EST. 2002

SBK: kétszer piros zászló a Nürburgringen

Tom Sykes nyeri az els? futamot Németországban: az évad tizedik versenyhétvégéjének els? felvonását piros zászlóval intik le a tervezett táv utolsó el?tti körében, mikor már Marco Melandri állt az élen. Macio így csak második csapattársa, Chaz Davies el?tt.

A rajtrácsról hiányzott Loris Baz: a kawasakis pilóta a warm up során sérlt meg, orvosi megfigyelésen tartották. A meglepetésre pole-ból induló Ayrton Badovinit ahogy várni lehetett, sokan megel?zik – ad absurdum pár kör elteltével Carlos Checa, az alstare-os csapattárs is, aki éppen Badovinivel ellenkez? helyr?l, az utolsó sorból rajtolt. El?l Sykes, Melandri, Davies, Rea kvartett formálódik, akik a verseny legnagyobb részében együtt közlekednek, a BMW-sek többszöri helycseréje mellett.

Az utolsó el?tti körben Melandri az élre áll, és azonnal kiépít pár méternyi el?nyt, ám az olasz Federico Sandi ZX-10R-je felrobban és temérdek olajat hagy a pályán, amin Jonathan Rea és Leon Camier is elesnek. Mindketten nagyon csúnyán, ezért a versenybíróság a piros zászló mellett dönt, azaz a megel?z? teljesített kör sorrendje tekintend? végeredménynek. Rea esetében az els? tájékoztatás combcsonttörésr?l számolt be, de további vizsgálatok szükségesek. Sykes, Melandri, Davies, negyedik pedig – leszakadva – Sylvain Guintoli, aki egy ponttal marad a vb-összetett élén…

Superbike, els? verseny, végeredmény:

1 T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 17 kör
2 M. MELANDRI ITA BMW Motorrad GoldBet SBK BMW S1000 RR 17 +0.269
3 C. DAVIES GBR BMW Motorrad GoldBet SBK BMW S1000 RR 17 +0.714
4 S. GUINTOLI FRA Aprilia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 17 +6.427
5 D. GIUGLIANO ITA Althea Racing Aprilia RSV4 Factory 17 +8.526
6 M. FABRIZIO ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 Factory 17 +13.234
7 L. HASLAM GBR Pata Honda World Superbike Honda CBR1000RR 17 +13.818
8 J. CLUZEL FRA Fixi Crescent Suzuki Suzuki GSX-R1000 17 +18.726
9 A. BADOVINI ITA Team Ducati Alstare Ducati 1199 Panigale R 17 +21.049
10 C. CHECA ESP Team Ducati Alstare Ducati 1199 Panigale R 17 +22.774
11 M. AITCHISON AUS Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 17 +33.284
12 M. SMRZ CZE Yamaha Motor Deutschland Yamaha YZF R1 17 +48.329
13 M. REITERBERGER GER Vanzon-Remeha-BMW BMW S1000 RR 17 +48.627
14 V. IANNUZZO ITA Grillini Dentalmatic SBK BMW S1000 RR 17 +1?32.530
15 E. LAVERTY IRL Aprilia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 15 +2 Laps

Kiestek

RET J. REA GBR Pata Honda World Superbike Honda CBR1000RR 17 kör
RET L. CAMIER GBR Fixi Crescent Suzuki Suzuki GSX-R1000 17 kör
RET F. SANDI ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 14 kör
RET M. NEUKIRCHNER GER MR-Racing Ducati 1199 Panigale R 4 kör

A történelem ismétli önmagát, a második versenyt is id? el?tt intik le: másodjára a hajrá igazán el sem kezd?dhetett, mikor a szabadkártyás cseh motoros, Matej Smrz Yamaha R1-e tette tele a pályát olajjal.

A Melandri, Davies, Laverty hármas tagjai éppen kezdték volna a végs? helyezkedést a dobogós helyek elosztásáért, amikor, az utolsó el?tti körben egyszer csak vége lett a futamnak. Kár érte, mert szép befutó lehetett volna, bár a versenybírák bizonyára helyesen döntöttek, amikor a versenyz?k testi épségét szem el?tt tartva leintették a viadalt.

A gy?ztes így Chaz Davies a BMW-vel, Melandri második, Eugene Laverty pedig harmadik az Apriliával. A vb-ért meccsel?k közl Tom Sykes negyedik, Sylvain Guintoli ötödik, ezzel Sykes egy pontos hátrányból egy pontos el?nybe került és vezeti az összetettet.

