EST. 2002

A 10 legnépszer?bb motor Európában

Kezdjük azzal, hogy néhány kisebb ország – igen, Magyarország is, azon kívül Bulgária, Ciprus, Horvátország, Málta, Románia, Svédország, Szlovákia, Grönland és Lichtenstein – adatai nincsenek benne ebben az összesítésben, de ez feltehet?en nem változtat sokat a végeredményen, vagyis az Európában 2014-ben értékesített motorkerékpárok toplistáján.

Két érdekességet is felfedezhetünk, miután végigböngésztük a kínálatot. Az egyik, hogy a Honda csak robogókkal szerepel a listában, miközben a top tízben hat ‘nagymotor’ is helyet kapott, A másik, hogy a Suzuki egyáltalán nincs rajta, de az öt legnagyobb piac közül is csak egy helyen, Spanyolországban szerepel a Burgman 125 az ötödik helyen. Megel?zi a Kymco.

Sic transit gloria mundi.

10. Kawasaki Z800, 6 235 eladott példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

A jól eltalált árának köszönheti, vagy az E változatnak, ami 111 helyett csak 94 lóer?, így a lefolytott változata a maga 47 lóerejével A2-kompatibilis, vagy mindkett?nek egyszerre, de a Kawasakinak bejött a Z800. Nagy-Britanniában nem annyira, de a legnagyobb motoros piacokon, Franciaországban, Németországban és az olaszoknál rendre a tizes lista szerepl?je.

9. Honda SH300, 6 281 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

A legnagyobb Honda a listán, de csak egy robogó. A másik szerepl? az SH 150 lesz feljebb, mindketten lényegében az olasz piacnak köszönhetik összesített top tizes helyezésüket.

8. BMW R1200RT, 6 625 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Meglep? az R1200RT nyolcadik helye az összesített európai listán, mivel külön-külön egyik jelent?sebb országban sem jutott be a legnépszer?bb tíz közé, de úgy látszik, a csendes népszer?ség meghozta a gyümölcsét.

7. Piaggio Zip 50 2T, 7 161 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

A Zip az R1200RT ellentéte, összesített népszer?ségét egyedül Franciaországnak köszönheti, ahol töretlenül népszer?ek a kisköbcentis kétütem? robogók, országon belül csak a Peugeot Kisbee 50 el?zte meg, ez pedig elég volt ahhoz, hogy kontinens-szerte a hetedik legyen.

6. Yamaha MT-09, 7 562 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Ha a Yamaha MT-09 bjelenléte meglepetés ezen a listán, akkor csak annyiban, hogy miért ‘csak’ a hatodik helyen. Népszer? modell minden nagyobb, naked-bike-kedvel? európai országban – Franciaország, Németország és Olaszország is a kedvencei között tartja számon -, s?t, az Egyedül Királyságban is meglep?en jól fogy.

5. Yamaha T-Max, 7 846 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Jól halad a Yamaha szekere mostanában, a T-Max a második modell a top tízben, és lesz még egy. Talán nem nagy meglepetés, hogy az eladásai nagy része Olaszországban történt, több mint 3 500 T-Max kelt el 2014-ben, és a franciáknál is benne volt az els? tízben.

4. Honda SH150, 8 754 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Ahogy az SH300, az SH150 is els?sorban Olaszországnak köszönheti a sikerét, ahol magasan vezetik a kétkerek? eladásokat. Az Olasz Nemzeti Motorkerékpáros Szövetség infói szerint 8 457 darab kelt el az SH150-b?l 2014-ben, kell ezt magyarázni?

3. Peugeot Kisbee 50, 12 561 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Ha a Honda SH150 egyetlen országnak, Olaszországnak köszönheti eladási sikerét, akkor hasonlóan van ez a Peugeot Kisbee 50-nel, ami a franciáknál tarol. Az ország robogók iránti rajongása nem kérdés, ahogy a hazai márka iránti vonzalom sem.

2. Yamaha MT-07, 13 125 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Nehéz mit mondani a Yamaha MT-07 eladási számai és második helye kapcsán, ha figyelembe vesszük, hogy 2014 els? hónapjaiban nem is lehetett kapni. Franciaországban összesített harmadik, Olaszországban a negyedik (a robogókat nem számítva), a németeknél összesített negyedik, és Nagy-Britanniában is nagyon jól teljesít.

1. BMW R1200GS, 18 013 példány

A 10 legnagyobb példányszában eladott motor Európában

Ha valakinek volt tippje az elején, mi várja majd az els? helyen, jó eséllyel a BMW R1200GS volt az. Nem semmi a különbség az eladott példányszám tekintetében a második heélyezetthez képest, és akkor arról még szót sem ejtettünk, hogy a legtöbb országban a GS Adventure és a GS külön modellnek számít… Egyre több gyártó készít konkurest a bajöorok kaland-túra motorjának, mégsem szerepel – egyel?re – egyetlen más modell sem a legnépszer?bb tíz között. Természetesen Németországban listavezet?, a 125+ kategóriában Nagy-Britanniában is, és Olaszországban is, ha a robogókat nem számítjuk. Hogy megveri-e bármi 2015-ben, kíváncsian várjuk.

Forrás: visordown.com

ugrás fel