EST. 2002

A BSA története

1936-ban a vezérigazgató J.Bryan lett, míg korábban a Triumph-nál és
az Ariel-nél munkálkodó Val Page lett a vállalat f? tervez?je. Az új
vezet?ség és csapat ésszer?sítette a modellek választékát. A könny? súlyú 250/350
köbcentis motorok lettek a ‘B’ motorosztály, míg az összes többi (350-600
köbcentiig) motor alkotta az ‘M’ osztályt. A V-Twinek megmaradtak
a saját kategóriájukban.

1937-t?l a teljes száraz karter bevezetésre kerülésével, valamint az els?ként
ebben az évben a katalógusokból megrendelhet?, majd kés?bb hallhatatlanná váló
M20-as 550 köbcentis és az M21-es 600 köbcentis modellek megjelenésével a teljes
motoreladás 55.077-ra emelkedett.

Egy évvel kés?bb megszületett a 496 köbcentis, egyhengeres M24-es ‘Gold
Star
‘ arra hivatva, hogy minden id?k leghíresebb BSA modellje legyen. Még
ugyanebben az évben el?rukkoltak a ‘C’ osztályú 250 köbcentis haszonjárm?vekkel,
mint a C10 és a C11-es ohv (off highway vehicles).

A II. Világháborúban a BSA több mint 100.000 darab M20-as motort szállított
a hadsereg számára
– M2, a C10 és C11. A háborúban
a szövetséges csapatok 425.000 motorja közül 126.334 volt BSA gyártmány.

A háború utáni id?szakban a BSA tovább folytatta a B, C és M osztályú modellek
gyártását, majd 1946 szeptemberében elkészült az els? paralel twin, 495 köbcentis
A7-es motor. A BSA Bantam D1-es el?ször 1948-ban t?nt fel, mely alapjaiban a
DKW RT125 javított változatát használta fel. A scooter modelleket kés?bb vezették
be, de jelent?ségük elhanyagolható volt a már akkoriban jól ismert olasz import
motorokhoz képest
.

Noha megpróbáltak lépést tartani a változó id?kkel és motorozási szokásokkal,
az er?feszítés, hogy a BSA piaci részesedése ismét régi fényében ragyogjon,
nem járt sikerrel, így 1972-ben pénzügyi nehézségeik miatt mélyrepülésbe
kezdett, majd alig egy évvel kés?bb bezárták a gyárat.

Anglia valaha vezet? motorgyára – miután beleolvadt az Ariel, a Triumph és
a Norton gyárakba
63 év után felfüggesztette a motorkerékpár gyártást.
Ett?l függetlenül a gyár egyéb m?szaki részlegei tovább folytatták a munkát.
Az 1970-es évek végén egy endurószer? BSA rekonstrukció kelt életre Yamaha
124cc és 174cc motorok felhasználásával.

ugrás fel