Sok es?vel, néhány eséssel és rengeteg technikai z?rrel volt szegélyezve magyar Supersport600 vébécsapatunk hétvégéje a sokak általkedvelt Misano Adriatico versenypályán, a világbajnokság ötödik futamán.
A pénteki els? szabadedzésre Tóth Imi Hondája egy új váltót kapott, ezt ez alkalommal spanyol tuningcégt?l vásárolta a csapat, bíztak benne, hogy jobb lesz, mint az eddigi olasz. Eleinte jó is volt, az els? felmenetel alkalmával még gond nélkül m?ködött Imi vasa, de aztán jött az els? id?mér?t megel?z? olajcsere. Az új olajjal – persze nem a ken?anyag hibájából – viszont már nem m?ködött megfelel?en az er?forrás, nem forgott, folyton ledadogott. Az id?mér? el?tt ezért a csapat úgy döntött, blokkot cserélnek a CBR600-ban: Balázs szerel?i is besegítettek, a munkát négyen be tudták fejezni még éppen id?ben, Imi alig 7 perccel maradt le az id?mér? kezdetér?l.
Technikai sport: Tóth #10-es Hondájában kétszer cseréltek motorblokkot a hétvége folyamán
Misanóba Németh Balázs is újszer? technikával érkezett, frissen felújított motorblokkja jól muzsikált, de az els? napon úgy érezték, még dolgozniuk kell az összhang meglelésén. A pénteki edzést Imi a 20., Balázs a 22.-, majd az id?mér?t a 24. (Imi: 1’41.930) és 28. (Balázs: 1’42.874) helyen zárták. „Nem vagyok csalódott, mert nagyon szoros a mez?ny. Húszan vannak két másodpercen belül, tehát ez a sorrend még simán változhat.” – mondta Imi a pénteki napot követ?en.
A nagydíj második, szombati napján sem igazán kedvezett az id?járás versenyz?nek és néz?nek: a délel?tti szabadedzés még kellemes, napos id?ben telt, de a délutáni id?mér?t gyakorlatilag elmosta az es?, majd mint tudjuk, a rajthelyeket is a pénteki id?k alapján határozták meg.
Motorsport: Németh Balázs m?szaki gond nélkül, de két szerencsés kimenetel? esésen van túl
A szabadedzésre Imi a pénteken kicserélt blokkal ment ki, de pár kör után ennek is baja lett. Jelent?sen csökkent a motorteljesítmény, így Imi ki kellett, hogy álljon, nem volt értelme. Próbálták megtalálni a problémát, Imi többször újra kiment, de a helyzet nem változott, a probléma maradt: a CBR végsebessége nem haladta meg a 220 km/órát, szemben a pénteken mért 240-ekkel. Az edzés végén még nem tudták a gond okát, de mint azóta kiderült, a f?tengely repedt meg. A szabadedzés után újra blokkot cseréltek Iminek…
A 45 perces hivatalos id?mér? kezdetére megérkezett a beígért zuhé, heves nyári vihar tombolt, a h?mérséklet 18 fokig süllyedt, percekig senki sem merészkedett a pályára, Tóth Imi volt az els?, aki nekiindult. „Szeretek vízen menni, így számomra nem is volt kérdéses, hogy kimenjek-e a bokszból.” – nyilatkozta Imi az edzést követ?en. „15 kört mentem, szinte végig az els? voltam, de az utolsó körben az egyik orosz versenyz? feltartott, így végül második lettem. Ennek alapján kijelenthetem, hogy vízre tökéletes beállításunk van! Holnapra ugyan napos id?t jósolnak, de bármikor lehet egy a maihoz hasonló zápor. A második blokkcserén vagyunk túl, ehhez képest nem rossz a 7. soros rajthely. Remélem, most már mellém szeg?dik a szerencse és holnap ezzel a motorral már nem lesz gond!”
Versenyz?ként nincs is ennél rosszabb: tehetetlenül várni, hogy elkészüljön a motor
Balázs is kimerészkedett a vizes pályára, de ? sajnos nem találta meg az egyensúlyt, és az els? körben elesett. Szerencsére neki nem esett baja, nem úgy CBR-ének, ami komoly felújításra szorult. Balázs a rajtrácson pontosan Imi mögé, de négy hellyel hátrébb, a nyolcadik sor végére ért fel pénteki idejével.
Hála égnek, vasárnap már egy kellemes, nyári id?járás volt a jellemz? a Misanón, de a der?s id?járás ellenére a csapatnál igen borús volt a hangulat: nem két bukással és beállítási gondokkal (Balázs), de nem is két blokkcserével és szinte cserealkatrész nélkül kellene egy vasárnapi futamot megkezdeni.
A futamon Tóth jól elkapta a rajtot, de egy bukásnak köszönhet?en a f?re kényszerült, az els? körben a 28. helyen hozta a CBR-t. Mindeközben a szintén jó rajtot hozó Balázs a 23. volt. Imi szépen jött fel, Balázs próbálta tartani pozícióját, mindketten meccsekbe bonyolódta: Imi az osztrák Yves Polznerrel, aki végül kiesett, Balázs pedig egy helyi versenyz?vel – akit kés?bb Imi is megel?zött -, és Jermannal harcolt a pozíciókért. Végül Balázs a 18., míg Imi a 20. helyen végzett.
„Ez egy nagyon peches hétvége volt a számunkra. A sorozatos blokkcsere következtében nem igazán próbálhattam ki az új váltót sem, az utolsó pótblokkunk pedig nem bizonyult valami er?snek.” – mondta a futamot követ?en a csalódott ifjabb Imre. „Végsebességre jó volt ugyan, de az alsó tartományokban semmi nyomaték nem volt benne, a futamon igazán csak az egyenesekben tudtam el?zni. Jöv? hétvégén Aragón, ami jelen esetben azért nem szerencsés, mert nem tudom, lesz-e id?nk megjavítani a legjobb blokkomat, mert az innen a kamionnal egyenesen megy Spanyolországba. Szerdán már mi is indulunk, meglátjuk, a pályán mit tudnak majd kihozni a szerel?im.”
Németh Balázs is töltött már kellemesebb hétvégét a Supersport vébén: „Úgy érzem, ha az id?mér?n sikerült volna akár egy vagy két sorral is el?rébb kvalifikálnom, simán meg lett volna a pont.” – mondta. „A motorommal nagy gond nem volt, bár azt nem állítom, hogy sikerült tökéletesen beállítanunk. Azért annak örülök, hogy a bukásokat könnyebben megúsztuk mindketten! A következ? aragóni pálya mindenki számára teljesen új, így kiegyenlítettebb lesz a küzdelem, kíváncsian várom!”
De a legreálisabban a csapatf?nök, id?sebb Imre nyilatkozott: „Ez a hétvége nem úgy alakult, ahogy vártuk. Imi Hondájában kétszer is blokkot kellett cserélni, tulajdonképpen az összes tartalékot elhasználtuk, és ami utoljára bekerült, az nem éppen a leger?sebb volt. Ráadásul a tegnapi id?mér?n szakadt az es?, így az egyáltalán nem volt mérvadó. De tény, hogy Imi vízen verhetetlennek bizonyult! Balázsnak ugyan nem voltak technikai gondjai, de nem sikerült igazán megtalálni a számára ideális beállításokat, ráadásul kétszer is elesett. Annak azért örülök, hogy mindkét fiú be tudta fejezni a futamot és remélem, hogy Aragónban több sikerrel járunk majd.”
Hajrá Team Hungary Toth, találkozunk Spanyolországban!
Legutóbbi hozzászólások