Sokáig úgy gondoltam, nem létezik más alternatíva a sportmotorokhoz képest. Aztán lassan rájöttem, hogy hétköznapi használatra sokkal célszer?bb járm?vet is találhatunk, ráadásul úgy, hogy nem megy az élvezet rovására. Ránézésre nem volt túl szimpatikus a motor. Az els? métereken tovább er?södött bennem az érzés, hogy nem az én világom. Eltelt azonban néhány nap és kezdett tetszeni. A teszt végére (kb. egy hetet volt nálam) még kifejezetten meg is kedveltem. Kerestem azokat a pontokat, amiket igazán élvezek a motorozásban, de azok a pontok ezen a motoron teljesen átalakulnak, így els?re fel sem t?nik, hogy mennyire élvezetes a használata.
Szöveg: Varga Gerg? – Képek: Polis
Az új generációs, 2012-es V-Stromot teszteltük. Azt azért nem mondhatjuk, hogy egy teljesen új típus gördült le a gyártósorról, a korábbi modell ráncvfelvarrott és zsírleszívott változatáról van inkább szó.
Az új generásciós V-Strom sokkal kerekebb formavilággal bír. Kíváló felhasználhatósága mit sem változott.
Ami egyb?l szembet?nik, az a kerekebb formavilág. Ízlések és pofonok, de nekem ez sokkal jobban tetszik mint amilyen az el?dje volt. Annyit azért hozzá kell tenni, ránézésre jóval kisebbnek t?nik, mint a korábbi változat. Így aki igazán tekintélyt parancsoló gépet akart, annak bele kell törödnie, hogy ez bizony nem olyan férfias jelenség, mint a korábbi modell.
Probálták az apró részletekkel magasabb presztizs? motorrá varázsolni. Ez részben sikerült is. Karbonszer? minta a sárvéd?nél és tanknál, a hímzett ülések, a csomagtartó gumirozása mind-mind magas min?ségi szintr?l árulkodik. Azonban a gazdaságosság itt is visszaköszön. Ha tovább keresgélünk, elég csak ránéznünk a leng?villára.
A DL 650 jól kezelhet? gép. Kanyargós szerpentineken, könnyed terepen éppúgy megállja a helyét mint városi használat során, ráadásul mindezt 4l-es fogyasztással!
Egy V2-es, 645 köbcentis blokk hajtja. Ezt az er?forrást találjuk a Gladiusban és az SV-ben is, sokat próbált, strapabíró darab. A kis köbcenti ellenére meglep?en jól teljesít. A teszt során együtt mentem 1000-es túramotorokkal és jól tudta velük tartani a tempót. Ez a blokk 70 LE-t és 60 Nm nyomatékot tud felmutatni, ami akár a kétszemélyes motorozást is élvezhet?en dinamikussá teszi. Nem kimagasló a teljesítménye, de olyan szépen adja le, hogy nagyon használhatóvá teszi. Egyedül agresszív, sportos használatnál kezdjük el érezni, hogy bizony azért vannak korlátai. Ezt kárpótolja a meglep?en jó fogyasztása. A gyári adat, amit sokszor csak egy mosollyal nyugtázok 3.97 litert ad meg. A valós mérések alapján, közel 600 km megtétele után, 4,1 litert fogysztott. Ez azért kimagaslóan jó fogyasztás. Eddig egyedül a F650GS BMW tudott hasonlót produkálni.
A 650-es, V2-es blokk megbízható, dinamikus és strapabíró. Nem véletlenül köszön vissza több Suzuki modellen.
A fékek jók, bár én jobban örültem volna, ha kicsivel precízebben m?ködnek. Nincs velük baj, és teszi a dolgát rendesen. Az ABS-szel kombinálva határozottan és biztonságosan fékezi le akár utassal is a gépet. Azonban ABS a darálását és „hullámzását” itt is érezzük a fékpedálon és fékkaron egyaránt. A fékezés során a biztonságérzetünk, és a tapadásunk maximálisan megmarad, de ha keményebben használjuk a féket, akkor a fékutunk hosszát kevésbé tudjuk pontosan megítélni. Vagyis amikor határozottan hajtottam és az ABS bekapcsolt, nekem okozott némi bizonytalanságot. A fékkar természetesen állítható itt is.
El?l egy 310mm-es dupla tárcsafék dolgozik, hátul egy szimpla 260 mm-es. A fékhatás nagyban függ a futóm?t?l is, amit megterhelünk vele. A Vstrom-nak itt sem kell szégyenkeznie, bár azt sem állíthatjuk, hogy valami atom futóm? lenne alatta. Az els? teleszkópon az el?feszítést tudjuk állítani. Azt szoktam javasolni, hogy érdemes a gyári beállításokat meghagyni, ha nagyon sportosan, vagy utassal, illetve sok cuccal használjuk akkor egy keveset lehet adni az el?feszítésnek. A hátsó rugóstagnál a el?feszítés mellett a húzófokozati csillapítást is állíthatjuk, itt is az el?bb felsoroltak esetén érdemes egy kicsit utánaállítani. Elöl 19-es hátul 17-es kerekeken gurul a VStrom. A 19-es kerék jelzi, hogy terepre is mehetünk, illetve gond nélkül veszi a hazai utak „extráit”. Azonban ezek nem f?zött, hanem öntött alumínium háromküllös kerekek, amik arra világítanak rá hogy túlnyomórészt aszfalton tudunk vele közlekedni.
