A német gyártó már több mint 60 éve van jelen az autópiacon. Már eddig is készített motoros termékeket a dupla lengéscsillapítóval ellátott motortípusokhoz, mostantól a nagy teljesítményű motorok futóművei is elérhetőek lesznek a kínálatban.
A legújabb technológia fejlesztésüknek, a moduláris csillapító rendszernek (MDS ) és a Clubsportnak programnak köszönhetően alapozták meg a motoros piacra lépést. A gyártó túl van már 5 fejlesztési éven és a végső teszteket végzik, ami alapján TÜV tanúsítványt szerezhetnek. A piacra lépés várhatóan idén ősszel történhet meg.
A Bilstein a patron egy teljes villarendszerre épít. A csövek kemény krómmal vannak bevonva, melyeket további titán-nitrid bevonattal látnak el. Ezek az alkatrészek csúsznak a kiváló minőségű külső csövekben, csapágyakkal és alacsony súrlódású tömítésekkel. Belül van egy nyomás alatt álló gázegység, amely 2 módon állítható tartály nélkül.
A lengéscsillapító coilover típusú és általában 1 kg alatti súlyú, az egység 2 állítócsavarral rendelkezik és teljes egészében alumíniumból készül. Külön érdekessége, hogy mindkét irányból felszerelhető, hogy könnyen hozzá lehessen férni az állítási lehetőségekhez.
A tervek szerint számos olasz, japán német márka modelljeihez lesz majd elérhető a termék. Az első modell a BMW S1000RR 2009-től, árakat csak később tesznek közzé.
Legutóbbi hozzászólások