EST. 2002

A Fazer 2011-ben már keresztsíkú f?tengellyel?

A Yamaha csúcsnakedje, az ezres Fazer sorozat egyre jobban korosodik, ideje elgondolkodni a hamarosan esedékes modellváltáson. A 2011-re várt új Fazer vajon megkapja a 2009-es R1 keresztsíkolású f?tengelyét?

A Yamaha FZ1 egy kit?n? motorkerékpár, Európa-szerte hatalmas eladási sikert hozott az iwatai gyárnak már legels?, karburátoros, 2001-ben bemutatott szériájával is. A Nagyfazer 2006-ban frissült, illetve született újjá teljesen: alumínium hídvázat kapott, és a 2005-ös R1-es benzinbefecskendez?s motorblokkját.

A jelenlegi modell immár négy éve trónol a piacon, az érdekl?dés is eladási számokban kifejezhet?en csökken iránta, ideje hát újítani! A francia Moto Revue fenti, „fotosoppolt” fantáziaképén már az új, 2011-re biztosan megjelen? Fazert láthatjuk, ami, mint sikeres el?dei, szintén a gyártó zászlóshajó sportmotorjától, az YZF-R1-t?l örökölt számos markáns dizájnfogást, mint a kecses hátsó farokidom, vagy a projektoros fényszórók elöl.

De a legérdekesebb kérdés mégis a Fazer blokkja, hiszen ha a Yamaha továbbra is követni fogja Fazer-építési szokásait – és miért ne tenné? – akkor a 2010 ?szén debütáló új FZ1-családban az idei R1-ben megismert, 90 fokos f?tengelysíkolású er?forrást láthatjuk majd viszont, annak minden kellemes mellékhatásával együtt – úgymint oltári hang, és kellemesen kezelhet?, a szokásosnál a középtartományban némileg dülledtebb nyomatékleadás.

A fotómontázst készít? francia Jérome Vannesson a fékrendszert is kezelésbe vette, és a 2011-es Fazert is felszerelte az R1-en és az új MT-01-en használt, iszonyú fékerej?, radiálisan rögzített hatdugattyús féknyergekkel.

ugrás fel