Január elején írtunk a Suzuki turbófeltölt?s Recursion modelljér?l, ami japán források szerint közel sorozatgyártásra kész állapotban volt már akkor.
Az új hírek azt mondják, a Suzuki nem áll meg itt, további turbós motorokat fejleszt, pontosabban már le is védetett egy újabbat, amelyekr?l egyel?re nem tudni sokat, leginkább azt, hogy nagyon hasonlít a Recursionre.
A Recursion 588 köbcentis, sorkettes blokkja 100 lóer? és 100 Nm számokat tud, miközben a max teljesítménye nem csak, hogy több, mint a GSX-R600-é, de a turbó lényegesen alacsonyabb fordulaton éri el ezt, ami városi használatban el?nyére válik.
A Kawasaki kompresszoros H2-je nagy port kavart az elmúlt hónapokban, de leginkább exkluzivitásával t?nt ki a tömegb?l, félelmetes számaival és nem utolsósorban árcédulájával.
A turbós és kompresszoros fejlesztések nem új irány a motorfejlesztésben – és a kisebb henger?rtartalomból kedvez?bb fogyasztás mellett kipréselt nagyobb teljesítmény kívánatos cél lenne – de ahhoz, hogy ezek a modellek meg tudjanak kapaszkodni a mindennapi használat szintjén, sok fejlesztésre lesz még szükség. Hogy melyik gyártó lesz, aki az els? igazi lépést megteszi ezen az úton, egyel?re a jöv? zenéje.
Legutóbbi hozzászólások