Az első verseny előtt már megmutatkozott, hogy a Kawasaki megtartotta a gyorsaságát, Tom Sykes Troy Corser pole rekordját küldte süllyesztőbe és indulhatott az első pozícióból.
A versenyen a két Kawasaki startolt a legjobban és őket üldözte Melandri aki az elmúlt évek legjobb hétvégéjét zárta. Sykes közel 1 másodperces előnyt épített fel de Rea folyamatosan darálta le az időt, a szélárnyékában pedig végig ott volt Melandri és a Ducati. Hátrébb a Yamaha csapat tagjai érkeztek de felakadtak Davis tempóján aki később Foresnek is feladta a leckét. Stoner barátja és valamikori versenytársa nem könnyű ellenfél.
What a super week with Double Win!!
Che fine settimana con doppietta!!!#mm33 #arubaracing #forzaducati #nolan #spidi #gaerne pic.twitter.com/ETbMezqOvG— Marco Melandri (@MarcoMelandri33) 25 February 2018
A verseny utolsó harmadánál Melandri megindult és leszedte mind a két Kawasakit, Sykes megtartotta a második helyett míg Rea látványosan belassult és a dobogóra sem fért fel. Ötödikként zárta az első futamot, később kiderült a Pirelli felhólyagosodott a hátsókeréken és a regnáló világbajnok komoly vibrációt érzett. A tavalyi gumirobbanás után érthetően csak arra koncentrált, hogy bemotorozzon épségben a motorral. Az első futamnál még fontos megemlíteni Camier teljesítményét aki a hetedik helyen hozta be a Honda CBR1000RR-t.
Több versenyző is a gumikat okolta és veszélyesnek érezték a rendezők is a helyzetet, ezért a második futamra flag-to-flag versenyt rendeltek el. Bár a nézőknek a lehető legnagyobb látványt nyújtja egy versenynapon ez a megoldás a csapatoknak sok tényezővel kell számolniuk. Egy 22 körös versenynél nem mindegy, hogy melyik körben történik meg a csere ( 10,11,12 ), 10-12 kört új gumival mindenki gyorsan tud teljesíteni így bárki felérhet az első csoportba. Azonban az új gumi még ha melegítve is van sem ugyanazt a tapadást biztosítja mint amiről cseréltek a versenyzők.
Drama for @chazdavies7!😓 pic.twitter.com/30JYVcJFe4
— WorldSBK (@WorldSBK) 25 February 2018
A második futam tartogatott meglepetéseket bőven. A motorcsere után Davies kicsúszott és kiesett a második futamból. Elmondása szerint még sosem kellett új gumikkal teljes gázon motoroznia, ez okozhatta a hibát. Csapattársa azonban igazi versenymotorosként nagyon jó stratégiát választott. Érezte, hogy féktávon nehéz lenne megfogni Rea-t ezért a szélárnyékból bújt ki és előzte meg ellenfelét az utolsó métereken. Ez nagyon nehéz feladat ilyen tempónál, ha túl korán jön ki az ember akkor könnyen elvérezhet a szélben, míg ha későn akkor nem biztos, hogy sikerül a manőver. Melandri azonban hibátlanul oldotta meg a feladatott és behúzta a második futamot is. Ezzel vezeti a bajnokságot a rendkívül kedves olasz motorversenyző. Érdemes megfigyelni a hétvégén folyamatosan jól teljesítő Fores sisakját, nehéz eldönteni, hogy saját sikerének vagy Marco előzésének örült ennyire.
What.A.Finish 😲#AUSWorldSBK Race 2 went down to the wire!🏁 pic.twitter.com/y5oc3EmhbS
— WorldSBK (@WorldSBK) 25 February 2018
Ladies and gentlemen WHAT.A.RACE 🙌🏻🙌🏻@MarcoMelandri33 does the double here at #AUSWorldSBK!!🏁 pic.twitter.com/DLZcbJAJ2y
— WorldSBK (@WorldSBK) 25 February 2018
Camier ismét jót ment a Honda nyergében és a hatodik helyen zárta a második versenyt a két Yamaha versenyző közé ékelődve.
Az első hétvége kiegyenlítettebb versenyt hozott mint az elmúlt évek, a Kawasakik továbbra is erősek de végre a többi csapat is képes hasonló teljesítményre. Nagy szüksége volt már a sorozatnak egy kis izgalomra és a hegemónia megtörésére mert kezdett álló vízzé változni a bajnokság.
Poz | Versenyző | Motor | Pont |
1 | MARCO MELANDRI | DUCATI | 50 |
2 | TOM SYKES | KAWASAKI | 33 |
3 | JONATHAN REA | KAWASAKI | 31 |
4 | XAVI FORES | DUCATI | 29 |
5 | ALEX LOWES | YAMAHA | 21 |
6 | LEON CAMIER | HONDA | 19 |
7 | CHAZ DAVIES | DUCATI | 16 |
8 | MICHAEL VAN DER MARK | YAMAHA | 16 |
9 | LORIS BAZ | BMW | 12 |
10 | LEANDRO MERCADO | KAWASAKI | 10 |
11 | EUGENE LAVERTY | APRILIA | 9 |
12 | TOPRAK RAZGATLIOGLU | KAWASAKI | 9 |
13 | JORDI TORRES | MV AGUSTA | 8 |
14 | ROMÁN RAMOS | KAWASAKI | 7 |
15 | JAKE GAGNE | HONDA | 7 |
16 | PJ JACOBSEN | HONDA | 2 |
17 | ONDREJ JEZEK | YAMAHA | 1 |
Poz | Versenyző | Motor | Különbség | |
---|---|---|---|---|
1 | MELANDRI Marco | Ducati Panigale R | 0”000 | 1’30”848 |
2 | REA Jonathan | Kawasaki ZX-10RR | 0”021 | 1’31”004 |
3 | FORES Xavi | Ducati Panigale R | 0”304 | 1’31”172 |
4 | SYKES Tom | Kawasaki ZX-10RR | 1”488 | 1’31”175 |
5 | LOWES Alex | Yamaha YZF R1 | 2”474 | 1’31”129 |
6 | CAMIER Leon | Honda CBR1000RR | 2”745 | 1’31”208 |
7 | VAN DER MARK Michael | Yamaha YZF R1 | 3”098 | 1’31”300 |
8 | TORRES Jordi | MV Agusta 1000 F4 | 14”301 | 1’31”596 |
9 | BAZ Loris | BMW S 1000 RR | 14”361 | 1’31”728 |
10 | RAZGATLIOGLU Toprak | Kawasaki ZX-10RR | 19”785 | 1’31”521 |
11 | RAMOS Román | Kawasaki ZX-10RR | 25”237 | 1’32”077 |
12 | MERCADO Leandro | Kawasaki ZX-10RR | 40”504 | 1’31”738 |
13 | GAGNE Jake | Honda CBR1000RR | 58”923 | 1’31”769 |
14 | JACOBSEN PJ | Honda CBR1000RR | > 1′ | 1’33”004 |
RT | LAVERTY Eugene | Aprilia RSV4 RF | 2 GIRI | 1’31”217 |
RT | DAVIES Chaz | Ducati Panigale R | 1’31”384 | |
RT | JEZEK Ondrej | Yamaha YZF R1 | ||
SQ | FALZON Daniel | Yamaha YZF R1 | 1’33”546 |
Legutóbbi hozzászólások