EST. 2002

A Honda 2005-ös éve Magyarországon

El?ször is hogy látod a 2005-ös eladási adatokat?

Most december elején 10%-kal vagyunk fölötte a tavalyi eladásoknak a motorkerékpárokkal, ha a quadokat is hozzávesszük, akkor majdnem 20%-os növekedést értünk el idáig. De a december még hátra van, ami a jöv? évi változásokat nézve elég er?snek ígérkezik. Jöv?re szinte duplájára emelkedik a regisztrációs adó, ami kicsit bizonytalanabbá teszi a 2006-os eladásokat. Aki motorvásárláson töri a fejét, még lehet, hogy idén megveszi a jöv? évi kedvencét.

Melyik volt 2005-ben a sikermodell? Melyik típusból adtátok el a legtöbbet?

Én úgy gondolom, hogy a Honda az nem az a márka, aminek egy sikermodellje van. Általában megvannak a kategóriáknak a sikerei. Például nagyon jól muzsikáltak a CBF 600-ok és a CBF 250-ek, ezekb?l kb. 200-200 darabot adtunk el. Sportmotorokban a 600-as kategória volt, ami jól ment, több, mint 300 darab fogyott el a CBR 600RR és CBR 600F modellekb?l. A choppereknél a 750-es Shadow volt a sláger, itt kb. 150 körül fogunk zárni, ez f?leg az elérhet? ára miatt volt ennyire sikeres. És a kismotorok is nagyon jól fogytak az SCV 100-asból több mint 300 fogyott. Hasonló a helyzet a CBR125-ös és XR125-össel is. Ha vesszük a kategóriákat, akkor elmondhatjuk, hogy majd mindenhol növekedés volt idén. Egyedül a 125-ös kategóriában éreztük meg a Yamaha új 125-ös modellpalettájának a jelenlétét.

Jöv?re melyik modellt?l vártok nagyobb sikert?

Lesznek új motorjaink, de olyan igazi nagy durranás nem lesz, mint amilyen tavaly volt a CBR1000RR. De ez is megújult, pont most érkeztek meg az els? hivatalos tesztr?l az adatok, és a tesztpilóták szerint egyértelm?en jobb lett a nagy CBR motorozhatósága és a féke. Ezekt?l persze ennek az eladási adatai is növekedni fognak reményeim szerint. Ott lesz a CBF 1000, ami már tapasztaltabb motorosoknak készült. És szerintem a Deauville eladásai fognak megn?ni, mert nagyon jól sikerült a 2006-os modell. A krosszmotorjaink is nagyon jól fogynak, évr?l évre abba a hibába esem, hogy nem rendelek eleget, és év végére amikor kezd?dik a téli szezon már nem nagyon marad.

Quadok?

Ezekkel nagyon érdekes a helyzet, mert egy kicsit mást vártunk, mint ahogy a piac reagált. Ez volt az els? év, hogy a Honda Hungary forgalmazott ilyen járm?veket. Mindenki azt mondta, hogy a sport quadok fognak menni a jobban, ennek ellenére sokkal több munkaquadot adtunk el, mint amire számítottunk. 190-nél tartunk most, ez év végére eléri a 200 darabos számot. Ezt t?ztük ki els? évben célként, amit szerencsére sikerült is megvalósítani. Ezzel harmadikak vagyunk a Suzuki és a Kymco mögött.

Miben látod ezt a nem olyan mértékben történt emelkedést, mint amit tavaly gondoltatok?

Szerintem ez annak köszönhet?, hogy 2004-ben 50%-ot fejl?dött a piac. Ez nagyon nagyon sok, ezt az emelkedési ütemet józan ésszel nem is gondolhatta senki, hogy tartani tudjuk. Sokan vettek motort, mert abban az évben jóval könnyebbek lettek a motorhoz jutás feltételei illetve féltek sokan a regadótól. Most felemás a helyzet a jöv?t tekintve is. Részben a regadó jelent?sen növekedik tovább, ezt érezzük most a novemberi és decemberi eladások során, részben az áfa csökken. Sok esetben több a regadó emelkedése, mint ami az áfacsökkenéssel együtt jár, ezért jöv?re drágábbak lesznek a motorok. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy fejl?dni fog továbbra is a piac, ami nem feltétlenül a sportmotorok piacát fogja érinteni, hanem a mindennapi életünket megkönnyít? modellek kerülnek majd el?térbe.

Hosszú id? óta most volt el?ször, hogy komolyabban támogattátok a sportolókat. Ez beváltotta a hozzá f?zött reményeket?

Számítottunk rá, hogy ez nem lesz rossz dolog, hozzáteszem mondjuk, hogy igazából bajnoki címet nem sikerült szerezni egy versenyz?nknek sem, csak a gyorsulási versenyen induló Sz?ke Gábornak. Akire nagyon büszkék vagyunk, mert CBR 1000RR-rel sikerült elérnie ezt a remek eredményt. A többiek szinte mind 2. és 3. helyen végeztek. Hadd említsem meg ?ket! Végh János, Alpok-Adria Superbike 2. hely; Székely Zsolt, Alpok-Adria Supersport 2. hely; Molnár Tamás, Supermoto EB. 3., Magyar bajnokság 2. hely. Krosszban is 2. és 3. helyezéseink voltak 125-ben Hujber Péter és Bencsik István, 250-ben Ivánffy Kornél révén. És te is második lettél a Dunlop Trophy-ban.

Hát igen, de nem sokon múlt.

Ez legyen a végszó.

Köszönöm az interjút!

Benk? Zsolt

ugrás fel