Nem indult jól a Superbike Világbajnokság Magny-Cours-i hétvégéje a BMW Racing Team Toth magyar alakulatában ifj. Tóth Imre számára. Ezúttal is technikai gondokkal küzdött, els?sorban a váltóelektronika okozott gondokat. A motorja szinte kezelhetetlen volt az edzések során, gázelvétel nélkül nem tudott váltani. De Imre nem adta fel.
Rizmayer Gábor számára jobban indult a szombat, de az els? edzésen minden jel nélkül egyszer csak elcsúszott a motor eleje. Gábornak nem esett baja, de a motor els? része, a teleszkópok és a kormány megsínylették a dolgot.
A negyedik szabadedzésre javulásnak indultak a körülmények, a váltóelektronika megjavulni látszott, bár a nagyobb probléma elt?nése magával hozott egy kisebbet: az els? és második sebességfokozatokért cserébe most az ötödik és hatodik vált bizonytalanná. Imre végül a 24. helyre kvalifikálta magát, Gábor közvetlenül mögé.
Vasárnap megérkezett az ígért es?. Imre motorja a bemelegít? edzésen ismét technikai gondok miatt még mért id?t sem tudott teljesíteni, Gábor pedig a hétvége során másodszor is elesett. A csapat teljes személyzete segített helyrehozni a sérült motort, így el tudott rajtolni az els? futamon, ami számára aztán csak a hetedik körig tartott. A pontszerzés közelében hajtott Gábor, mikor elvesztette uralmát az EVO BMW fölött, és ismét elesett. Imre kipörgésgátló nélkül, váltóproblémákkal küzdve még a boxot is megjárta, de végigment és a 20. helyen ért célba.
A második futam el?tt a pálya valamelyest felszáradt, és Gábor motorja is ismét bevetésre készen állt. Közvetlenül a rajt el?tt ismét szakadni kezdett az es?, ami kaotikussá tette az amúgy sem tökéletesen sima körülményeket. Imre és Gábor is csatában voltak a két Buell-lel és az EVO Kawasakikkal is. Az élmen?k sorra hibáztak, aminek köszönhet?en mindkét magyar versenyz? folyamatosan el?rébb került. A körülményekb?l a legjobbat kihozva, végig a határon, egyenletes és biztonságos versenytempóval Rizmayer Gábort a 12. helyen intette le a kockás zászló, ami fantasztikus újabb 4 pontot hozott a csapatnak. Közvetlenül utána haladt át a célon ifj. Tóth Imre 13. helyével 3 pontot szerezve. Így összesen 7 világbajnoki ponttal távozik a csapat Franciaországból.
„A végén szerencsénk lett, de az egész nap nagyon kaotikusan alakult. A warm-up alatt már nem volt kipörgésgátlóm. Próbáltunk beállításokat próbálni, de nem sikerült el?relépni. Így az els? futamon es?ben kipörgésgátló nélkül mentem, s?t a boxba is bejöttem, hátha valamit tudunk találni a problémára. A második futamon iszonyatosan nehéz volt egyáltalán talpon maradni, még az egyenesekben is kipörgött a motor kereke. Az eddigi legnehezebb és leghosszabb futamon vagyunk túl. Borzalmasan örülök Gábor pontszerzésének is. Az elektronikát azonnal visszaküldjük Olaszországba, mert annyira nem m?ködött, hogy még a sebességmér?m sem látszott a digitális kijelz?n, nem hogy más adatot tudtam volna olvasni. Katarban biztos egy új ECU-val fogunk menni, ami ennél csak jobb lehet” – mondta ifj. Tóth Imre a verseny után.
„Nagyon nehéz napon vagyunk túl, ami sajnos rögtön egy eséssel kezd?dött. A motor megsérült, rohamtempóban kellett szerelni, a szerel?k nagyszer? munkájának köszönhet?en el is készült. Mivel nem tudtunk ideális beállítást találni, a motor hátuljának semmi tapadása nem volt, ezért az els? futamon ismét buktam egy kisebbet. A második futamra egy új beállítást próbáltunk, ami nagy el?relépést nem hozott, lehet, hogy a rossz gumiválasztás miatt nem tudtunk olyan versenytempót diktálni, amilyet szerettünk volna. Összességében a végeredménnyel borzalmasan elégedett vagyok” – mondta el Gábor.
A Superbike Világbajnokságban ezzel Rizmayer a 25. (EVO BMW, 7 pont), ifj. Tóth a 28. (BMW Superbike, 5 pont) helyen áll.
Az idei utolsó futamra ismét közel egy hónapot kell várnunk, november 2-án Katarban kerül rá sor.
Forrás: BMW Racing Team Toth
Legutóbbi hozzászólások