereknél alkalmazzák – több sem kellett Binghamnek, a legtöbb alkatrészen látható szín a Sniper Grey, azaz Mesterlövészszürke nevet viseli. A legapróbb részletekre is figyeltek, így még az els? teleszkópszárakat, s?t, a hátsó gyári Öhlins rugóstagot is sötét szín borítja immár. Jó látni, hogy az öreg rocker h? marad a sötét oldalához az évek múlásával is…
|
|
Akinek pedig ennyi még nem volt elég híres emberek motorozási szokásaiból, az klikkeljen Celebek Motoron bulvár-sorozatunk eddigi cikkeire: Celebek Motoron 1. |
Legutóbbi hozzászólások