Megvolt az els? tesztelése az er?sen olasz érdekeltség? BMW Motorrad Italia SBK Teamnek, azaz a második számú S1000RR-rel síkra szálló privát alakulatnak. A nevek alapján cseppet sem volna meglep?, ha ott tudnának lenni a gyáriak nyakán: a kétszeres Superbike-bajnok James Toseland az egyik, az STK 1000 2010-es kiírását megnyer? Ayrton Badovini a másik versenyz?jük.
A gárda kapitánya az olasz Serafino Foti: Portimaóban sikerült beállítani, méghozzá meglehet?sen rövid id? alatt, a négyhengerest: helyén van a súlyelosztás, a futóm?- és elektronika-beállítások. A begy?jtött adatok pedig nagyon hasznosak a 2011-es els? kollektív tesztelésre tekintettel, amelynek helyszíne ugyancsak Portugália lesz, január végén.
„A csomagunk nagyon jó, a motor er?s, azon pedig dolgozunk, hogy homogénabb legyen az er?leadása” – mondta a sheffieldi zongorista, aki némi kunkor után ismét az SBK-ban törne borsot az ellenfelek orra alá. „A BMW legnagyobb er?ssége a futóm?ve, ami remek válaszokat ad az irányváltásokkor. Aggódtunk, hogy mi lesz a felfüggesztés-beállításokkal és a súlyelosztással, de a motor nagyszer?en reagálta le a módosításokat. De még sok dolgunk van, hiszen versenyzésre kész állapotot kell elérnünk. A csapat fantasztikus, sokan közülük tagjai voltak annak az alakulatnak, akikkel 2004-ben világbajnokságot nyertünk.”
Ellenpontként pedig itt van Badovini, akit leny?göz a csapat professzionalitása, de megjegyzi, a motor jó konstrukció ugyan, de van rajta mit finomítani. „Már tudjuk, mik azok a dolgok, amiket el kell végeznünk január végén” – így az ifjú olasz.
„Csak másfél hónapja dolgozunk a motorral, és igen rajta voltunk, hogy elkészüljünk erre a portimaói tesztelésre” – értékel Serafino Foti. „Elégedettek vagyunk a motor válaszaival, de persze a végleges beállításoktól még nagyon messze vagyunk, hiszen most el?ször próbáltuk ki a technikát. A pálya elég koszos volt, de nekünk minél több kilométerre van szükségünk anélkül, hogy az id?eredmények különösebben érdekelnének.”
Legutóbbi hozzászólások