EST. 2002

A HRC és BMW is a Kawasaki skalpját akarja az SBK-ban.

Nem régen írtunk róla, hogy Max Biaggi szerint a Superbike VB menthetetlen helyzetbe került, mivel minden gyártó inkább a MotoGP sorozatra koncentrál.

Az elmúlt napokban azonban hatalmasat fordult a helyzet, valóban kiszállt az Aprilia de az eddig csak áttételesen jelen lévő Honda és BMW teljes gőzzel és saját csapattal indul a Kawasaki ellen.

A BMW és a Shaun Muir Racing ráadásul azt a brit Sykes-ot szerződtette, aki eddig Rea társa volt a csapatban és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a VB megnyerése. A bajor gyártó teljesen átdolgozta a motorját és Sykes szerint az új motor alkalmas arra, hogy harcoljon a Kawasaki és Ducati alakulatokkal. „ Sok munka vár még ránk de minden a tervek szerint halad, optimista vagyok”. Szüksége is van rá, hiszen Rea mellett csak másod hegedűs szerepe jutott számára az elmúlt két évben.

A BMW után A Honda is bejelentette, hogy gyári csapattal indul jövőre. A most zajló EICMA kiállításon megerősítést nyert, hogy a HRC gyári támogatású csapattal lesz jelen a jövő évi SBK sorozatban. Meglepetésre ez a csapat nem a holland Ten Kate lesz. A japánok választása a Moriwaki és az Althea Racing egyesülésből létre jött csapatra esett. A két versenyző Leon Camier és Ryuichi Kiyonari.

Persze mindkét csapat a Kawasaki trónjára tőr, de jelenleg úgy tűnik, hogy a Ducati által szintén Milánóban bemutatott, új Panigale V4 R a legesélyesebb a cím elhódítására.

A motort tesztelő olasz Superbike bajnok szerint rengeteg a hasonlóság a GP modell és az R verzió között. A szériában is vásárolható modell 221 lóerőt teljesít és 16500 fordulatnál tilt le az elektronika. Mivel az olasz gyártó semmit nem akar a véletlenre bízni, elengedte Melandri kezét és helyette Bautista érkezik a gyári csapathoz a MotoGpP sorozatból. Az SBK akkor támad fel poraiból, amikor már mindenki temetni kezdte a sorozatot.

ugrás fel