EST. 2002

Teszt: Husqvarna FC250 2015: A másik választás

Szöveg és képek: MXonline.hu

Jobb lett a 2015-ös a tavalyinál?

Igen. Nem kell agysebésznek lenned, hogy tudd, az új modell jobb lett az el?z?nél. Hogy miért? Nos, mert ez is megkapott minden újítást, amit a KTM 250SXF.

Teszt Husqvarna FC250 2015

Mely területeken változtattak?

A 250-es Husky ugyanazokon a pontokon frissült, mint a 2015-ös KTM 250SXF. Alapvet?en a futóm?re koncentráltak, noha a gép egyéb részeit is alaposan átfésülték.

1. WP 4CS villa: A négykamrás telókat kifejezetten motokrosszra tervezték; javított csillapítási jellemz?kkel rendelkezik és 175 grammot is spóroltak vele. Az állítási lehet?ségek kényelmesen, a teleszkópok tetején érhet?k el, a bal villaszárban található a nyomófokozati csillapítás, míg a jobboldaliban a húzófokozat.

2. Rugóstag: A WP DCC (Dual Compression Control) rugóstagban új a szelepelés és a rugóút is n?tt 4 millit, míg az új himbageometriának köszönhet?en a hátsó kerék mozgási tartománya változatlan maradt.

3. Himbarendszer: A 2,5 mm-rel hosszabb rugóstag-himbának köszönhet?en javult a rugóstag teljesítménye és a kezelhet?ség. A megváltozott geometria miatt kevésbé er?teljes a rugózás progresszivitásának változása, plusz a megmunkálási tolerancia szigorításával további 40 grammot spórolt is az új kialakítás.

Teszt Husqvarna FC250 2015

Elegáns: Az új FC250 megjelenését a két visszafogott, kék-sárga csík teszi izgalmassá.
Az MXA tesztel?inek sokkal jobban tetszett ez, mint a tavalyi dizájn.

4. Els? tengely: A korábbi, 26 mm átmér?j? tengelyt egy kisebb, 22 mm-esre cserélték, ezzel 40 grammot takarítottak meg a rugózatlan tömegb?l. A telók végén tengelybefogók eltolását megrövidítették 2 mm-rel, ugyanakkor növeltek az utánfutáson.

5. Segédváz: A könny?, poliamid anyagú (m?anyag) segédvázat egy baloldali csavarral meger?sítették, ezáltal könnyebb lett szerelni és a légsz?r? tömítettsége is javult.

6. Telószár véd?k: A véd?k immár nem ölelik körbe az alsó teleszkópszárakat. Noha így az általuk nyújtott védelem kissé csökkent, viszont már nem kell kiszerelni a telókat a helyükr?l, ha le akarod venni a véd?ket.

7. Kézvéd?k: Eddig minden Husqvarna kézvéd?kkel felszerelve érkezett gyárilag, de az idént?l a motokrossz változatokról ez lemaradt.

8. Kormány: A Renthal FatBart lecserélték Neken gyártmányúra, noha a kormány mérete és ívelése változatlan maradt.

Teszt Husqvarna FC250 2015

Az üléshuzat tapadósnak t?nik, de nem az.
Az üléscsavarokat mélyen elrejtették a kapaszkodókba: a hozzáférés nehézkes.

9. Üléshuzat: A nyerget borító anyag vadonatúj és sajnos nagyon csúszós is; szinte használhatatlan.

10. Olajpumpa: Az olajpumpában új O-gy?r?ket alkalmaznak, így javult a tömítettség és az id?tállóság extrém körülmények között.

11. Kuplung: A CSC (Coil Spring Clutch) tekercsrugós kuplungban egy új, egy részb?l álló, CNC-vel megmunkált kosarat, és er?sebb rugókat alkalmaznak.

12. Grafika: A Husqvarna FC250-en id?tálló, anyagba öntött grafikai elemeket találunk.

Mit?l más érzés a Husqvarna FC250, mint a KTM 250SXF?

Az MXA tesztel? csapata nyolc sarokpontot határozott meg, melyekben eltér a KTM 250SXF a Husqvarna FC250-t?l.

Ha kíváncsi vagy, hogy a tesztpilóták mit szerettek és mit nem a Husqvarna 250-esében, kattints tovább és olvasd el az MXonline.hu oldalon!

ugrás fel