Egy kis szórakozás nem árt, de az agresszív stílus nem kedvez neki. Ha túl keményen hajtjuk, a korlátai felszínre kerülnek.
Ha felpattanunk a nyeregbe, komfortosan érezzük magunkat. Els?re nekem furcsa volt, bár minden motort furcsának szoktam érezni az elején, ami nem sportmotor … de ha kicsit megszokjuk kifejezetten kényelmes elöl és hátul is. Túrázáshoz, városi forgalomhoz egyaránt jól használható akár két személlyel is. Elég egyenesen ülünk, de kifejezetten kényelmes akár hosszú távon is. Egyedül ha terepre megyünk és állva motoroznánk, akkor a térdünket nyomja a váz, de ennyi az összes negatívum. A széles kormány jól kézreáll, a fékkart tudjuk állítani, a kuplungkart azonban nem. Nekem kézre állt, de ez egy 1500 Ft-os fejlesztés, amit hiányolok, nem is fogom soha megérteni.
A m?szerfal jól látható, ellát a kell? információkkal és elég szokványos. Egy nagy analóg fordulatszámmér? és téglalap alakú LCD kijelz? alkotja. A szokásos adatoknál (napi számláló, fogyasztás, össz km., küls? h?mérséklet, üzemanyagszint) a sebesség fokozat kijelz?vel tud talán többet. Bal kezünkkel tudunk a kuplungkar melletti kis kapcsolóval a menüben lépkedni, így nem kell a m?szerfalnál nyúlkálnunk menet közben. A m?szerfal el?tti kis plexit 3 pozícióba tudjuk állítani, azonban ehhez kulcs is kell. A szélvédelme nekem tökéletesen megfelelt középre állított pozícióban. Ha már a plexinél tartunk, érdemes megjegyeznem, hogy rengeteg extra rendelhet? hozzá. Vanak a biztonságot érint? extrák, ilyen gyári bukócs? és kartervéd?. Továbbá a túrázáshoz hasznos cuccok, dobozok, tanktáska, vagy akár a markolatf?tés.
Laza terep vagy szerpentin, mindkett?vel elboldogul, bár az utóbbin mozog otthonosabban. Semmi sem kimagasló, az összharmóniája azonban az egyik legjobb túramotorrá teszi.
Elég sokat volt nálam a DL650, így ki tudtam próbálni mindenféle körülmények közt. A futóm?ve és az üléspozíciója nagyon könnyed motorozást tesz lehet?vé. Kanyargós útszakaszokon meglep?en jól vieslkedett, tudta tartani a tempót a nagyobb vetélytársakkal is. Városi használat közben is nagyon barátságos. Magasan ülünk, jól kilátunk, a tükrökkel elférünk a kocsik között. A terepezési képességei azért korlátozottak, de földúton, könnyebb erdei ösvényen jól tudjuk használni. Két személlyel is tudja hozni mindezt, ráadásul hátul is kényelmesenen ülünk. A dobozoknak van elég felfogatási pont és gyári extrákkal is feltúramotorosíthatjuk kell?képpen. Ami az igazi el?nye hogy napi használat során szinte minden elvárásnak megfelel és megbízható. Bátran ajánlom akár rend?r, postás, futármotornak és ezt most nem lebecsülésb?l mondom. Az egyik legnagyobb összehasonlító teszten az Alpine Master-en is kétszer diadalmaskodni tudott, ami nem lehet véletlen.
A V-Strom megmutatta a teszt alatt, hogy nem a csatát kell megnyerni hanem a háborút. Összhatásnak és a harmoniájának köszönhet?en sokkal jobb gépr?l van szó mint azt a katalógus adatokból és a m?szaki paraméterekb?l gondolnánk. Aki szeret általánosságban motorozni, és nem csak egy kiragadott területen, annak nagyon jó szórakazás lesz a Vstrom és jó társra lel benne. A motor m?szaki adatai itt találhatóak, itt pedig gyári fotók és kiegészít?k böngészhet?ek.
?szi csendélet. Ilyen és ehhez hasonló élmények várják a V-Strom tulajdonosokat és persze az utasaikat. Klikk a képre, galéria nyílik!
Tavaszi ajánlat a Suzukitól: DL650ABS 2 098 000 Ft!
Legutóbbi hozzászólások