Szöveg és képek: MXonline.hu
Jobb lett a 2015-ös a tavalyinál?
Igen. Az MXA-nál három éve a KX250F a négyütem? 250-es brancs királya, a Kawasaki pedig csak tovább fejlesztette. A 2015-ös modell nem teljesen új modell, de az MXA „ver?legényei” id?vel már megtanulták, hogy egy finomított gép gyakran jobban teljesít annál, mint ami alapjaiban megújul. Elégedettek a Kawa-mérnökök fejlesztési irányával, noha egy területen továbbra is található gyenge pont az amúgy makulátlan páncélzaton.
Mely területeken változtattak?
Az újítások listája nem túlságosan hosszú, de ezeket mind megérdemelte már a KX.
(1) Blokk: A Kawasaki a gyári versenymotorból vette kölcsön az úgynevezett „Bridge Box’, hidas er?sítés? öntvénnyel rendelkez? dugattyúalj kialakítást, ami er?sebb és könnyebb, megbízhatóbb. Ki tudja, hányszor változtattak már a dugó aljának kialakításán 2010 óta, ez most épp’ a legújabb megoldás. Vastagabb lett a dugattyúöntvény alul, az er?sít? bordáknál, ez 3 grammot adott hozzá a tömeghez. Ugyanakkor a csapszeg meg 3 grammal könnyebb, tehát a dugó-összeállítás összsúlya változatlan.
(2) Kipufogó: A KX250F aszimmetrikus rezonanciakamrát kapott a leöml? cs?jébe, hogy ezzel csökkentség 94 decibel alá a zajszintet, a leöml? ráadásul rövidebb is lett az alacsony tartományi er? növelése érdekében. A hangtompító a KX450F-r?l való, nagy ?rtartalmú, de jobban központosítja a tömeget és a csúcsteljesítményt is el?segíti kialakításával. Megjegyzend?, hogy a tavalyi KX250F kipufogórendszere használható az 2015-ös modellen is.
(3) Gyújtásrendszer: A megnövelt teljesítményhez egy nagyobb lendület? generátor-mágnest igazítottak – a széria rotor most 9,5 kg/cm (tavaly: 9 kg/cm), de a Kawasaki opcionálisan kínál 8,5 illetve 9,0 kg/cm-seket is.
2015 Kawasaki KX250F: A tavalyi összehasonlító-gy?ztesen nem változtatott sokat a Kawasaki,
ám számos apró beavatkozástól még édesebb vele a játék.
(4) Befecskendez?: Egyedül a Kawa használ két darab injektort a henger etetésére, DFI-nek, Dual Fuel Injectionnak hívják. 2015-re a 12-lyukú alsó befecskendez? immár finomabb, 120-mikrométeres cseppecskéket szór, míg a fenti maradt 75-mikrométeres, ez különösen az alacsony és középtartományi teljesítménynek kedvezett.
(5) Futóm?: A Showa SFF (Separate Function Fork) villában új a szelepelés – ne felejtsük, ezek nem leveg?s telók még, a jobb oldalon tekercsrugót, míg a bal villaszárban a hidraulikus lengéscsillapítást találjuk. A bels? csöveken szuperer?s, titán felületkezelést alkalmaznak, zöldre eloxálják a lezárókupakokat, a küls? csövet pedig idén ezüstre fújják. Ami a Showa hátsó rugóstagot illeti – keményebb beállításokat kapott. A kiegyenlít?-tartály belsejében található Kashima nev? felületkezelés nem új, de csökkenti a súrlódást és így finomítja a rugóstag munkáját. Ráadásként a hátsó rugó immár lime-zöldben pompázik, ezzel is élénkítve az új KX250F jellegzetesebb színvilágát.
(6) Tengelyek: A tömegcsökkentés érdekében a küls? átmér? megtartása mellett a Kawasaki csökkentette az üreges keréktengelyek falvastagságát, így el?röl 31-, míg hátulról 32 grammot spóroltak.
(7) Dizájn: A 2015-ös KX új, gyári-jelleg? grafikákkal tetszeleg, zöldek a blokk dugói, az olajsapka, zöldek az Alumite futóm?-állítók, a kerekek, a rugóstag teste pedig fekete, ezzel is a gyári versenymotorokat idézve.
Ha kíváncsi vagy a többi változtatásra, és hogy mi a tesztpilóták véleménye a 2015-ös Kawasaki KX250F-r?l, kattints tovább és olvasd el az MXonline.hu oldalon!
Legutóbbi hozzászólások