Olaszország autópályáin találkozhatunk a Tutor rendszerrel, ami nem csak egy egyszerű radar. A kapukra szerelt szenzorok segítségével minden járművet azonosít, a fellépéskor és a pálya elhagyásakor. Közben szakaszokra bontva átlagsebességet számít és ha egy jármű átlépi azt, azonnal küldi a büntetést.
Nincs mit blokkolni ( Vortex ), vagy figyelni. A Tutor minden idők legegyszerűbb és legjobban működő rendszere. Azonban mint minden rendszernek neki is vannak gyengéi, ezeken javítanak most a tervezők.
A legtöbb gond az azonosítással van, mivel rengeteg jármű halad át a kapuk alatt amik között sok hasonló is akad, a rendszer csak tökéletes azonosítást fogad el. Ha esik az eső, vagy koszos lesz a rendszám a Tutor kukába dobja az adatokat.
Az új SICVe-PM rendszer tehát több adatot lesz képes feldolgozni és jóval nagyobb sebességgel. Így például az autó hátulján található feliratokat, reklámokat, a gépjármű vagy motor hátsó lámpáját. Az új rendszer július közepén lesz éles, addig az olasz rendőrök a szokásos háromlábú és autós módszerekkel veszik fel a harcot a gyorshajtókkal szemben.
A Tutor rendszernek sok ellenzője van az olasz igazságszolgáltatásban, véleményük szerint a járművezetők ismerik a Tutor által pásztázott szakaszokat ( táblák is jelölik ) és csak ott tartják be a sebességhatárokat. Ezért a tavalyi évben komoly lobbi kezdődött, hogy bokrokbó,l illetve rejtett, nem az út testhez tartozó részekről is lehessen sebességet mérni.
Legutóbbi hozzászólások