Nem titkolóznak sokat az új utcai Husqvarnáról: a BMW-csoport tulajdonában lév? gyártó néhány hete szell?ztette meg a 800-as soros kéthengeres bajor er?forrásra épül? 900-asát, most pedig az els? skiccek és rajzok is el?kerültek.
Jól éreztük, a BMW F800GS középkategóriás túraendúróból egy sportosított szupermotót kívánnak kerekekre állítani a Husqvarnánál, legalábbis a lent látható képek err?l árulkodnak. A dizájnerek kézi és számítógépes rajzain jól felismerhet? a GS jellegzetes térhálós acélváza és hátsó leng?karja, s?t még az ülés elején a nyilformájú dizájnelem is felt?nik – nyilván minél több alkatrészét tudják változtatás nélkül felhasználni a GS-nek, annál nagyobb lesz a prémium a Husqvarna tervez?i számára.
Ugyanakkor az els? futóm? már fordítottnak ígérkezik, a fék radiálisnak, és nyilván a rugózás sem lesz annyira lágy és túrázósra beállított, mint a bajor endúróé. Némi finomhangolással és üléspozíció átvariálással a puha kiindulási alapból egy kemény sportgépet is létrehozhatnak akár, szóval nem kell szörnyülködnie az „újrahasznosított” GS-en senkinek.
S?t, inkább ujjongjunk, ugyanis a BMW már alapból egy kiváló, szinte már-már funmotósan vezethet? utcai endúró. Ugyanez kicsit feszesebben, sportosabban, tapadósabb gumikkal, és ugye nem utolsó sorban egy er?sebb blokkal pedig verhetetlen motorozási élményekkel kecsegtet. A formaterv mindenesetre láthatóan követni kívánja a Husky terepmotorokon egy-két éve megjelent homorú, élekkel tagolt, nyúlánk és agresszív formai jegyeket, biztos, hogy megjelenésre is egy kellemes teremtés lesz a 900-as szupermotó.
A Husqvarna (vagyis a BMW…) ezzel az új modellel az olyan sikeres kéthengeres szupermotóknak kíván konkurenciát állítani, mint az Aprilia Dorsodurók, a Ducati Hypermotardok, vagy a KTM 990 SM-ek, hivatalos leleplezését az idei EICMÁ-ra várjuk.
Legutóbbi hozzászólások