EST. 2002

KTM: már 47%-on a Bajaj

Lassú víz partot mos, tartja a mondás. Ami a jelek szerint érvényes a KTM-Bajaj történetben is… az indiaiak folyamatosan növelik súlyukat a KTM részvényállományán belül, most éppen egy újabb, 6,3%-ot kitev? pakettet akviráltak, 47%-ra tornászva ezzel részesedésüket a márkában, meger?sítve relatív többségi pozíciójukat, és egy lépésre kerülve ahhoz, hogy abszolút többséget szerezzenek.

KTM

A Bajaj vezet?je, Rajiv Bajaj úr cáfolta, hogy többségi részesedésre törekednének, ennek látszólag ellentmond, hogy kitettségük folyamatosan n?. Tavaly nyáron, amikor 39,26%-nál jártunk, a cég piaci kitekint?jében azt írta, ‘vizsgálják annak lehet?ségét, hogy hogyan emelhetnék ezt 49%-ra’. Az osztrákok korábbi álláspontja változatlan, miszerint ‘a KTM osztrák marad’. A Bajaj 2007-ben lépett be a képbe, 14,5%-os részvényhányadot tudtak magukénak a kezdetekkor. Azóta már szériamodellé érett a technológiai jelleg? együttm?ködés a Duke 125 projekttel, amellyel a KTM megvetheti lábát az indiai piacon amellett, hogy a hosszú távra kihelyezné termelését is, így szerezve ‘globális súlyt’.

Egy érdekes jóslat statisztikakedvel?knek: míg ma nyolc KTM motorból egyet gyártanak Indiában, 2015-ig bezárólag a szubkontinensen gyártott motorok aránya elérheti az 50%-ot. Idén a KTM 25-30 ezer példányt tervez értékesíteni csak Indiában, a kit?zött cél 200 ezer, ugyancsak 2015-re. Egyébként Európában is jól szerepelnek a mattighofeniek: 2012 január-február hónapjaiban ?k adták el a legtöbb motort a kontinensen, 8.400 darabot, megel?zve a 8.250-8.300 között záró BMW-t.

ugrás fel