EST. 2002

A Vicis Zero1 amerikai foci sisak forradalmi újdonságot jelenthet a motorozásban is

Ha véd?felszerelésr?l van szó, mindig a fej védelme a legfontosabb, és ez nem csak a motorozásra, hanem egy sor más sportra is igaz. Ez azért is jó, mert a fejlesztések több területen párhuzamosan folyhatnak, majd az új ötletek a sportágak között is elterjedhetnek.

A sisakokban lév? hungarocell réteg lecserélésének ötlete más, rugalmas anyagból készült energiaelnyel? cellákra nem teljesen új, négy évvel ezel?tt a 6D ATR-1 elnevezés? bukósisakban már kísérleteztek azzal, amit a Vicis most továbbfejlesztett els?sorban az amerikai focisták számára. De miért ne kaphatna az ötlet helyet akár a motorozásban is?

Vicis Zero1 bukósisak

A technológia legfontosabb sajátossága a sisak küls? rétegében elhelyezett, rugalmas anyagból készült merevít?k, amelyek bármilyen, egyenes vagy körkörös, bármilyen irányból érkez? ütést képesek ugyanolyan hatékonysággal elnyelni.

A jelenleg használt bukósisakok felépítése gyakorlatilag minden gyártmánynál és típusnál azonos: a kemény küls? réteg alatt hungarocell vagy többréteg? energiaelnyel? anyag, majd a bels? bélés következik.

Vicis Zero1 bukósisak

Ezzel szemben a Vicis Zero1 technológiája az autó lökhárítókhoz hasonlóan m?ködik. A küls? réteg az alatta elhelyezett merevít?kkel rugalmasan reagál az ütközésre, deformálódik, ezzel azonnal elnyeli az ütközési energia egy részét, vagyis a koponyára, pontosabban a koponyát körülvev? kemény sisakrétegre már jóval kevesebb jut el. A kemény réteg bels? oldalán található habréteg pedig nem csak a kényelmet és a pontos illeszkedést szolgálja, hanem a bejutó er? hatását is szétoszlatja a fej körül.

Vicis Zero1 bukósisak

A bels? „Form Liner’ réteg négyféle méretben készül, vagyis a megfelel? sisakméret még pontosabban kiválasztható, ami ennél a kialakításnál els?számú fontosságú.

Minket meggy?zött az ötlet, kíváncsian várjuk, a megvalósítás eljut-e a motorosokhoz.

ugrás fel