EST. 2002

Minden 2004 utáni GSX-R-t visszahív a Suzuki?

A hír pár napja amerikai honlapokon ütötte fel a fejét, akkor még nem volt tiszta, hogy csak a tengerentúli modelleket érinti-e a probléma, vagy az európaiakat is. A Suzuki angliai vezérképviseletének közleménye azonban ‘globálissá’ tette a m?veletet, ahogy err?l a mai napon több mértékadó motoros portál, így a VisorDown is beszámolt.

Mivel az európai motoros nagyhatalmak érintettek, valamilyen formában Magyarország is az lehet majd – mivel cikkünk a hétf? esti órákban íródik, a honi képviseletet legkorábban a keddi napon tudjuk majd megkérdezni (a dolog valós, tudtuk meg, számíthatunk egy kés?bbi hivatalos értesítésítésre).

Amit tudunk: a visszahívás f?ként a 2004 utáni 600-as és 750-es, illetve a 2005 utáni 1000-es GSX-R-eket illeti, oka az els? fékberendezés lehetséges hibája. Denis Houston, a Suzuki UK nevében elmondta, a gond az lehet, hogy a fékfolyadék feltelít?dik, ‘felveszi a környezeti nedvességet, ami aztán a munkahenger belsejében korrozív folyamatot indíthat el’ – magyarázza Houston. Ez a fékezéskor ‘szivacsos’ érzés formájában jelentkezik. A lehetséges hiba kisz?rése és megel?zése érdekében a Suzuki ingyenesen cseréli a szükséges alkatrészeket, legalábbis a szigetországban. A visszahívás preventív jelleg?, a fent leírt folyamat miatt baleset nem történt.

A visszahívásban érintett modellek:

GSX-R600 – K4, K5, K6, K7, K8, K9, L0, L1, L2 és L3

GSX-R750 – K4, K5, K6, K7, K8, K9, L0, L1, L2, és L3

GSX-R1000 – K5, K6, K7, K8, K9, L0, L1, L2 és L3

ugrás fel