Második verseny, végeredmény

1. Chaz Davies?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?34?36.933
2. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?34?37.065
3. Marco Melandri?(BMW Motorrad GoldBet SBK)?BMW S1000 RR?34?37.299
4. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?34?38.122
5. Sylvain Guintoli?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?34?38.554
6. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Aprilia RSV4 Factory?34?40.166
7. Ayrton Badovini?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale?34?51.610
8. Michel Fabrizio?(Red Devils Roma)?Aprilia RSV4 Factory?34?55.792
9. Max Neukirchner?(MR-Racing)?Ducati 1199 Panigale?34?59.058
10. Carlos Checa?(Team Ducati Alstare)?Ducati 1199 Panigale?35?00.761
11. Mark Aitchison?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?35?07.377
12. Markus Reiterberger?(Vanzon-Remeha-BMW)?BMW S1000 RR?35?13.352
13. Leon Haslam?(Pata Honda World Superbike)?Honda CBR1000RR?35?36.720
14. Jules Cluzel?(Fixi Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?35?42.264
15. Vittorio Iannuzzo?(Grillini Dentalmatic SBK)?BMW S1000 RR?36?04.314

Kiestek

RT. Matej Smrz?(Yamaha Motor Deutschland)?Yamaha YZF R1?35?30.715
RT. Federico Sandi?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?2?08.950

A 600-asok viadalát Sam Lowes húzza be Foret és Coghlan el?tt, ezzel Lowesnek már csak matematikai esélye van elveszíteni az idei világbajnokságot. Kenan Sofouglu ugyanis féltávnál elesik, ezzel Lowes 54 pontos el?ny fölött diszponál, mikor még három futamon 75 pontot osztanak ki idén a Supersportban… Németh Balázs a kies?k között, Tóth Imi teljesíti a távot és 25. a közel negyvenes mez?nyb?l. 

A tegnapi pozitív kezdés, majd az es? miatt szó szerint elúszó rajtpozíció javítás után peches futamot zárt a Racing Team Toth istállójának mindkét pilótája. Hiába voltak ma kegyesek az égiek, egyik versenyz? sem úgy fejezhette be a mai napot, ahogyan remélte.

A Team Toth beszámolója: 

Tóth Imi egy új blokkot használt, ami sajnos egyáltalán nem vált be. Hiába rajtolt jól a pilóta, a célegyenesben gyakorlatilag az egész mez?ny lehagyta. Végül a 25. helyen intették le. „A bemelegít? edzés annyira nem volt rossz, bár kicsit hátrébb csúsztunk. Rossz bolyban voltam és nem tudtam jobb id?t menni. A futam katasztrofálisra sikeredett.  Egy új blokkot tettünk be, ami egyáltalán nem vált be. Semmi er? nem volt benne, a harmadik körre már az egész mez?ny kikerült a célegyenesben! Sereghajtóként köröztem szabadkártyás versenyz?k mögött. Egy húzósabb akcióban megel?ztem ?ket, de ez sovány vigasz, egyszer?en hihetetlen, hogy itt kellett mennem! A csapattársam, Alex volt el?ttem, de elég nagy volt köztünk a különbség és ?t sem tudtam utolérni. Sajnáltam, hogy ki kellett állnia, így lett az igazából ?t megillet? 25. helyezés végül az enyém. A futam végén értesültem Rosivall Ágoston haláláról, ami mélyen megrendített minket! Ez úton szeretném kifejezni részvétünket a magam és az egész csapat nevében a gyászoló családnak, barátoknak!” L

 

Alex Schacht egy jó rajttal és lendületes körökkel a 34. helyr?l egészen a 25-ig repítette Hondáját, melynek ez úttal nem akadt technikai hibája. Idei pechsorozata azonban most sem kerülhette el a dánt, az utolsó körben kifogyó üzemanyag miatt kellett kiállnia a versenyb?l. „A warm up jól ment, elégedett voltam mind az eredménnyel mind a motorommal. A futamon jól kaptam el a rajtot, az els? körben már három, a másodikban további három helyet javítottam. A motorom és az id?im stabilak voltak. Aztán az utolsó körben beütött a crach, elkezdett ledadogni a CBR. Mikor behoztak a boxba kiderült, hogy a benzin fogyott ki. Nem hittem el! De sajnos el?fordul ilyesmi is. Csak remélni tudom, hogy Isztambulban is stabil lesz alattam a technika és nem fogunk hibázni sem!”

Németh Balázzsal kibabrált a technika ördöge

A Complus SMS Racing versenyz?je, Németh Balázs számára sajnálatosan korai véget ért a 2013-as Supersport világbajnokság nürburgringi futama. A magyar pilóta egy technikai probléma folytán a 7. körben feladni kényszerült a versenyt, így esélye sem volt egy jót motorozni, és pozitív eredménnyel zárni a németországi hétvégét.  

A H-Moto Teamet er?sít? motoros a 30. helyr?l várta a vasárnapi versenyt, ám rögtön a rajtnál visszaesett a 34. helyre. Az 5. körben ugyan sikerült egyet el?znie, amivel feljött a 33. helyre, ám az ezt követ? körben véget ért számára a németországi hétvége, miután a már a reggeli warm up-on is jelentkez? elektromos problémák újra el?jöttek Hondájában.

Balázs a kiesés ellenére nem csügged, hiszen versenyz?ként tudja, a technikai probléma lehet?sége sajnos mindig benne van a versenyzésben. Most nem volt szerencséje, de reméli, legközelebb fordul a kocka, és Isztambulban talán végre a szerencse is mellé pártol majd. A Supersport világbajnokság következ? versenyét két hét múlva, szeptember 14-15-én rendezik, Törökországban.
 
