EST. 2002

A Gixermánia negyed százada

Ha egy picit is olvasott sportmotor rajongónak feltennénk a kérdést, szerinte mir?l nevezetes az Úr 1985-ik éve, habozás nélkül vágná rá: ekkor vezették be az els? Suzuki GSX-R750-est a piacra – és igaza lenne.

1984. szeptember, Köln: a Suzuki GSX-R750 itt mutatta meg magát el?ször a motorkerékpáros világközösségnek, az állak pedig azonnal a földig zuhantak. Ez volt az els? igazi, hamisíthatatlan versenyreplika, egy olyan motorkerékpár, amit bárki megvehetett, és egy délutánnyi tükör, index, és lámpaeltávolító csavarhúzózás után egy igazi, üt?képes versenymotorja lehetett.

Az 1985-ös els?…

Világver? technikának számított akkoriban a 100 lóer?s soros négyhengeres, ami a kompromisszummentes tervezésnek és a filigrán alumínium váznak köszönhet?en mindössze 175 kilót kellett hogy megmozgasson. 1985-ben mindez 205 km/h-s végsebesség elérésére tette képessé, akkoriban egyik utcai motor sem tudta felvenni a versenyt ezekkel a számokkal, a GSX-R-ekkel szinte lehetetlen volt tartani a lépést, f?leg a kanyarokban.

…és a 2009-es, ami biztos, hogy nem az utolsó.

Egy igazi versenymotor volt lámpákkal és tükrökkel, és a motortervezés ezen szemléletmódja azóta is az összes GSX-R modellben tükröz?dni látszik. Ha 2009 a Kawasaki Ninják éve volt a motoros id?számítás szerint, akkor 2010 immár hivatalosan is a Gixereké! Az évforduló alkalmából a Suzuki kiélesítette a www.gsx-r25th.com weboldalt, ahol megtalálhattok mindent, amit a Gixerekr?l tudni érdemes.

Olvasóinknak kellemes GSX-R-böngészést kívánunk, kedves GSX-R, neked pedig további sok boldog szülinapot!

ugrás fel