EST. 2002

SBK San Marino: mindenki Bayliss ellen

A Ducati ausztrálja zsinórban hét futamgy?zelmet jegyez, ezzel gyakorlatilag porrá alázta a mez?nyt, illetve er?sebb ellenfeleit. Akiket azonban nem olyan fából faragtak, hogy csak úgy megadják magukat. Hatalmas várakozás el?zi meg a Superbike San Marinói Nagydíját, ahol eld?lhet: célegyenesbe fordul-e Troy Bayliss a világbajnoki címért, vagy nyílt marad még a viadal.

Alig pár nappal a brnói Pirelli-összteszt után folytatódik az SBK világsorozat a misanói Santamonica pályán. A csehországi napok alatt meger?södhettünk abbéli hitünkben, hogy Bayliss és a Ducati b?dületesen er?s az idén, minden helyszínen dominál. A cseh pályán Troy nagyjából 3′-vel vitte lejjebb a körrekordot (köszönhet?en a Pirelli új anyagainak is: az edzésgumikat Misanóban már mindenki használhatja), de szinte minden pályán új rekordot írt a táblára, ahol csak 2006-ban járt. Elképeszt? teljesítmény egy olyan pilótától, aki visszanyerte a legjobbik formáját az SBK-ban. Ki más lehetne a hétvégi GP esélyese, mint Bayliss és a Ducati F999 06?

Azonban vigyázat, a rivális csapatok is sokat dolgoztak: Brnóban a Honda Ten Kate egy új elektronikát tesztelt jó eredménnyel (hosszas huzavona után e téren megnyugodhatnak a kedélyek: korábban éppen a Honda kérte a bonyolultnak tartott elektronikus ellen?rz? rendszerek szám?zését az SBK-ból). Toseland remekük ismeri a pályát, amelyet 2004-ben egy els? és egy második hellyel hagyott el.

A Yamaha f?csapata is hatványozott ambíciókkal érkezik az Adria partjára: a brnói teszt után közreadott kommünikéb?l csak úgy süt az optimizmus. Nem is hiányzik a vezetési tudás Noriyuki Hagából, aki bizakodó, egyedül azt reméli csupán, hogy a gumik legalább olyan kitartóak lesznek, mint ? maga a Bayliss ellen vívott harcban.

Troy Corser, a címvéd? sorozatban többször kikapott, elesett, a fontos csehországi próbalehet?ség el?tt meg bárányhíml?s lett, így nem is utazott el az eseményre, nehogy megfert?zzön valakit. Mégis benne van a pakliban, hogy Misanóban a sarkára áll: egyrészt mert nagy küzd?, másrészt mert ez az utolsó esélye, ha komolyan gondolja a címvédést és még az idén fordítani akar.

A Kawasakiról elmondható, hogy nagyon jó motor és kiváló csapat, de még fejl?dniük kell. Az együttes székhelye éppen San Marinóban van, így ?k hazai pályán futnak, és ez lökést adhat nekik: tán meglesz egy dobogós hely. Ez még hiányzik az idei eredménylistájukról, pedig tényleg megérdemelnék, amennyi munkájuk van az építkezésben.

Nagy hír, hogy visszatér Pierfrancesco Chili. Hondáját pár napja a német Lausitzringen próbálgatta, és készül a visszatérésre. Frankie éppen a Santamonica pályán szenvedett brutális balesetet két hónapja. Csapata, a DFX egyébként három motort indít: Chili, Fabrizio és Nannelli szállnak síkra a pontokért.

ugrás fel