EST. 2002

„Elektronikamentes MotoGP-t szeretnék!”

Jorge Lorenzo, az idei MotoGP szezon egyik f?szerepl?je a Laguna Seca-i rund el?tt szponzori kötelezettségeinek eleget téve meglátogatta a San Fransiscói Dainese motoros boltot. A lehet?séget kihasználva az amerikai Ultimate Motorcycling munkatársai t?zték tollhegyre a 22 éves spanyolt.

– A tavalyi volt az els? évadod a királykategóriában, hirtelen egy olyan világba csöppentél, ami az újoncokat közel sem fogadja mindig otthonosan. Mégis azonnal pole pozíciók és dobogós helyezések tarkították már legels? lépteidet. Mint 2006-os és 2007-es GP250 világbajnoknak, mik voltak az els? benyomásaid a 800-as kategóriáról, mi volt a legnagyobb különbség?

– Minden nagyobb! De a legnagyobb különbség a motorok teljesítménye. Az összes motoré. A MotoGP-ben nem szabad hibázni sohasem…

– Te vagy a valaha élt legsikeresebb spanyol motorversenyz? a 250-es kategóriában, több gy?zelmet számlálsz, mint Daniel Pedrosa és Sito Pons együttvéve. Érzel valamiféle nyomást, bizonyítási kényszert emiatt jelenlegi helyeden, vagy már csak szép emlékekként tekintesz azokra a 250-es az id?kre?

Nem szabad és nem is lehet mindig azt nézni, hogy ki mit mond rólad, vagy ki mit gondol. Két elképeszt? évem volt akkor a 250-ben, de a MotoGP-ben tiszta lappal indulsz. Ez egy más világ, egy igazi, különálló világbajnokság, nem nagyon lehet összehasonlítani a kisebb kategóriákkal. Casey például világbajnok lett a MotoGP-ben, míg másik kategóriákban nem sikerült neki.

– Ugyanazon a versenyen érted el ötvenedik dobogós helyezésedet, amelyiken Rossi megnyerte századik nagydíját. Nem érezted, hogy árnyékot vet egyéni eredményedre Rossi minden kétséget kizáróan történelmi pillanata?

Fontos mérföldk?nek tekintem az 50. dobogómat, de ez persze közel sem akkora eredmény, mint száz gy?zelem. Ez is megvan, mondtam magamban, de máris el?re nézek: a legfontosabb, hogy ezen az ösvényen haladjunk tovább. A csapatomnak is ez a legfontosabb.

– 2008 év végén kilépett a Michelin a MotoGP-b?l, és a Bridgestone vált az egyedüli gumibeszállítóvá. Mi a véleményed, milyen módon befolyásolta ez a versenyzést?

A néz?knek jobb így. Idén eddig az összes verseny izgalmas és érdekes volt, tavaly unalmasak voltak a futamok, de én nem értek egyet az egygumis rendszerrel. Hiszem, hogy a márkák közti egészséges konkurálásból csakis jó sülhet ki. De az idei versenyeket nézve már belátom, helyes volt a Dorna döntése.

– Mi a véleményed a 250-es kategória megsz?nésér?l?

Szerintem a Moto2-ben van a jöv?! Új motorok, alacsonyabb költségek – ez az összes csapatnak és szponzornak csak jót jelent.

– A barcelonai futam utolsó néhány köre hatalmas csatát hozott csapattársaddal, Valentino Rossival, az idei szezon eddigi legizgalmasabb pillanatait élhettük át. Milyen a viszonyod Valentinóval a pályán kívül? Szoktatok barátkozni, vagy a munka végeztével mindenki megy a maga dolgára?

Nagyon tiszteljük egymást, és egy ilyen csapatban, mint a miénk, ez a legfontosabb…

– Rossi számtalanszor elmondta már, szerinte a motorokban található high-tech elektronikák és kipörgésgátlók idejében, a modern MotoGP érában kihalt az izgalom a versenyekb?l. Neked mi a véleményed err?l, mekkora szerepet játszik az elektronika a MotoGP-ben?

Én egy teljesen elektronikamentes MotoGP-t szeretnék! Úgy sokkal inkább kiütköznének a különbségek, tényleg látni lehetne a különbséget motoros és motoros között, megcsillanhatnának az igazi tehetségek.

– A superbike sorozatban szerepl? amerikai pilóta, Ben Spies elképeszt? eredményeket ér el els? évében. Szoktad követni a superbike versenyeket, és ha igen, mi a véleményed Ben eddigi teljesítményér?l?

Magazinokban szoktam olvasgatni Benr?l. Kiváló szezonja volt eddig, bár Haga jobban kezdett nála. De most el?tte a lehet?ség, hogy világbajnok legyen.

– Te vagy a legfiatalabb MotoGP versenyz?, akinek sikerült a dobogóra állni els? három versenyén. Ezt a rekordot Dani Pedrosától bitoroltad el, ráadásul mindössze egyetlen nappal. Tényleg olyan hatalmas köztetek a rivalizálás, mint hallani lehetett, vagy már kezdetek netán megbarátkozni egymással?

Idén tiszteletteljes a kapcsolatunk egymással. Alapvet?en egy udvarias srácnak tartom magam, nincs kedvem bárkivel is harcolni a pályán kívül. Szerintem túltettük magunkat a régi sérelmeinken.

– A szezon folyamán milyen gyakran vagy otthon, és mit szoktál csinálni szabadid?dben?

Szerencsére az év felét otthon tudom tölteni Barcelonában, úgyhogy nem olyan rossz a helyzet. Szeretem a számítógépeket, szeretek a barátaimmal videó játékokat játszani, olvasni. Sokat sportolok is, bármiféle testmozgás jöhet, foci, tenisz, satöbbi.

Jorge Lorenzo
Született: 1987. május 4.
Születési hely: Mallorca
Nemzetiség: spanyol
Testmagaság: 170 cm
Súly: 55 kg
Családi állapot: egyedülálló
Hobbi: Zene, videó játékok, internet
Versenyek száma: 111 (17 x MotoGP, 48 x GP250, 46 x GP125)
Gy?zelmek száma: 22 (1 x MotoGP, 17 x GP250, 4 x GP125)
Pole pozíciók száma: 30 (4 x MotoGP, 23 x GP250, 3 x GP125)
Dobogók száma: 44 (6 x MotoGP, 29 x GP250, 9 x GP125)
Világbajnoki címek: 2 (GP250 2006 és 2007)
Els? Grand Prix: 2002 Jerez, GP125

ugrás fel