EST. 2002

A Harley vinné az MV Agustát

Olasz lapértesülések szerint a Harley-Davidson máris tárgyalásokba bonyolódott a nagymúltú olasz márka megszerzése érdekében. Claudio Castiglioni most túladhat a közismert anyagi gondokkal küzd? gyártó jogait, ráadásul úgy, hogy közben maradhat szenvedélyénél, meg?rizheti pozícióját és nem is egy ‘vadidegen’ vinne mindent.

A HD ugyanis nem el?ször fordítják tekintetüket a Varesei-tó felé. A távoli 1959-ben éppen az amerikaiak voltak azok, akik megvásárolták az Aermacchi gyárat, amit aztán továbbengedtek a Castiglioni családnak, 1978-ban. Nem pusztán a nemzetközi karvalyt?ke az, ami a vélelmezett ügylet mögött munkál. A Harley egy valódi kolosszus, 320 ezer példány fölött gyártottak az elmúlt évben, árbevételük mintegy 4,2 milliárd dollár volt.

A római Il Messaggero cím? napilap információi szerint a tárgyalások el?rehaladott állapotban vannak a két menedzsment között. Persze az egyeztetésnek kényszer? résztvev?je néhány bank illetve hitelintézet is: az MV adóssága 200 millió euróra rúg, ebb?l 130 millió a visszatörlesztend? hitel, 70 millió a beszállítók felé meglév? tartozás. A szerz?déstervezet alapja az, hogy a HD a márkával együtt megveszi annak adósságállományát is. Az olasz újság úgy tudja, hogy az amerikaiak az MV csoport 80-85%-át vásárolnák meg, meghagyva Castiglioninak a részvények 15-20%-át amellett, hogy ? maradhatna a társaság elnöke. Jelenleg a derék mérnökember a csomag 29,6%-a felett diszponál, 65,4% pedig a Gevi csoport tulajdona – ?k vették meg azt tavalyel?tt márciusban a maláj Protontól.

A helyzet mindenesetre ‘sürg?s’. Olyannyira, hogy egy gyorsított tárgyalássorozat már le is folyt, az indiai Tata biztosan nem lesz az MV tulajdonosa. Június elején mondta ezt el Castiglioni, amikor az olasz szakszervezeteknek referált a cég helyzetér?l és a konszolidáció mikéntjér?l.

ugrás fel