EST. 2002

Mit várhatunk a jöv? évt?l?

Januártól életbe lépnek a megyematricák. Mi most nem szeretnénk foglalkozni a helyzet értékelésével, egyértelm?en lesz, akinek elönyös helyzetet teremt, és van, akit hátrányosan fog érinteni a bevezetése. Sokkal érdekesebb, hogy ha az autópályán súlyozva jelennek meg a kétkerek?ek a fizet?s táblázatban, vajon ezt a gyakorlatot átveszi-e a jogalkotó az új szabályozásban. Ha nem, akkor mivel indokol, és hogyan reagál erre a piac. Nem összehasonlítható egy hétszemélyes kisbussz egy 125 köbcentis robogóval. Mind az útterhelést tekintve, mind a károsanyag kibocsátás terén hatalmas a különbség. A lobbi éve kellene, hogy legyen!

Ebben az évben tovább gy?r?znek olyan problémák, amiket összefogással és kell? érdekérvényesítési hajlammal a felszínre lehetne hozni. Ilyen az érthetlenül magas regisztrációs adó, ami évek óta nem talált megoldásra és er?sen húzza a hazai motoros piacot. Egy Ducati Scrambler 8150 eurós nettó ára a hazai piacon 3 400 000 forintot jelent mindennel megterhelve.

Minden fél határozottan állítja, hogy fontos a kétkerek?ek elterjedése, de a legnagyobb gátat épp a szabályozás okozza. Európa több országában a B125 kategória átformálta a közlekedést. Ráadásul minden tanulmány megmutatja, hogy els?sorban a város és vonzáskörzeteinek problémait lehet hatékonyan orvosolni ezzel az eszközzel. Budapest pedig évek óta szenved a bevezet? utak túlterheltségét?l, és a hamarosan bevezetend? dugódíj csak plusz terheket fog róni a városi bevezet?kre. Ha könnyebb lenne parkolni és közlekedni, mindezt jóval környezettudatosabban tehetnénk.

Ugyancsak a lobbi része lenne a megyematricák id?szakossá tétele. Nem kell hozzá sok logika, hogy bárki átlássa, kevesen motoroznak az M0 autópályán havazásban. Szerintünk egy héthónapos verzió jobban megfelelne a célnak, f?leg ha azonos összeget kell fizetni a gépjárm?vekkel.

Pozitív hatásként kell említeni a benzinár hatalmas korrekcióját. Bár id?szakos piaci mozgásokról beszélhetünk, az idei évben még kitarthat vagy akár további pozitív irányt vehet a benzin árképzése, ami nagyban csökkentheti a motorosok terheit.

Ezt ellensúlyozva továbbra sem látszik még csak esély sem az euró árfolyam csökkenésére, így jöv?re is drága lesz a gumi és minden olyan alkatrész és felszerelés, amit nem hazánkban gyártanak. Ez a motoros termékek kb 95 szazalékat érinti.

Folyamatosan telepítik hazánkban a kamera rendszereket. Ezek els?sorban megfigyelésre vannak, de egyre több létesül sebességmérés is. A térfigyel? rendszerek elterjedése sok közúti baleset tisztázásában segíthet, így annak pozitív hatásait is érezhetjük.

Végre észbe kaptak a forgalmazók, és kezdenek újra megjelenni a használható és megbízható hitelek. A Suzukinál idén 2,5 százalékos THM-mel vásárolhattunk motort, ami talán jöv?re is folytatódik, és bár a piac el?ször nem reagált a lehet?ségre, év végére egyértelm?en komolyan el?remozdította az eladásokat. Ez azt is mutatja, hogy van igény jó termékre a hitel piacon, és ha nem is rögtön, de talán 2015 fordulást hozhat ezen a területen.

ugrás fel