EST. 2002

A Harley megvette az MV-t


A Harley-Davidson megvette az MV Agustát. 70 millió euró a vételár, mintegy 109 millió dollár, ebben benne van a bankok és hitelintézetek felé fennálló adósságállomány is – ami 45 millió euróra rúg. Claudio Castiglioni marad az elnök, Massimo Tamburini pedig a f?designer. A HD elnöke, Jim Ziemer így kommentálta az adásvételt: ‘A Harley, a Buell és az MV márkákban közös a szenvedély, amivel munkálnak. Kiváló termékeket készítenek, ügyfeleik pedig a végletekig h?ségesek. Az MV és a Cagiva renoméja igen nagy Európában: a szép motorok szinonímája ez a két szó.’

Most már elég egyértelm?, hogy a Harley célja a pozícióer?sítés ideát. A termelés központja marad az itáliai Varesében, az MV Agusta jelenlegi ‘centrumában’. Az els? közgy?lés életre hívja majd az elnöki testületet, azt a vezet?csapatot, amely Castiglioni mellett (alatt? fölött?) dolgozik majd. Kineveznek egy ügyvezet? igazgatót, és megkezdi ténykedését az új menedzsment. A mostani ígéret szerint megtartanak minden, jelenleg piaci forgalomban lév? modellt, Ziemer úr pedig elmondott ezt-azt arról is, hogyan tervezik a milwaukee-iak a nagymúltú olasz márka újraindítását. ‘El?ször is rendezni kell az adósságokat, hiteleket, s a refinanszírozással egyid?ben a H-D pénzügyi jelenléte is er?södik Európában. Az MV gyártósorai jelenleg azért állnak, mert a cég nem tudta fedezni a költségeket és tartozik a beszállítóinak. Mi két hónapon belül szeretnénk megindítani a termelést, miután újraszervezzük a beszállítási sémát a Harley-Davidson benchmark-ja szerint.’

‘Természetesen a most fennálló, meglehet?sen kényes helyzet azt is megköveteli, hogy felülvizsgáljuk a beszállítói partnerkapcsolatokat.’ Ziemer szerint ‘a legfontosabb jelenleg az, hogy meggy?zzük a befektet?inket, másrészt pedig hogy megmentsük azt az emberállományt, amely a cégnél dolgozik. Nincs kizárva, hogy átalakítások lesznek vezet?i szinten, itt f?ként a marketingre gondolok.’ Arra a kérdésre, hogy tervezi-e a Harley újabb európai brandek megvételét, a válasz kitér? jelleg? az elnökt?l: ‘Egyel?re meg kell er?sítenünk ezt a két márkacsoportot, aztán majd meglátjuk.’

Korábban, 1959-ben már vásárolt meg a HD olasz márkát – az Aermacchit – , amit aztán éppen a Castiglioni családnak adott tovább 1978-ban. A történelem tehát, ha nem is ismétli önmagát, de saját farkába harap. Eközben a legendás Marzocchi alkatrészgyárra is vételi el?szerz?dés köttetett meg július második hetében: a vev? az amerikai Tenneco csoport, amely többek között a Monroe márkát is igazgatja. Az Illinois állambéli Lake Forestben aláírt kontraktus értelmében a Marzocchi 15 millió euróért kelhet el, ami egyenérték? az olasz m?helycég által az utóbbi években felhalmozott hitelállománnyal. A Tenneco felfüggesztések, rugóstagok, kipufogók és katalizátorok gyártója, világszinten 21 ezer alkalmazottja van, utolsó évi árbevétele 6,2 milliárd dollár volt.

ugrás fel