A német Christian Treutlein 1978. október 2-án született Schwetzingenben, a Hockenheimringt?l alig tíz kilométerre. Két és fél éves volt, mikor el?ször ült motoron, el?bb tanult meg motorozni, mint biciklizni. Hat és fél évesen már motorkrossz versenyzett, majd 1995-ben, tizenhét évesen ült át gyorsasági és drag motorokra.
A családban voltak versenyz? felmen?k b?ven, nagyapját és apját is megcsapta a benzing?z, így természetes volt, hogy szülei támogatják a kis Christiant, aki hamarosan saját edz?jével minden nap gyakorolt iskola után.
Az ifjú tehetség 1997. július 13-án az IDM, a német bajnokság brnói futamán vett részt 125 köbcentis kategóriában, ahol a gy?zelmet t?zte ki célul. Régóta készült erre a versenyre mentálisan és fizikailag, rengeteg energiát fektetett bele, és kiemelked? tehetségének köszönhet?en rengeteg támogatást is kapott.
Chris kiskorától tudta, hogy a motorozás az, amivel foglalkozni szeretne, ez az ? világa. A brnói futamra a teljes szezonban készült, komoly, háromhetes tréningeken vett részt köztük egy-egy hét pihen?vel.
A verseny napján meleg és száraz volt az id? Brnóban, nyoma sem volt a közelg? viharnak. Chris harmincöt versenyz? között az ötödik helyr?l rajtolt. Az els? körben minden tökéletesen ment, majd a második körben, mikor a német fiú épp a pálya legmélyebb szakaszába ért – a brnói pályán a legnagyobb szintkülönbség több mint hetven méter -, jéges? kezdett esni. De a futamot nem állították le, így a pálya egyik részén vízen, a másikon szárazon folytatták a küzdelmet a motorosok.
Christian akaratereje páratlan
Az ötödik körben Chris már a második helyen volt. A pálya legmélyebb szakaszán, ahol továbbra is esett és ekkor már vastag vízréteg hömpölygött, villámlani kezdett, és az els? villámok egyike azonnal Chris nyakába csapott.
A villámcsapás Chris nyakánál hatolt a testébe, végigfutott az erein, majd a bal csuklóján távozott, ahonnan a motorjába és onnan az aszfaltba haladt tovább. Körülötte az els? és a harmadik helyen versenyz? motorosok motorjukkal szintén felvették ezt a villámcsapást, és ?k is elektromos sokkot kaptak.
Chris 170 km/h sebességgel száguldott, mikor a baleset történt. Szemtanúk utólagos elmesélése szerint a villámcsapást következtében elengedte a kormányt, és széttárta a karját, ekkor a motor irányítás nélkül kirepült alóla, ? pedig lerepült, majd a pályán felhalmozódott jókora vízmennyiségnek köszönhet?en nem csúszott tovább az aszfalton, hanem a szó szoros értemében szörfözött, siklott a vízen, ahogy vitte az áramlat. Ennek, és az úgynevezett „halott állapotnak’ köszönhet?en megúszta komolyabb sérülések, törések vagy bels? vérzés nélkül. A „halott állapot’ egy szakkifejezés, amiben a test tökéletesen laza és ernyedt, nincs benne semmilyen görcs vagy szorítás. Chris elvesztette az eszméletét, és ebben az állapotban siklott a vízen.
„Elindultam egy sötét alagútban, aminek a végén fényt láttam, de nem értem el’ – mesélte a balesetet követ?en.
Nem volt pulzusa, mikor az orvos a helyszínre ért, ezért még a pályán újraélesztették, majd még egyszer leállt a szíve, miután a pálya ambulanciájára szállították. A második újraélesztést követ?en Chris felébredt, és azonnal tudatánál volt. Mikor az orvosok le akarták vágni róla a b?rruháját, nem engedte: „Nem, a ruhámat nem! A pólómat… azt lehet! De a b?rruhám még kell!’ Az orvosok nyugodtan konstatálták, hogy egyik pillanatról a másikra teljesen magához tért, és a szervezete aktív m?ködést mutatott.
Kés?bb átszállították Brnóban a helyi kórházba, ahol három napot töltött. Mire innen átkerült a németországi, heildelbergi kórházba, a nyakán lév? sérülések elkezdek összeforrni, azonban a sebb?l szivárgó gennyes váladékba annyira beleragadt a kötés, hogy a nyaka két oldalán a sebeket újra fel kellett vágni. Chris azt mondja, soha nem érzett korábban ilyen fájdalmat, az eset óta pedig teljesen érzéketlenné vált mindenféle testi fájdalommal szemben.
Még mindig versenyez, 2011-ben Hockenheimben második lett az 500 kilométeres endurance versenyen
Chris a történtek ellenére be akarta fejezni a szezont, és a baleset után három héttel már ismét motoron ült. Orvosa el?ször ellenkezett, de Chris addig kérlelte, míg végül hozzájárulását adta. A fiú izmai görcsbe voltak állva, négy segít? tette rá a motorra és vette le a futam végeztével, de teljesítette a kit?zött célt, év végén harmadikként végzett a német bajnokság 125-ös géposztályában.
Chris Treutlein a baleset óta teljes életet él. Id?nként rövidtávú memória problémái vannak, és id?be telt, mire a matematikai, kalkulációs és geometriai képességei visszatértek, ezek m?ködéséért a bal agyfélteke felel?s. Valamint Chris vére sárga anyagot tartalmaz, aminek okát az orvosok nem tudják megállapítani, más tünetei nincsenek.
Van egy kutyája. Vagy rénszarvasa..?
A most harminchat éves fiú azóta sem szakadt el a motoroktól, versenyez is, els?sorban hosszú távú versenyeken áll rajthoz. A baleset napjára az újjászületése napjaként gondol, azóta a tizenhármas a rajtszáma és a szerencseszáma is.
Motoros b?rruhája ki van állítva a Dainese Múzeumban, Molvenában, Olaszországban, az arról készült replica modell pedig ma is megvásárolható.
Fotó: facebook.com/christian.treutlein.1
Legutóbbi hozzászólások