A hírek szerint az olaszok 30%-os egy részvénycsomag számára keresnek tulajdonost.
A lépés nem okozna nagy meglepetést, a Mercedes korábban kooperált a Ducatival is, mikor 2011-ben kijöttek a Diavel AMG Special Edition modellel, és állítólag a Daimler is a potenciális vásárlók között volt 2012-ben, mikor végül az Audi (Volkswagen Group) szerzett többségi tulajdonrészt a Borgo Panigale-i alakulatban, ezzel a céget gyakorlatilag a cs?dt?l mentve meg.
Az MV Agusta esetében a helyzet nem ennyire kilátástalan, s?t, a cég vonzó befektetési lehet?séget jelent, ha az elmúlt id?szak stabil növekedést mutató eladási adatait nézzük, és a prognózist, ami 2014 év végéig hasonló folytatást jósol.
Míg a Ducati esetében az Audi komolyan belefolyik a motorgyártó irányításába, a Mercedes az MV Agusta részvényeinek csak kisebb részét birtokolná.
Az MV lendületben van. Visszatért a Superbike és Supersport Világbajnokságba, el?bbiben nemrég szakított az orosz milliárdos Yakhnich-csal, így független, gyári csapatként folytatja a szezont.
A cég elnöke, Giovanni Castiglioni – aki a Cagiva-alapító Claudio Castiglioni fia – korábban több alkalommal említette, hogy közel járnak a pillanathoz, amikor a cég további növekedése csak új befektet? bevonásával lesz majd lehetséges. A nyilvános részvénykibocsátás lehet?sége is felmerült, de egyel?re nem született döntés a további lépéseket illet?en, legalábbis hírek nem szivárogtak ki róla. Mindenesetre az újonnan kinevezett elnökhelyettes, Giorgio Girelli komoly pénzügyi szakember, így a szálak jó kezekben futnak össze.
A lépés mindkét márka számára el?nyös lenne. Míg a Mercedes kétkerek? érdekeltséget szerezne magának, ahogy f? konkurenseinek, a BMW-nek és az Audinak is van, az MV Agusta számára anyagi biztonságot hozna, stabilabb alapot a növekedéshez és a fejlesztéshez
Egyel?re még semmi sem biztos, de izgalmas események küszöbén állunk.
Legutóbbi hozzászólások