Van egy olyan sztereotípia az amerikaiakról, ami nyilván nem ok nélkül alakult ki: jelesül, hogy szeretik a nagyobbat mindenb?l. Ennek a tételnek nem mond ellent a Motorcycle USA magazin éves nagyvoksolása, amelyben a 2012-ben bemutatott motorkerékpárok közül lehetett szavazni a legjobbnak véltre – összességében és kategóriánként egyaránt.
Szóval meglep? lett volna, ha egy hatszázas mókamotor nyerte volna el az év motorja címet – nem is így történt. A nyertes a Kawasaki ZZR 1400 lett. Valóban, ezen a remek vason nem nagyon tudtak fogást találni az érzékeny szem? és csuklójú tesztel?k, ereje, csúcssebessége félelmetes, megjelenése fejedelmi, a menetpróbák pedig kényelmes, stabil, szórakoztató motorról számolnak be. És mivel bigger is better, odaát nagyon bejön.
A Kawa nemcsak a legjobb motorkerékpár abszolút díját söpörte be, hanem a KX450F révén a krosszolók között is elnyerte a közönségdíjat, de sikert ért el a mifelénk nem járatos KLR650 is, a dual sport osztályban. A terep-szegmensben a kis Beta tudott némi borsot törni az ipari gigászok orra alá, a 450RR-t választották ugyanis a tengerentúli olvasók a legjobb enduró bringának. A KTM nem sok sót evett meg a modellek szavazásán, a narancssárgák lettek viszont a legjobb konstrukt?r – bármit jelentsen is ez.
Visszatérve az aszfaltra, sporthasonlattal élve az amerikaiak szavazásánál nem borult a papírforma. Két, 2011-ben is megválasztott bringa került újra a csúcsra, a BMW S1000RR és a Ducati Diavel. S?t, a bajor superbike már harmadik éve hozza el a legjobb sportmotor titulusát err?l a fórumról. Meglep? ugyanakkor, hogy a Ducati 1199 Panigale a helyezettek között sem szerepel, amire talán a visszahívások adhatnak magyarázatot. Ott van viszont a jó öreg Diavel, amely ismételni tud a cirkálók különversenyében: ki tudja, hogy az új, Strada változat is így tetszik-e majd az amcsiknak.
Az országúti endurók meccsét ismét eg Triumph Tiger nyerte: tavaly a Tiger 800 XC hengerelt, idén pedig a Tiger Explorer. A Speed Triple R révén ráadásul Hinckley két modellel is képviselteti magát a legjobbnak választott motorok lajstromában, a tripla ugyanis a csupaszok különversenyében kapott több szavazatot minden más vetélytársnál.
Azért figyelemreméltó, hogy amerikai motornak még a túrázók mez?nyében sem sikerült az élen végezni, persze kihívók akadtak b?ven ebben a szegmensben is. Az els? hely a BMW K1600GTL-é lett, a bajorok topfelszereltség? mérföldfalójáé.
És még egy érdekesség: robogó kategóriát lát valaki valahol? Amerikában kb. ennyire veszik komolyan ezt a m?fajt… meg még egy: Max Biaggi az év motorversenyz?je egy USA-beli szavazáson!
A legjobb motor 2012-ben: Kawasaki ZZR 1400
Legjobb superbike: BMW S1000RR
Legjobb naked: Triumph Speed Triple R
Legjobb országúti enduró: Triumph Tiger Explorer
Legjobb enduró: Beta 450 RR
Legjobb dual sport: Kawasaki KLR 650
Legjobb krossz: Kawasaki KX 450 F
Legjobb túrázó: BMW K1600GTL
Legjobb ATV: Can-Am Outlander 1000 XT
Legjobb UTV: Polaris RZR XP4 900
A legjobb konstrukr?r díja: KTM
Az év motorversenyz?je: Max Biaggi.
Legutóbbi hozzászólások