A japán gyártó egy új motort szabadalmaztatott, melynek 847 cm3-es erőforrását egy háromhengeres turbós motorral hajtják. A prototípus közel 60%-kal nagyobb nyomatékkal és 12,5%-kal nagyobb teljesítménnyel rendelkezik mint az MT10.
Az köztudott volt, hogy a Yamaha kutatás-fejlesztési csapata egy turbó motoron dolgozik, de a mostani szabadalomnak köszönhetően részletesebben megismerhettük a fejlesztést.
Bár a motor elrendezése és méretei ismerősek, ez nem egy tovább fejlesztett MT09-es blokk. A prototípusnak a furata kisebb (73 mm) és hosszabb a lökete (67,5 mm). Erre azért volt szükség, hogy alacsonyabb fordulatszám mellett jobban teljesítsen az erőforrás, így a teljesítmény helyett a nyomatékra helyezték a hangsúlyt.
A turbó mely intercoolert használ a levegő hőmérsékletének hűtésére, 180 lóerős csúcsteljesítményre képes, 850 fordulat/perc mellett. A meghökkentő adat, hogy ez a teljesítmény mellé 176,17 Nm maximális nyomaték párosul, melynek 90%-a már 3000 fordulat/perctől elérhető.
A turbó csak az egyik részlete a motornak, a blokk változó szelepvezérlést és injektort használ, mely közvetlenül az égéstérbe dolgozik. Ezek a megoldások már ismertek az autók világában, de egyszerre használva hatalmas előrelépés lehet motorkerékpár gyártás világában.
A vállalati kommunikáció szerint a technológiának köszönhetően a Co2 kibocsájáts 30%-kal jobb hasonló teljesítményű, vagy nyomatékú hagyományos erőforrásoké. A szén-monoxid részecskék kibocsátása eléri az Euro5 normák által elvárt szinteket, sőt azok fele alatt maradnak. Ezekkel az adatokkal már elérhetővé válik a következő Euro 6-os szabvány teljesítése is.
Az egyetlen negatív adat, hogy a motor vélhetően 20 kg-mal nehezebb a mostani típusnál. Szinte biztosan nem fogják a mostani modellt átalakítani, de az irány jól mutatja, hogy mit várhatunk néhány éven belül a fejlesztések terén.
Legutóbbi hozzászólások