EST. 2002

A BMW bemutatja a világ els?, kanyarban is segítséget nyújtó ABS rendszerét szupersport-motorok számára

A BMW Motorrad 2009-ben mutatta be S1000RR modelljét, amely nem csupán a német gyártó els? szupersport-motorja volt, de egyben a kategória els? motorkerékpárja, amelyet ABS rendszerrel szereltek fel. Ugyanebben az évben a Barcelonában megrendezett 24 órás versenyen els?ként gy?zedelmeskedett blokkolásgátlóval felszerelt szupersport-motor.

A verseny ABS 2009-es bemutatkozása óta a BMW Motorrad kínálatában folyamatosan szerepelt kimondottan a szupersport-motorok igényeire szabott ABS, jelent?sen fokozva a szegmens aktív fékezési biztonságát. Az ABS Pro funkció a verseny ABS folyamatos finomításának eredménye, ami segítséget nyújt kanyarban való fékezés során is. Az ABS Pro utólagos kiegészít?ként, és kizárólag a HP4 szupersport-motorhoz rendelhet? a BMW Motorrad márkakereskedésekben.

A kiegészít? kifejezetten közúti használatra született, ahol bármikor találhatjuk magunkat váratlan helyzetben. Miközben a HP4 verseny ABS funkciója magas fokú biztonságot szavatol egyenesben való lassításkor, az ABS Pro egy lépéssel tovább merészkedve kanyarokban is növeli a fékezés biztonságát. Megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés; ez csökkenti a hirtelen kormányer?-változást a váratlan fékezési man?vereknél, és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését.

BMW ABS Pro

M?szaki értelemben az ABS Pro az ABS vezérlését a motorkerékpár d?lésszögének függvényében változtatja, az adott helyzetnek megfelel?en. A motorkerékpár d?lésszögének meghatározásához a rendszer ugyanazoktól az érzékel?kt?l származó hossz- és oldalirányú gyorsulási, valamint a perdületre vonatkozó adatokat használja, amelyeket a DTC (kipörgésgátló) és a DDC (dinamikus csillapítás-szabályozás) rendszerek.

Minél élesebb szögben d?l a motor, a féknyomás gradiensét a vezérlés annál jobban korlátozza hirtelen man?verek esetén. Ez azt jelenti, hogy a nyomás lassabban épül fel, és az ABS szabályozási tartománya még kiegyenlítettebb lesz. Az ABS Pro el?nye a vezet? számára a kifinomult reakciókban, a fokozott fékezésben és stabilitásban és a kanyarokban elérhet? maximális lassulásban nyilvánul meg.

Az ABS vezérlése a kiválasztott üzemmód függvényében változik: az ABS Pro teljes hatását „Rain” és „Sport” üzemmódban fejti ki. Indulás el?tt az ABS Pro üzemmódot a m?szercsoporton a „Rain” és a „Sport” felirat mellett megjelen? „ABS Pro” kijelzés mutatja. A sportos, tapasztalt pilóták számára kifejlesztett „Race” és „Slick” üzemmódok nem támogatják az ABS Pro funkciót, mivel az kimondottan közúti használatra készült.

BMW ABS Pro

Bár az ABS Pro értékes támogatást és jelent?s biztonsági pluszt kínál kanyarodás közben a motoros számára, nem képes a fizikai határok újradefiniálására. Helytelen helyzetfelismerés vagy vezetési hiba következtében ezeket a határokat át lehet lépni, ami széls?séges esetben bukáshoz vezethet.

Az ABS Pro nem arra készült, hogy fokozza a fékteljesítményt fordulókban történ? lassítás során – különösen nem versenypályán. A fejlesztés célja a HP4 biztonságosabb használatának el?segítése a motorkerékpár fizikai határain belül, közúton, például kanyarban hirtelen fellép? veszély során. Ugyanakkor az ABS Pro funkció támogatását „Rain” és „Sport” üzemmódban kevésbé tapasztalt motorosok is élvezhetik a versenypályás használattal való ismerkedés során, a jóval magasabb fokú biztonság eléréséhez.
Az ABS Pro rendszer 2014. október végét?l, utólagos kiegészít?ként érhet? el a BMW HP4 motorkerékpárhoz a BMW Motorrad márkakereskedésekben.

ugrás fel