Németh Balázs #34:

„Sajnos ebben a szezonban ez már a harmadik versenyem, amit m?szaki hiba miatt nem tudok befejezni. Már a warm up-on is elektromos problémák jelentkeztek a motorban, ezért eleve csak kés?bb tudtam megkezdeni a bemelegít? edzést, mint a többiek. A problémát látszólag orvosolták a srácok, de sajnos a verseny els? körében újra jelentkezett. A motorom nagyobb fordulatszám tartományokban ledadogott, veszített a teljesítményéb?l. A hetedik körben sajnos emiatt fel kellett adnom a versenyt. Csalódott vagyok, de készülök a következ? versenyre. Remélem, Törökországban nagyobb szerencsém lesz.”
 
A H-Moto Team ezúton is szeretné mély együttérzését és részvétét kifejezni a mai napon tragikus módon elhunyt Rosivall Ágoston hozzátartozóinak és szeretteinek. Az egész magyar motorsport társadalommal együtt gyászol a H-Moto Team, akik távol Magyarországtól, a Nürburgringen is megállnak egy pillanatra, és tisztelettel adóznak a kiváló magyar motoros emléke el?tt.

Supersport, végeredmény

1 S. LOWES GBR Yakhnich Motorsport Yamaha YZF R6 19 Laps
2 F. FORET FRA MAHI Racing Team India Kawasaki ZX-6R 19 +7.481
3 K. COGHLAN GBR Kawasaki DMC-Lorenzini Team Kawasaki ZX-6R 19 +11.393
4 L. ZANETTI ITA Pata Honda World Supersport Honda CBR600RR 19 +12.250
5 M. VD MARK NED Pata Honda World Supersport Honda CBR600RR 19 +15.408
6 R. RUSSO ITA Puccetti Racing Kawasaki Kawasaki ZX-6R 19 +16.243
7 R. TAMBURINI ITA Team Lorini Honda CBR600RR 19 +16.338
8 J. KENNEDY IRL Rivamoto Honda CBR600RR 19 +20.086
9 D. SALOM ESP Kawasaki Intermoto Ponyexpres Kawasaki ZX-6R 19 +21.569
10 F. MARINO FRA Kawasaki Intermoto Ponyexpres Kawasaki ZX-6R 19 +21.837
11 A. BALDOLINI ITA Suriano Racing Team Suzuki GSX-R600 19 +22.195
12 C. IDDON GBR ParkinGo MV Agusta Corse MV Agusta F3 675 19 +30.430
13 L. SCASSA ITA Kawasaki Intermoto Ponyexpres Kawasaki ZX-6R 19 +30.539
14 R. DE ROSA ITA Team Lorini Honda CBR600RR 19 +31.371
15 R. ROLFO ITA ParkinGo MV Agusta Corse MV Agusta F3 675 19 +34.214
16 M. ROCCOLI ITA Team Pata by Martini Yamaha YZF R6 19 +43.421
17 J. METCHER AUS Team Suzuki Mayer Suzuki GSX-R600 19 +43.934
18 S. MORAIS RSA Team Goeleven Kawasaki ZX-6R 19 +43.975
19 S. KERSCHBAUMER AUT Langenscheidt by Fast Bike S. Yamaha YZF R6 19 +44.300
20 M. SCHOLTZ RSA Suriano Racing Team Suzuki GSX-R600 19 +44.566
21 R. STAMM SUI Kawasaki Schnock-Shell Advance Kawasaki ZX-6R 19 +49.023
22 L. MARCONI ITA PTR Honda Honda CBR600RR 19 +54.735
23 D. WEBB GBR PTR Honda Honda CBR600RR 19 +54.801
24 F. MENGHI ITA VFT Racing Yamaha YZF R6 19 +55.978
25 I. TOTH HUN Racing Team Toth Honda CBR600RR 19 +1?07.301
26 M. DAVIES AUS Team Honda PTR Honda CBR600RR 19 +1?17.013
27 P. BIJSTERBOSCH NED Racing Team Bijsterbosch Yamaha YZF R6 19 +1?26.894
28 N. CALERO PEREZ ESP Honda PTR Honda CBR600RR 19 +1?37.318
29 M. CARR AUS AARK Racing Honda CBR600RR 19 +1?50.062
30 A. IVANOV RUS Kawasaki DMC-Lorenzini Team Kawasaki ZX-6R 18 +1 Lap
31 E. BLOKHIN RUS Rivamoto Honda CBR600RR 18 +1 Lap

Kiestek

A. SCHACHT DEN Racing Team Toth Honda CBR600RR 18 1 Lap
V. LEONOV RUS Yakhnich Motorsport Yamaha YZF R6 14 5 Laps
K. WAHR GER Team Honda PTR Honda CBR600RR 11 8 Laps
K. SOFUOGLU TUR MAHI Racing Team India Kawasaki ZX-6R 9 10 Laps
B. NEMETH HUN Complus SMS Racing Honda CBR600RR 6 13 Laps
R. QUARMBY RSA Prorace Honda CBR600RR 5 14 Laps
L. BOVEE NED DTC KME Racing Yamaha YZF R6 4 15 Laps 

ugrás fel