EST. 2002

A légzsák botrány utolérte a motorokat is

A számos autóba és motorkerékpárba légzsákokat gyártó japán Takata neve sajnos egy ideje többet forog a köztudatban, mint egészséges lenne. Ennek oka, hogy sorra kerülnek el? olyan légzsák szériák, amik nem rendeltetésszer?en m?ködnek, s?t, baleset esetén további veszélyforrást jelentenek az utasokra.

Most kiderült, hogy a probléma a motoros légzsákokat is érinti, pontosabban a Honda Gold Wing bizonyos sorozatait.

Akinek lapul egy a garázsában, nem kell, hogy kétségbe essen, a gyártó – ahogyan minden hasonló visszahívásos esetben – azonnal és közvetlenül értesíti a motortulajdonosokat arról, hogy hova kellene betolniuk viharos gyorsasággal a motorjukat, ahol természetesen ingyen kicserélik a problémás alkatrészt, ez esetben légzsákot.

Azért sincs sok okunk az aggodalomra, mert a problémát az okozza, ha a szerkezet hosszú ideig van kitéve nedves környezetnek és nagy h?ingadozásnak, ami Magyarországra nem jellemz?. Ilyenkor a légzsák felfújódásáért felel?s mechanika elkorrodál, és abban a pillanatban, amikor a légzsáknak felfújódnia kellene, szétrobban, ami az emberben sérüléseket okozhat.

Az autóknál eddig 13 halálesetet és több mint 100 sérüléssel végz?d? hasonló eseményt regisztráltak, motorosoknál szerencsére eddig nem fordult el? ilyesmi. Reméljük, ez csak jobb lesz.

ugrás fel