A HTS Team három versenyz?je, Kerese Gábor, Ragats Roland és Szvoboda Bence is kipróbálhatta a magyarországi premier el?tt a KTM 2013-as modelljeit a szlovákiai Köbölkúton. Az osztrák motorok széria állapotban is elnyerték a magyar bajnokok tetszését!
Meghatározó változtatásokkal kerülnek a boltokba a KTM 2013-as motokrossz modelljei. A legtöbb módosításon talán a négyütem? negyedliteres motor esett át, melyek leginkább a blokkot érintették. Teljesen újratervezték, a korábbi évi modellb?l egyetlen csavart sem vettek át a mérnökök.
Az új motor nem csak könnyebb, de magasabb fordulatszámon is jobban teljesít, mint el?dje. A 2013-as 250 SX-F furata 78 milliméter és lökethosszúsága 52,3 milliméter. A korábbi változatnak 76 milliméteres furata és 54,8 milliméteres lökethosszúsága volt. A magas fordulatszám miatt megnövekedett vibráció kiküszöbölésére a 250 SX-F egy új kiegyensúlyozó tengelyt kapott.
Szvoboda Bence véleménye az SX-F 250-r?l
A hazai motokrossz mez?ny kiválóságai egyhangúan emelték ki a négyütem? 250-est a modellpalettáról, mint a legkompaktabb konstrukciót a listáról. Szvoboda Bence két bajnoki címet is nyert ennek a gépnek az el?dei nyergében és útban van a harmadik felé, így az ? véleménye igencsak hitelesnek mondható. Az ötszörös magyar bajnok dicsérte az új blokkot, valamint az átszelepelt futóm?veket. Véleménye szerint a 2013-as modell széria állapotban képes olyan menetteljesítményre, melyet a 2012-es spéci Roczen replikája produkál.
Ragats Roland a legtöbb id?t a kétütem? motorok nyergében töltötte, de elmondása szerint ezek a modellek nem érnek fel a négyütem? motorok teljesítményéhet. Ezt támasztotta alá Kerese Gábor véleménye is, akinek a legtöbb kétütem? tapasztalata van a fiúk közül. Szerinte a 250-es kétütem? modell telitalálat, a 150-es viszont egyenletlenül adja le az erejét, ez pedig bizonytalanná teszi a motort a kigyorsításokon. Rolandnak a 250-es négyütem?, Gábornak a 350-es SX-F tetszett a legjobban.
A 350-es újdonságai közül szintén a ráncfelvarrott blokkot lehet megemlíteni. A magasabb fordulatszám eléréséhez könny?, titán szelepeket és meger?sített szelepfészkeket terveztek a motorhoz, más a hengerfej, más a vezérm?tengely, mások a szeleprugók. A leszabályozási fordulatszám így eléri a 13400-as percenkénti f?tengelyfordulatot. Kerese szerint a japán motorokkal szembeni 100 köbcenti mínusz észrevehetetlen a KTM viselkedésén, széria állapotban bármikor felveszi a versenyt a magyar bajnokságban szerepl? átalakított 450-es japán gépekkel.
A 450-es modell nem számít újnak, ezt már februárban leleplezték Ryan Dungey replika néven. Az egész motort az amerikai kiválóság igényei szerint alakították át, a végeredmény pedig egy brutális krosszmotor lett. A HTS versenyz?i csak meger?síteni tudták, hogy ez a gép a mattighofeni gyár leger?sebbike, csak tapasztalt motorosoknak ajánlják!
Az összes SX-F modellr?l elmondható, hogy nagyobb merevség? és könnyebb vázat, valamint feszesebb felfüggesztést és az új er?forrásokhoz hangolt befecskendezési térképet kaptak. Az osztrák motorok nyergében eltöltött napot nagyon élvezték a HTS Team versenyz?i, a 2013-as modellek újításaival maradéktalanul elégedettek voltak.
Legutóbbi hozzászólások